Mihin tuon kytkimen piuhat tulisi kytkeä? Huomasin, että projektiautosta (t8) puuttuu tuo kytkin. Varaosa-autosta (t8) sain ehjän kytkimen, mutta toisen piuhan loppupäätä ei tahdo löytyä. Ilmeisesti piuha on poikki, koska konehuoneen puolella se ei ole mihinkään liittimeen yhteyksissä. Toiselle piuhalle löytyi pää valkoiselta liitinkappaleelta 152A pinnistä 5. Omassa vm88 (isän vm87 ruiskussa tuota ei edes ollut) ruiskussa tuolta kytkimeltä menee piuhat suoraan kylmäkäynnistyssuuttimelle.
Toimiikohan tuo kytkin oikein turbossa, jos vedän piuhat suoraan kylmäkäynnistyssuuttimelle?
paineimpulssikytkin (täyskaasurikastus)
paineimpulssikytkin (täyskaasurikastus)
9-3 sc 1,9 tid -08
Dodge Dart Custom -70
Chevy van -98
Dodge Dart Custom -70
Chevy van -98
Onkos autossasi jo ohjauspainesäädin sellaista mallia johon tulee letku läppäkotelosta? Jos on, niin sinulla ei pitäisi olla k.o. purkille tarvetta.
Näiden sivujen mukaan tuo purkki oli ennen -82 valmistetuissa ilman APC:ta olevissa turboissa täyskaasurikastusta hoitamassa, ja silloin oli kaasuläpässä 62 asteen kohdalla sulkeutuva kytkin.
http://saabpics.org:3000/gallery/album2 ... em_B201_28
http://saabpics.org:3000/gallery/album2 ... em_B201_29
http://saabpics.org:3000/gallery/album2 ... em_B201_30
Näiden sivujen mukaan tuo purkki oli ennen -82 valmistetuissa ilman APC:ta olevissa turboissa täyskaasurikastusta hoitamassa, ja silloin oli kaasuläpässä 62 asteen kohdalla sulkeutuva kytkin.
http://saabpics.org:3000/gallery/album2 ... em_B201_28
http://saabpics.org:3000/gallery/album2 ... em_B201_29
http://saabpics.org:3000/gallery/album2 ... em_B201_30
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: paineimpulssikytkin (täyskaasurikastus)
900i:ssä tuo kytkentä on oikein, ideana parantaa ajettavuutta heti startin jälkeen kylmällä koneella. Kaasu on suorastaan äksy silloin, kun tuo impulssikytkin toimii, eli oikeastaan lämpöaikakytkin sallii sen toiminnan. (Maadoittaa 900i:ssä lämpöaikakytkimen kautta, siinähän on kaksi karvaa, toinen niistä nastoista on vedetty taasen kylmäkäynnistyssuuttimelle suoraan, joka tekee startauksen aikaisen rikastuksen.)t8 kirjoitti: Omassa vm88 (isän vm87 ruiskussa tuota ei edes ollut) ruiskussa tuolta kytkimeltä menee piuhat suoraan kylmäkäynnistyssuuttimelle.
Mielessä on käynyt tuo ajatus, josta on mainittukin ylempänä, että täyskaasullakin tuo impulssikytkin pääsisi suihkauttamaan ryyppysuutinta. Ilmeisesti se olisi toimiva ratkaisu, kun sellainen kerta vanhassa turbossakin on ollut...
http://saabpics.org:3000/gallery/album245/CI_900_40
tästä kikkareestahan nyt puhutaan.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01