Paljon aiheuttaa vilkun käyttö keskustelua. Etenkin tuo liikenneympyrä asia. Minä vilkutan vain, kun poistun ympyrästä. Liikenneympyrät ovat harvoin niin laajoja, että niissä olisi mahdollisuutta vilkuttaa ajoissa. Tosin uutta peltiä saa aika varmasti, jos lyö vilkun oikealle ja ajelee muutamia kunniakierroksia vilkkupäällä ympyrää ympäri.
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Tosi tyhmä idea kylläkin...
Olisi ollut mukavaa saada tietää syytä, miksi vilutetaan myöhään. Onko se vaan opittu tapa. Itse voin jättää vilkun pois kokonaan, jos muita autoja ei missään edes näy, mutta kun perässä ja edessä on autoja, niin pyrin vilkuttamaan ajoissa. Vilkutus alkaa siis ennen, kuin alan painamaan jarrua...
Toi jarru- vai vilkkuvalo juttu testaus on oma huomioni ja toimii hyvin. Moni edellä ajava ajaa jalka jarrulla 100 m kohti risteystä ja näppää vilkun päälle vasta risteyksessä.
Tämä huomio toimii siis niissä normaalin ajontavan tapauksissa, missä esim. 60 km/h vauhdista aletaan noin 100 m ennen risteystä hiljentämään kevyellä jarruruksella. Aina vilkku ennen jarrua! niin hyvä tulee...
Toi hämäläisjuttu oli loistava
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
vaikka olenkin itse kotoisin Savosta.
Okram