canusb piuhojen kimppatilaus

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
mikaels
"Viggen"
Viestit: 502
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 16:29
Paikkakunta: ESPOO

Re: canusb piuhojen kimppatilaus

Viesti Kirjoittaja mikaels »

9000T&95SE kirjoitti:Alkukuusta tilasin Antratekiltä Lawicelin CANUSB -adapterin http://www.antratek.com/CAN.html kun mun BD32:ssa on jokin häikkä "dumpt7" osalta.

Ostin myös ODBII -liittimen
Teetkö ohjelmoinnin OBD2 portin kautta?
------------------------
9-5 2,3 Aero Wagon 2007
Ex 9000 2,3t CSE A50 Amethyst violet 258
#3224
mikaels
"Viggen"
Viestit: 502
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 16:29
Paikkakunta: ESPOO

Re: canusb piuhojen kimppatilaus

Viesti Kirjoittaja mikaels »

http://www.lawicel-shop.se/shop/
näytti oleven 796 + alv 25% jos saadaan 10 kpl kasaan.

Liityn joukkoon.
Laitoin yv:tä
------------------------
9-5 2,3 Aero Wagon 2007
Ex 9000 2,3t CSE A50 Amethyst violet 258
#3224
saapasi
"Hölösuu"
Viestit: 1362
Liittynyt: La Tammi 07, 2006 10:50

Re: canusb piuhojen kimppatilaus

Viesti Kirjoittaja saapasi »

mikaels kirjoitti:jos saadaan 10 kpl kasaan.

Liityn joukkoon.
Sitten poppoota on jo 11, jollen ihan seonnu 3 sivun laskuissa :D .
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Re: canusb piuhojen kimppatilaus

Viesti Kirjoittaja peinu »

Sen verran sekavaa informaatiota on että vielä tarviis tietää että mitä ihan täsmälleen tarvitaan a) T7-purkin softaamiseen b) T5-purkin softaamiseen. Onko näistä Scantoolin letkuista jotain apua prosessissa?

Kuva
Kyseessä siis OBDportti -> LPT ja rs232 -> LPT sekö USB-> rs232

Jos homma vaatii vielä hurjasti säätämistä, niin luotan tässäkin asiassa ulkoistukseen :)

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
jyyrä
"Hölösuu"
Viestit: 1105
Liittynyt: Ti Tammi 15, 2008 19:46
Paikkakunta: Uurainen

Re: canusb piuhojen kimppatilaus

Viesti Kirjoittaja jyyrä »

peinu kirjoitti:Sen verran sekavaa informaatiota on että vielä tarviis tietää että mitä ihan täsmälleen tarvitaan a) T7-purkin softaamiseen b) T5-purkin softaamiseen. Onko näistä Scantoolin letkuista jotain apua prosessissa?

Kuva
Kyseessä siis OBDportti -> LPT ja rs232 -> LPT sekö USB-> rs232

Jos homma vaatii vielä hurjasti säätämistä, niin luotan tässäkin asiassa ulkoistukseen :)
Et tarvii muuta kuin Canusb kaapelin 12v virtalähteen esim.pc:en vanha poweri, ja sitten D9 naaras liittimen mihin saat sen canusb kaapelin kiinni, kolvin, vähän tinaa, 120ohm vastuksen ja vähän kaapelia D9 liittimen ja ecun välille sekä johtojen päihin pienet naarat abicot :D Niin sekä tietokoneen ja T5suite ja T7suite :lol:
Mercedes-Benz B Electric Drive 2015
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Avatar
tsaarela
"Hölösuu"
Viestit: 3367
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:20
Paikkakunta: Oulu

Re: canusb piuhojen kimppatilaus

Viesti Kirjoittaja tsaarela »

Hiukan off-topic, mutta T8Suitestakin näyttää olevan jo Alpha saatavilla.
http://trionic.mobixs.eu/

Hiukkasen ymmälläni olen, pitääkö se CanUSB kytkeä sinne konehuoneen puolelle vai voiko sen liikennöinnin adapteripiuhaa käyttäen hoitaa OBD-II -portin kautta?
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
jyyrä
"Hölösuu"
Viestit: 1105
Liittynyt: Ti Tammi 15, 2008 19:46
Paikkakunta: Uurainen

Re: canusb piuhojen kimppatilaus

Viesti Kirjoittaja jyyrä »

tsaarela kirjoitti:Hiukan off-topic, mutta T8Suitestakin näyttää olevan jo Alpha saatavilla.
http://trionic.mobixs.eu/

Hiukkasen ymmälläni olen, pitääkö se CanUSB kytkeä sinne konehuoneen puolelle vai voiko sen liikennöinnin adapteripiuhaa käyttäen hoitaa OBD-II -portin kautta?
Ihan sama mihin i- tai p-väylään sen kytket, mutta p-väylä on n.10x nopeampi ja saman verran varmempi.
Mercedes-Benz B Electric Drive 2015
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
puu
"Hölösuu"
Viestit: 1525
Liittynyt: La Huhti 23, 2005 11:28
Paikkakunta: Kangasala

Re: canusb piuhojen kimppatilaus

Viesti Kirjoittaja puu »

Tuon 15V ohjelmointijänniteen voisi varmaan tuottaa jollain sopivalla 12V -> 15V step-up-hakkurilla. Minkähän verran vaatii virtaa?
Volvo XC70 D5 -04
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Ex-Saabit: 4x 900, 6x 9000, 2x 9-5
#2470
JouniCSE
"Hölösuu"
Viestit: 1590
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 18:03
Paikkakunta: Kangasala

Re: canusb piuhojen kimppatilaus

Viesti Kirjoittaja JouniCSE »

puu kirjoitti:Tuon 15V ohjelmointijänniteen voisi varmaan tuottaa jollain sopivalla 12V -> 15V step-up-hakkurilla. Minkähän verran vaatii virtaa?
Joku 300mA riittää, 500 niin riittää varmasti.
900aero-84
"Hirsch"
Viestit: 938
Liittynyt: La Loka 18, 2003 14:30
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: canusb piuhojen kimppatilaus

Viesti Kirjoittaja 900aero-84 »

Eli piuhan hinnaksi tulee näillä näkymin tuo reilu 110€

Tilaajia on tällä hetkellä 7kpl...

Jos et ole vielä laittanut minulle yv viestiä ja haluat kimppatilaukseen mukaan, niin laita tulemaan viestiä.

Topicciin laitetuista haluan kaapelin viesteihin et ota mitään kantaa.

Ainoastaan kun viesti on tullu minulle niin sitoutuu ottamaan kaapelin kunhan ne ensi viikon alussa tilaan ja saapuvat sitten joskus suomeen.

Kaapelia ei tarvitse maksaa etu käteen, ellei nyt joku ihan välttämättä halua luovuttaa rahojaan...

Eli osoite ja puhelin numero minulle ja olet mukana tilauksessa!!! aikaa 30.11 asti.
900 Aero T16 -84 (projetkti)
9000 Aero 2.0T -94
9000 Aero -96 stage X RE85 (1mile@305km/h)
9-3 Avo Aero -01 BioPower (ex RHD)
9-3 Avo viggen -00
Ossi Koukka o4o4l9457o
Poy
"Hölösuu"
Viestit: 1319
Liittynyt: Ke Tammi 05, 2005 21:30
Paikkakunta: Oulu

Re: canusb piuhojen kimppatilaus

Viesti Kirjoittaja Poy »

Eikö tämä CANUSB:n kautta flashaaminen ollutkaan hidasta ja epävarmaa? Voisin itekkin tilata jos onnistuu. Onko Trinic5:ssa flashit jollain pintaliitos juottamalla kiinnitetty?
Ex: OG9-5 -07 Aero, OG9-3 -99, OG900 -86
jyyrä
"Hölösuu"
Viestit: 1105
Liittynyt: Ti Tammi 15, 2008 19:46
Paikkakunta: Uurainen

Re: canusb piuhojen kimppatilaus

Viesti Kirjoittaja jyyrä »

Poy kirjoitti:Eikö tämä CANUSB:n kautta flashaaminen ollutkaan hidasta ja epävarmaa? Voisin itekkin tilata jos onnistuu. Onko Trinic5:ssa flashit jollain pintaliitos juottamalla kiinnitetty?
Canusb:lla ohjelmointi käy käytännössä nopeammin kuin BDM:llä, mutta jos ohjelmassa on jokin bitti vinossa tai ite ohjelmoinnissa tulee kämmi ja tästä syystä ecu menee tilttiin niin sitten ei Canusb:lle teekkään mitään :lol: Ecujen muistit on pintaliitosmallia.
Mercedes-Benz B Electric Drive 2015
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2224
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Re: canusb piuhojen kimppatilaus

Viesti Kirjoittaja Hook »

jyyrä kirjoitti:
Poy kirjoitti:Eikö tämä CANUSB:n kautta flashaaminen ollutkaan hidasta ja epävarmaa? Voisin itekkin tilata jos onnistuu. Onko Trinic5:ssa flashit jollain pintaliitos juottamalla kiinnitetty?
Canusb:lla ohjelmointi käy käytännössä nopeammin kuin BDM:llä, mutta jos ohjelmassa on jokin bitti vinossa tai ite ohjelmoinnissa tulee kämmi ja tästä syystä ecu menee tilttiin niin sitten ei Canusb:lle teekkään mitään :lol: Ecujen muistit on pintaliitosmallia.
Sotketaas taas lisää faktoja peliin. ;)

Canusb ohjelmointi on nopeampaa kuin (vanhan raadon) printteriporttiin tulevalla BDM mokkulalla, mutta häviää taas kaupalliselle Pemicron USB BD16-32 mokkulalle, jonka kanssa ei tarvitse leikkiä dos pohjailsella debuggerilla..

Canusb (3..5min, riskialtis häiriöille, ei toipumista ilman BDM ohjelmointia)
LPD BDM (10..15min, DOS softa komentorivikikkailua... Halpa ~15eur osat)
Pemicro USB BDM (~1min, Softat saa automatisoitua, toimii XP, ~250 eur laite + softa..)

T5 autojen lennossa (ram) mappaamiseen ei ole muita kun tuo canusb, jolla toimii myös siis mm t5dasboard, eli siinä mielessä canusb on ehdoton. Se on sitten toinen valinta, millä niitä binäärejä flash muisteihin ohjelmoi..

T8 suite beta on vielä toistaiseksi raakile, eikä paljoa iloa ole, kun ei ole vielä tarvittavia tietoja kartoista, checksummista, ajonestoista yms, mutta eiköhän nekin sieltä joskus selviä..

T5 (ja t7) ecussa on flashit pintaliitos piirejä.
Alkuperäisissä T5 AMD:n piireissä (28..) tuppaa olemaan 5+ vuoden jälkeen ongelmaa, että eivät erasoidu, kuten myös eivät ohjelmoidu ecun ollessa autossa kiinni akun jännitteellä, eli ecu pitää saada 15v virtalähteen perään työpöydälle, jossa sen voi sitten ohjelmoida bdm liittimen tai can nastojen kautta.

Harrastelijat ovat sitten vaihdelleet noiden vanhojen 28.. piirien tilalle uudempia 29.. piirejä, (atmel, amd..) jotka ohjelmoituvat mukisematta ecun ollessa auton akun perässä.
Miinuksina mainittakoon (esim käyttämäni) atmelin 29 piirit eivät ole toistaiseksi tuettuja t5suiten CAN ohjelmoinnissa, mutta toimivat taas loistavasti Pemicron usb-bdm mokkulalla, eli saan softan prommattua t5 ecuun pysyväksi ~1minuutissa ecun ollessa autossa (ecun sisältä tulee vain bdm lättäkaapeli).

Amd 29 piireistä ei ole kokemusta, mutta näille taisi olla kehitteillä t5suiten canohjelmointiin tukea, ellei ole jo..
Mutta ihan jokaisen kolvaajan hommaa tuo pintaliitos piirien vaihto ei ole, eli tuo jäänee monelta sunnuntai prommailijalta tekemättä ja varsinkin jos tarve on kerran heittää se stage 1 purkkiin sisään ja ajella sillä tyytyväisenä. :lol:
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
puu
"Hölösuu"
Viestit: 1525
Liittynyt: La Huhti 23, 2005 11:28
Paikkakunta: Kangasala

Re: canusb piuhojen kimppatilaus

Viesti Kirjoittaja puu »

Hook kirjoitti:LPD BDM (10..15min, DOS softa komentorivikikkailua... Halpa ~15eur osat)
Jos muuta säätämisestä ei lasketa (DOS-boottia yms.), itse flashays ei vie testatusti kuin n. 2 minuuttia tuolla kapistuksella.
Volvo XC70 D5 -04
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Ex-Saabit: 4x 900, 6x 9000, 2x 9-5
#2470
Nappe
"Hölösuu"
Viestit: 1095
Liittynyt: To Touko 08, 2003 15:25
Paikkakunta: Kerava

Re: canusb piuhojen kimppatilaus

Viesti Kirjoittaja Nappe »

puu kirjoitti:
Hook kirjoitti:LPD BDM (10..15min, DOS softa komentorivikikkailua... Halpa ~15eur osat)
Jos muuta säätämisestä ei lasketa (DOS-boottia yms.), itse flashays ei vie testatusti kuin n. 2 minuuttia tuolla kapistuksella.
Käyttökokemuksia vai MUTU?

Tarvii varmaan sanoa koneelle että lopettaa tyhjänsutimisen ja laittaa vauhtia ohjelmointiin :lol:
Saabit Sekalaisia_Saab-aiheisia_kuvia_vuosien_varrelta
Vastaa Viestiin