Teetkö ohjelmoinnin OBD2 portin kautta?9000T&95SE kirjoitti:Alkukuusta tilasin Antratekiltä Lawicelin CANUSB -adapterin http://www.antratek.com/CAN.html kun mun BD32:ssa on jokin häikkä "dumpt7" osalta.
Ostin myös ODBII -liittimen
canusb piuhojen kimppatilaus
Re: canusb piuhojen kimppatilaus
------------------------
9-5 2,3 Aero Wagon 2007
Ex 9000 2,3t CSE A50 Amethyst violet 258
#3224
9-5 2,3 Aero Wagon 2007
Ex 9000 2,3t CSE A50 Amethyst violet 258
#3224
Re: canusb piuhojen kimppatilaus
http://www.lawicel-shop.se/shop/
näytti oleven 796 + alv 25% jos saadaan 10 kpl kasaan.
Liityn joukkoon.
Laitoin yv:tä
näytti oleven 796 + alv 25% jos saadaan 10 kpl kasaan.
Liityn joukkoon.
Laitoin yv:tä
------------------------
9-5 2,3 Aero Wagon 2007
Ex 9000 2,3t CSE A50 Amethyst violet 258
#3224
9-5 2,3 Aero Wagon 2007
Ex 9000 2,3t CSE A50 Amethyst violet 258
#3224
Re: canusb piuhojen kimppatilaus
Sitten poppoota on jo 11, jollen ihan seonnu 3 sivun laskuissamikaels kirjoitti:jos saadaan 10 kpl kasaan.
Liityn joukkoon.

Re: canusb piuhojen kimppatilaus
Sen verran sekavaa informaatiota on että vielä tarviis tietää että mitä ihan täsmälleen tarvitaan a) T7-purkin softaamiseen b) T5-purkin softaamiseen. Onko näistä Scantoolin letkuista jotain apua prosessissa?

Kyseessä siis OBDportti -> LPT ja rs232 -> LPT sekö USB-> rs232
Jos homma vaatii vielä hurjasti säätämistä, niin luotan tässäkin asiassa ulkoistukseen

Kyseessä siis OBDportti -> LPT ja rs232 -> LPT sekö USB-> rs232
Jos homma vaatii vielä hurjasti säätämistä, niin luotan tässäkin asiassa ulkoistukseen

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Re: canusb piuhojen kimppatilaus
Et tarvii muuta kuin Canusb kaapelin 12v virtalähteen esim.pc:en vanha poweri, ja sitten D9 naaras liittimen mihin saat sen canusb kaapelin kiinni, kolvin, vähän tinaa, 120ohm vastuksen ja vähän kaapelia D9 liittimen ja ecun välille sekä johtojen päihin pienet naarat abicotpeinu kirjoitti:Sen verran sekavaa informaatiota on että vielä tarviis tietää että mitä ihan täsmälleen tarvitaan a) T7-purkin softaamiseen b) T5-purkin softaamiseen. Onko näistä Scantoolin letkuista jotain apua prosessissa?
Kyseessä siis OBDportti -> LPT ja rs232 -> LPT sekö USB-> rs232
Jos homma vaatii vielä hurjasti säätämistä, niin luotan tässäkin asiassa ulkoistukseen


Mercedes-Benz B Electric Drive 2015
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Re: canusb piuhojen kimppatilaus
Hiukan off-topic, mutta T8Suitestakin näyttää olevan jo Alpha saatavilla.
http://trionic.mobixs.eu/
Hiukkasen ymmälläni olen, pitääkö se CanUSB kytkeä sinne konehuoneen puolelle vai voiko sen liikennöinnin adapteripiuhaa käyttäen hoitaa OBD-II -portin kautta?
http://trionic.mobixs.eu/
Hiukkasen ymmälläni olen, pitääkö se CanUSB kytkeä sinne konehuoneen puolelle vai voiko sen liikennöinnin adapteripiuhaa käyttäen hoitaa OBD-II -portin kautta?
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Re: canusb piuhojen kimppatilaus
Ihan sama mihin i- tai p-väylään sen kytket, mutta p-väylä on n.10x nopeampi ja saman verran varmempi.tsaarela kirjoitti:Hiukan off-topic, mutta T8Suitestakin näyttää olevan jo Alpha saatavilla.
http://trionic.mobixs.eu/
Hiukkasen ymmälläni olen, pitääkö se CanUSB kytkeä sinne konehuoneen puolelle vai voiko sen liikennöinnin adapteripiuhaa käyttäen hoitaa OBD-II -portin kautta?
Mercedes-Benz B Electric Drive 2015
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Re: canusb piuhojen kimppatilaus
Tuon 15V ohjelmointijänniteen voisi varmaan tuottaa jollain sopivalla 12V -> 15V step-up-hakkurilla. Minkähän verran vaatii virtaa?
Volvo XC70 D5 -04
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Ex-Saabit: 4x 900, 6x 9000, 2x 9-5
#2470
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Ex-Saabit: 4x 900, 6x 9000, 2x 9-5
#2470
Re: canusb piuhojen kimppatilaus
Joku 300mA riittää, 500 niin riittää varmasti.puu kirjoitti:Tuon 15V ohjelmointijänniteen voisi varmaan tuottaa jollain sopivalla 12V -> 15V step-up-hakkurilla. Minkähän verran vaatii virtaa?
-
- "Hirsch"
- Viestit: 938
- Liittynyt: La Loka 18, 2003 14:30
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: canusb piuhojen kimppatilaus
Eli piuhan hinnaksi tulee näillä näkymin tuo reilu 110€
Tilaajia on tällä hetkellä 7kpl...
Jos et ole vielä laittanut minulle yv viestiä ja haluat kimppatilaukseen mukaan, niin laita tulemaan viestiä.
Topicciin laitetuista haluan kaapelin viesteihin et ota mitään kantaa.
Ainoastaan kun viesti on tullu minulle niin sitoutuu ottamaan kaapelin kunhan ne ensi viikon alussa tilaan ja saapuvat sitten joskus suomeen.
Kaapelia ei tarvitse maksaa etu käteen, ellei nyt joku ihan välttämättä halua luovuttaa rahojaan...
Eli osoite ja puhelin numero minulle ja olet mukana tilauksessa!!! aikaa 30.11 asti.
Tilaajia on tällä hetkellä 7kpl...
Jos et ole vielä laittanut minulle yv viestiä ja haluat kimppatilaukseen mukaan, niin laita tulemaan viestiä.
Topicciin laitetuista haluan kaapelin viesteihin et ota mitään kantaa.
Ainoastaan kun viesti on tullu minulle niin sitoutuu ottamaan kaapelin kunhan ne ensi viikon alussa tilaan ja saapuvat sitten joskus suomeen.
Kaapelia ei tarvitse maksaa etu käteen, ellei nyt joku ihan välttämättä halua luovuttaa rahojaan...
Eli osoite ja puhelin numero minulle ja olet mukana tilauksessa!!! aikaa 30.11 asti.
900 Aero T16 -84 (projetkti)
9000 Aero 2.0T -94
9000 Aero -96 stage X RE85 (1mile@305km/h)
9-3 Avo Aero -01 BioPower (ex RHD)
9-3 Avo viggen -00
Ossi Koukka o4o4l9457o
9000 Aero 2.0T -94
9000 Aero -96 stage X RE85 (1mile@305km/h)
9-3 Avo Aero -01 BioPower (ex RHD)
9-3 Avo viggen -00
Ossi Koukka o4o4l9457o
Re: canusb piuhojen kimppatilaus
Eikö tämä CANUSB:n kautta flashaaminen ollutkaan hidasta ja epävarmaa? Voisin itekkin tilata jos onnistuu. Onko Trinic5:ssa flashit jollain pintaliitos juottamalla kiinnitetty?
Ex: OG9-5 -07 Aero, OG9-3 -99, OG900 -86
Re: canusb piuhojen kimppatilaus
Canusb:lla ohjelmointi käy käytännössä nopeammin kuin BDM:llä, mutta jos ohjelmassa on jokin bitti vinossa tai ite ohjelmoinnissa tulee kämmi ja tästä syystä ecu menee tilttiin niin sitten ei Canusb:lle teekkään mitäänPoy kirjoitti:Eikö tämä CANUSB:n kautta flashaaminen ollutkaan hidasta ja epävarmaa? Voisin itekkin tilata jos onnistuu. Onko Trinic5:ssa flashit jollain pintaliitos juottamalla kiinnitetty?

Mercedes-Benz B Electric Drive 2015
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Re: canusb piuhojen kimppatilaus
Sotketaas taas lisää faktoja peliin.jyyrä kirjoitti:Canusb:lla ohjelmointi käy käytännössä nopeammin kuin BDM:llä, mutta jos ohjelmassa on jokin bitti vinossa tai ite ohjelmoinnissa tulee kämmi ja tästä syystä ecu menee tilttiin niin sitten ei Canusb:lle teekkään mitäänPoy kirjoitti:Eikö tämä CANUSB:n kautta flashaaminen ollutkaan hidasta ja epävarmaa? Voisin itekkin tilata jos onnistuu. Onko Trinic5:ssa flashit jollain pintaliitos juottamalla kiinnitetty?Ecujen muistit on pintaliitosmallia.

Canusb ohjelmointi on nopeampaa kuin (vanhan raadon) printteriporttiin tulevalla BDM mokkulalla, mutta häviää taas kaupalliselle Pemicron USB BD16-32 mokkulalle, jonka kanssa ei tarvitse leikkiä dos pohjailsella debuggerilla..
Canusb (3..5min, riskialtis häiriöille, ei toipumista ilman BDM ohjelmointia)
LPD BDM (10..15min, DOS softa komentorivikikkailua... Halpa ~15eur osat)
Pemicro USB BDM (~1min, Softat saa automatisoitua, toimii XP, ~250 eur laite + softa..)
T5 autojen lennossa (ram) mappaamiseen ei ole muita kun tuo canusb, jolla toimii myös siis mm t5dasboard, eli siinä mielessä canusb on ehdoton. Se on sitten toinen valinta, millä niitä binäärejä flash muisteihin ohjelmoi..
T8 suite beta on vielä toistaiseksi raakile, eikä paljoa iloa ole, kun ei ole vielä tarvittavia tietoja kartoista, checksummista, ajonestoista yms, mutta eiköhän nekin sieltä joskus selviä..
T5 (ja t7) ecussa on flashit pintaliitos piirejä.
Alkuperäisissä T5 AMD:n piireissä (28..) tuppaa olemaan 5+ vuoden jälkeen ongelmaa, että eivät erasoidu, kuten myös eivät ohjelmoidu ecun ollessa autossa kiinni akun jännitteellä, eli ecu pitää saada 15v virtalähteen perään työpöydälle, jossa sen voi sitten ohjelmoida bdm liittimen tai can nastojen kautta.
Harrastelijat ovat sitten vaihdelleet noiden vanhojen 28.. piirien tilalle uudempia 29.. piirejä, (atmel, amd..) jotka ohjelmoituvat mukisematta ecun ollessa auton akun perässä.
Miinuksina mainittakoon (esim käyttämäni) atmelin 29 piirit eivät ole toistaiseksi tuettuja t5suiten CAN ohjelmoinnissa, mutta toimivat taas loistavasti Pemicron usb-bdm mokkulalla, eli saan softan prommattua t5 ecuun pysyväksi ~1minuutissa ecun ollessa autossa (ecun sisältä tulee vain bdm lättäkaapeli).
Amd 29 piireistä ei ole kokemusta, mutta näille taisi olla kehitteillä t5suiten canohjelmointiin tukea, ellei ole jo..
Mutta ihan jokaisen kolvaajan hommaa tuo pintaliitos piirien vaihto ei ole, eli tuo jäänee monelta sunnuntai prommailijalta tekemättä ja varsinkin jos tarve on kerran heittää se stage 1 purkkiin sisään ja ajella sillä tyytyväisenä.

ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Re: canusb piuhojen kimppatilaus
Jos muuta säätämisestä ei lasketa (DOS-boottia yms.), itse flashays ei vie testatusti kuin n. 2 minuuttia tuolla kapistuksella.Hook kirjoitti:LPD BDM (10..15min, DOS softa komentorivikikkailua... Halpa ~15eur osat)
Volvo XC70 D5 -04
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Ex-Saabit: 4x 900, 6x 9000, 2x 9-5
#2470
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Ex-Saabit: 4x 900, 6x 9000, 2x 9-5
#2470
Re: canusb piuhojen kimppatilaus
Käyttökokemuksia vai MUTU?puu kirjoitti:Jos muuta säätämisestä ei lasketa (DOS-boottia yms.), itse flashays ei vie testatusti kuin n. 2 minuuttia tuolla kapistuksella.Hook kirjoitti:LPD BDM (10..15min, DOS softa komentorivikikkailua... Halpa ~15eur osat)
Tarvii varmaan sanoa koneelle että lopettaa tyhjänsutimisen ja laittaa vauhtia ohjelmointiin

Saabit
- Puretaan: 9-3SC-06
- 9-3SC 1.8t Aut. -07 NoPower
- 9-3Cab Aero Aut. -05 - Omatune BioPower
- 9-3Cab Aero Aut. -04 - Omatune BioPower
- 9-3SS Aero Man. -03 - Omatune BioPower