Kannen jälkikiristys.
Kannen jälkikiristys.
Osaakos kukaan sanoa miten tuo nelipyttyisen koneen kansi oikein loppujen lopuksi pitäisi uudelleenkiristää? Liikkeellä tuntuu olevan monia ristiriitaisia ohjeita:
WISin mukaan menee näin:
1. Avataan 1. pultti ja kiristetään se 40Nm:n. Avataan 2. pultti ja kiristetään se 40Nm:n jne.
2. Nyt kaikki pultit ovat 40Nm:n momentissa. Kiristetään 1. pultti 60Nm:n. Kiristetään 2. pultti 60Nm:n jne.
3. Nyt kaikki pultit ovat 60Nm:n momentissa. Kiristetään 1. pulttia 90 astetta. Kiristetään 2. pullttia 90 astetta.
Jossain taas on nähnyt ohjeita joissa avattaisiin yksi pultti ja saman tein kiristettäisiin se lopulliseen kireyteensä.
WISin mukaan menee näin:
1. Avataan 1. pultti ja kiristetään se 40Nm:n. Avataan 2. pultti ja kiristetään se 40Nm:n jne.
2. Nyt kaikki pultit ovat 40Nm:n momentissa. Kiristetään 1. pultti 60Nm:n. Kiristetään 2. pultti 60Nm:n jne.
3. Nyt kaikki pultit ovat 60Nm:n momentissa. Kiristetään 1. pulttia 90 astetta. Kiristetään 2. pullttia 90 astetta.
Jossain taas on nähnyt ohjeita joissa avattaisiin yksi pultti ja saman tein kiristettäisiin se lopulliseen kireyteensä.
Re: Kannen jälkikiristys.
No mä kiristäisin WIS:n mukaan. Eipä ainakaan tulis ongelmia... Ota nyt varman päälle, ettei seuraava postaus sulta ole kysymys moottoririkosta.
Nykyinen: Saab 9-3 SC Aut. 1.9TiDS 2008, stage 1+, EGR off
Wanha: Saab 9-5 Aero Wagon Aut. 2.3T 2004, stage 2½, RE85
Wanha: Saab 9-3 SE Man. 2.0T 2001, stage 1
Suomen SAAB-Klubi jäsen #3883
Wanha: Saab 9-5 Aero Wagon Aut. 2.3T 2004, stage 2½, RE85
Wanha: Saab 9-3 SE Man. 2.0T 2001, stage 1
Suomen SAAB-Klubi jäsen #3883
Re: Kannen jälkikiristys.
itse kiristin yhden pultin kerrallaan lopulliseen momenttiin. Ja ainakin sen verran auttoi että vettä ei enää valu kannen päädystä, jossa pultit olivat enää sormi momentissa. 230tkm oli ehditty ajamaan ennen jälki kiristystä.
Väärinviritys stage 3 1x2-1
Re: Kannen jälkikiristys.
Perkele pitäskö omakin kiristää? Ottasinkohan ton seuraavaksi projektiksi? Hmm... Nyt kun otitte asian puheeksi...
Nykyinen: Saab 9-3 SC Aut. 1.9TiDS 2008, stage 1+, EGR off
Wanha: Saab 9-5 Aero Wagon Aut. 2.3T 2004, stage 2½, RE85
Wanha: Saab 9-3 SE Man. 2.0T 2001, stage 1
Suomen SAAB-Klubi jäsen #3883
Wanha: Saab 9-5 Aero Wagon Aut. 2.3T 2004, stage 2½, RE85
Wanha: Saab 9-3 SE Man. 2.0T 2001, stage 1
Suomen SAAB-Klubi jäsen #3883
Re: Kannen jälkikiristys.
Meneeko venakoppaa avattaessa tiiviste vaihtokuntoon vai voiko käyttää uudelleen?
Ilmeisesti marmoritiskitavaraa?
Ilmeisesti marmoritiskitavaraa?
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
#1429
Re: Kannen jälkikiristys.
Ei mene.Meneeko venakoppaa avattaessa tiiviste vaihtokuntoon
9-3 Viggen #1487
Re: Kannen jälkikiristys.
Muista tehdä wisin ohjeiden mukaan...Risto Vee kirjoitti:Perkele pitäskö omakin kiristää? Ottasinkohan ton seuraavaksi projektiksi? Hmm... Nyt kun otitte asian puheeksi...
Väärinviritys stage 3 1x2-1
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4093
- Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
- Paikkakunta: jkl, laukaa
Re: Kannen jälkikiristys.
NG900T kirjoitti:Meneeko venakoppaa avattaessa tiiviste vaihtokuntoon vai voiko käyttää uudelleen?
Ilmeisesti marmoritiskitavaraa?
kyllä se tuppaa aika lytyssä olemaan...
voi käyttää, mutta samalla vaihtaa uudenkin
löytyy harakirinäkin
Re: Kannen jälkikiristys.
Motonetistä hain omaan rojektiin kuukausi sitten tuon venttiilikopan tiivisteen...taisi olla siinä 15 euron tietämillä. Aika lytyssähän se vanha olikin, mutta huomionarvoista on se, että ainakin Motonetistä sai vain ulkokehälle tiivisteen, eli sisäkehälle tuleva tiiviste (kun siinähän on tulppien koloa varten se aukko) jäi vaihtamatta. Tämä kannattaa lähinnä sitten venttiilikopan kantta kiristäessä huomioida, että se sisäkehän vanha tiiviste on aika lytyssä versus ulkokehällä oleva uusi.saabracing kirjoitti:NG900T kirjoitti:Meneeko venakoppaa avattaessa tiiviste vaihtokuntoon vai voiko käyttää uudelleen?
Ilmeisesti marmoritiskitavaraa?
kyllä se tuppaa aika lytyssä olemaan...
voi käyttää, mutta samalla vaihtaa uudenkin
löytyy harakirinäkin
Vetokoukku on brutaalin miehen peruutustutka
Volvo V50, 2012
Volvo V50, 2012
Re: Kannen jälkikiristys.
Viimeisin tiiviste on muistaakseni viidettä kertaa käytössä. Aika turhaa mennä uusimaan, jos vanha on ehjä.NG900T kirjoitti:Meneeko venakoppaa avattaessa tiiviste vaihtokuntoon vai voiko käyttää uudelleen?
Foxbody turbo
Re: Kannen jälkikiristys.
Koskikos tuo WIS ohje nyt mitä moottoria? Muistaakseni jostain luin että kannentiiviste on erillainen 5 ja 7 koneissa.
Tällaisen ohjeen löysin haulla, mutta koskee ilmeisesti 5 konetta. Olikos tuossa kiristyksessä jotain eroa?
http://www.genuinesaab.com/psi/files/headretorque.htm
Tällaisen ohjeen löysin haulla, mutta koskee ilmeisesti 5 konetta. Olikos tuossa kiristyksessä jotain eroa?
http://www.genuinesaab.com/psi/files/headretorque.htm
NG 9-5 2.0 Aero XWD -10
96 Super -78
Edelliset:
99 Turbo S -80, 9-3 Aero Cab Aut -01, 9-3 SS Vector TX 1.9TTID -11, 9-3 2.0t -01, 900S 2.0 -94, 90 2.0 -85
96 Super -78
Edelliset:
99 Turbo S -80, 9-3 Aero Cab Aut -01, 9-3 SS Vector TX 1.9TTID -11, 9-3 2.0t -01, 900S 2.0 -94, 90 2.0 -85
Re: Kannen jälkikiristys.
samat óhjeet pätee.
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
-
- "Kaasari"
- Viestit: 8
- Liittynyt: To Marras 19, 2009 22:08
Re: Kannen jälkikiristys.
Mikä tämä WIS oikeen on?teemumm kirjoitti:Osaakos kukaan sanoa miten tuo nelipyttyisen koneen kansi oikein loppujen lopuksi pitäisi uudelleenkiristää? Liikkeellä tuntuu olevan monia ristiriitaisia ohjeita:
WISin mukaan menee näin:
1. Avataan 1. pultti ja kiristetään se 40Nm:n. Avataan 2. pultti ja kiristetään se 40Nm:n jne.
2. Nyt kaikki pultit ovat 40Nm:n momentissa. Kiristetään 1. pultti 60Nm:n. Kiristetään 2. pultti 60Nm:n jne.
3. Nyt kaikki pultit ovat 60Nm:n momentissa. Kiristetään 1. pulttia 90 astetta. Kiristetään 2. pullttia 90 astetta.
Jossain taas on nähnyt ohjeita joissa avattaisiin yksi pultti ja saman tein kiristettäisiin se lopulliseen kireyteensä.
Jokane mahollisuus o tsäänssi
Re: Kannen jälkikiristys.
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
Re: Kannen jälkikiristys.
olisko tähän täällä halukasta jakajaa yritän kyl kovasti oottaa mut ei saa mitään
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?p=164135
haksun oli torrentti josko jollakin olisi sama laittaa uudelleen jakoon
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?p=164135
haksun oli torrentti josko jollakin olisi sama laittaa uudelleen jakoon
# 4490
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131