Kyllä noissa parissa lauseessa voi jotain perää ollamattiruu kirjoitti:Tätäkin viestiketjua lukiessa melkein luulisi, että meillä aero-kuskeilla on huomattavasti muita lyhyempi vehje ja pienemmät aivot. Jos niin olisi, niin kyllähän me aeroilijat ajettais kaikki bemareilla
Autokuume! 9-5 2,3T/Aero vm.2001-2003 käyttöautoksi.
Re: Autokuume! 9-5 2,3T/Aero vm.2001-2003 käyttöautoksi.
Re: Autokuume! 9-5 2,3T/Aero vm.2001-2003 käyttöautoksi.
Kyllä tuokin mielessä on käynyt, kun joku kertoo että oma M1998 2.3t hinta 5000€ + ranetunaus stage Flobba ilman tarroja auto on vähintään yhtä loistokas kun uusi/uudehko Aero johon on käytetty valmistajan suosittelimia palikoita. Kunnioitan toki kavereita jolla on osaamista autoaan rakentaa mieleisekseen, mutta ko keskustelun paikka lienee Tuning osasto.9-5T kirjoitti:Luulette että Aerottomat on teille kateellisia, olkaa siinä uskossa jos se tekee aeron omistamisesta hienoa.
En mä ainakaan voi.9-5T kirjoitti:Kaikilla ei ole allekirjoituksessa nykyisiä ja entisiä Saabeja joten taidatte luulla myös että kerran Aeron omistaneena ei voi muuta Saabia ostaa.
Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Re: Autokuume! 9-5 2,3T/Aero vm.2001-2003 käyttöautoksi.
Riippuu kyllä mitä tarkoitetaan maantienopeudella. Täällä maaseudulla yleisestä kahdeksankympin vauhdista manuaali-Aerolla on vaihdettava kolmonen pesään, jos haluaa nopeasti kiihdyttää vaikkapa ohitustilanteessa. Vitosella kone vain tärisee ja auto kiihtyy varmasti hitaammin kuin 150hv 2.0t oikealla vaihteella tai automaattilootalla. Satasen vauhdistakaan ei Aeron kiihtyvyys vitosvaihteella vielä liiemmin hymyilytä.mattiruu kirjoitti:Olikos se kysymys niin, että sopiiko Aero käyttöautoksi? Mulla on ollut femmoja koko mallisarja läpi karvalakki 2.0 t:stä nykyiseen Aeroon ja kyllä Aero on käyttöautona näistä paras. Maantienopeuksissa 2.0t:llä ja 2.3t:llä joutuu mm. ohituksissa puuttumaan usein manuaaliaskin keppiin mutta Aerossa sen voi unohtaa.
Itse omistin M2000 AeroWagonin parisen vuotta ja tuskastuin auton jatkuvaan porsimiseen ja vaihdoin sen uuteen M2007 2.0t TurboPilottiin (185hv virisarjalla). Mitään vieroitusoireita ei Aerosta luopuminen aiheuttanut ja nyt 2,5 vuotta/reilut 50tkm pappamallilla ajettuani olen edelleen varsin tyytyväinen autooni. TurboPilotti on toiminut luotettavasti. Omalla rahalla ei ole vielä tarvinnut korjata yhtään vikaa, takuuseen on kiristetty muutama pultti ja vaihdettu xenon-polttimot sekä takaisinkutsuna yksi ohjaustehostimen letku. Ehkä aavistuksen onnellisempi olisin, jos tuo auto olisi ollut 2.3T-koneella (johon olisi voinut päivittää Aeron 260hv softan). Noin 20.000 euron lisähintaan tuolloin vielä saatavilla olleeseen Aero-merkkiin ei (luoja paratkoon onneksi) enää budjetti venynyt...
Eski
-
joukolainen
- "Viggen"
- Viestit: 614
- Liittynyt: Ti Touko 17, 2005 17:59
- Paikkakunta: Kokkola
Re: Autokuume! 9-5 2,3T/Aero vm.2001-2003 käyttöautoksi.
Saiko leather sport tech 2-tone koodi K36/L36 verhoilua muihin malleihin, en ainakaan itse ole nähnyt, en edes Ruotsissa, vain aerossa, kun kysytään.9-5T kirjoitti:Jotain muutakin eroa voi olla mutta tuleeko kellään mieleen mitä tehtaalta olisi saanut vain viirusilmä aeroon eikä muihin viirusilmiin?
Eikö 260 hp versioon tullut isompi imukäyrä ahtimelle, jolloin imuletkukin on paksumpi ja ilmanputsarille tuleva imuputki paksumpi. Näillä konsteilla parannettiin hengitystä verrattuna 250hv versioon.
Tuohon Eskin kommentiin huonosta kiihtyvyydestä vitosella en itse ainakaan yhdy kummasakaan omassa aerossa, 02 ja 06. Tosin 02 ei ollut vakio ja 06 uusimmalla softalla reagoi jo 1500 kierroksella kaasuun vitosellakin erittäin hyvin. Vaimo moittii autoa liian hyvin regoivaksi, tykkää ajaa n. 200 hv t16 ässällä enemmän.
900 cc (S) T16 91
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447
Re: Autokuume! 9-5 2,3T/Aero vm.2001-2003 käyttöautoksi.
Hirschin mukaan 260hv AeroWagon kiihtyy 80-120 vitosella 9,8 sek:
http://extranet.hirsch-performance.ch/d ... E280008281 Voin vaikka panna pääni pölkylle, että nopeammin kiihtyy tuon välin nelosella ja vielä paremmin kolmosella.
Eski
http://extranet.hirsch-performance.ch/d ... E280008281 Voin vaikka panna pääni pölkylle, että nopeammin kiihtyy tuon välin nelosella ja vielä paremmin kolmosella.
Eski
-
joukolainen
- "Viggen"
- Viestit: 614
- Liittynyt: Ti Touko 17, 2005 17:59
- Paikkakunta: Kokkola
Re: Autokuume! 9-5 2,3T/Aero vm.2001-2003 käyttöautoksi.
Ei tarvi laittaa päätä pölkylle, totean vain että huomattava muutos tapahtunut uusimman softan ja alkuperäisen 2006 softan välillä ja nuo arvot mitattu varmaan 2006 softalla. Reagoi tosiaankin kaasupolkimeen aivan toisella tavalla, kuin ajaisi aivan eri autolla.
900 cc (S) T16 91
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447
Re: Autokuume! 9-5 2,3T/Aero vm.2001-2003 käyttöautoksi.
Muistamme tapauksen. Olet siis sitä mieltä nyt kun vertaat uutta ja käytettynä ostettua autoa toisiinsa että Aero oli huono vain sen takia että kyseessä oli Aero? Noita mainitsemiasia vikoja ei tule Garretin turbolla vartustettuhin 9-5:n? Kuka kehtaa ensimmäisenä myöntää että Aeroa teki mieli mutta rahat ei riittänyt?Eski kirjoitti: Itse omistin M2000 AeroWagonin parisen vuotta ja tuskastuin auton jatkuvaan porsimiseen ja vaihdoin sen uuteen M2007 2.0t TurboPilottiin (185hv virisarjalla).
Viimeksi muokannut eklunto1, La Joulu 05, 2009 12:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Re: Autokuume! 9-5 2,3T/Aero vm.2001-2003 käyttöautoksi.
Jep, BSR:n sivuilta löytyikin jo, että 3.s vaihteella 260hv Aero kiihtyy 80-120 4,2 sek. http://sv.bsr.se/products/t873/ 150hv 2.0t menee 7,5 sek kolmosella, joten kyllä minusta Aerossakin kannattaisi hämmentää sitä keppiä. Vannoutueet manuaalimiehet aina valittavat automaattia niiiiiin hitaaksi ja sitten itse jyristävät isolla vaihteella....
Eski
Eski
Re: Autokuume! 9-5 2,3T/Aero vm.2001-2003 käyttöautoksi.
Aeroni viat eivät liittyneet Aero-merkkiin, vaan olivat yleisiä tyyppvikoja (kuten tiedetään). Yhtenä esimerkkinä vain, että Aeron voi vaihtaa pappamalliin ja siitäkin voi selvitä ihan tyytyväisenä. Olisin ilman muuta ostanut uuden Aeron, jos rahat olisi riittäneet.eklunto1 kirjoitti:Muistamme tapauksen. Olet siis sitä mieltä nyt kun vertaat uutta ja käytettynä ostettua autoa toisiinsa että Aero oli huono vain sen takia että kysessä oli Aero? Noita mainitsemiasia vikoja ei tule Garretin turbolla vartustettuhin 9-5:n? Kuka kehtaa ensimmäisenä myöntään että Aeroa teki mieli mutta rahat ei riittänyt?Eski kirjoitti: Itse omistin M2000 AeroWagonin parisen vuotta ja tuskastuin auton jatkuvaan porsimiseen ja vaihdoin sen uuteen M2007 2.0t TurboPilottiin (185hv virisarjalla).
Eski
Re: Autokuume! 9-5 2,3T/Aero vm.2001-2003 käyttöautoksi.
Kiitos ensimmäisestä rehellisestä kommentista tässä keskustelussaEski kirjoitti:Aeroni viat eivät liittyneet Aero-merkkiin, vaan olivat yleisiä tyyppvikoja (kuten tiedetään). Yhtenä esimerkkinä vain, että Aeron voi vaihtaa pappamalliin ja siitäkin voi selvitä ihan tyytyväisenä. Olisin ilman muuta ostanut uuden Aeron, jos rahat olisi riittäneet.
Eski
Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Re: Autokuume! 9-5 2,3T/Aero vm.2001-2003 käyttöautoksi.
Näinhän se on ollut jo kauan, vitosella ohitus helppoa, nelosella vaivatonta ja kolmosella menee jo leikkimiseksi.Eski kirjoitti:Hirschin mukaan 260hv AeroWagon kiihtyy 80-120 vitosella 9,8 sek:
http://extranet.hirsch-performance.ch/d ... E280008281 Voin vaikka panna pääni pölkylle, että nopeammin kiihtyy tuon välin nelosella ja vielä paremmin kolmosella.
Eski
-Sami
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: Autokuume! 9-5 2,3T/Aero vm.2001-2003 käyttöautoksi.
Mitähän varten auto pitää laittaa vastaamaan aeroa? Sellaisia kuitenkin on jo valmiina myynnissä. Oisi vissiin pitäny laittaa ihmettelyketjuun.
Tuskin se kenellekkään on rahakysymys, (uutta mallia odotellessa).
Tuskin se kenellekkään on rahakysymys, (uutta mallia odotellessa).
9-5 Aero - 00
Re: Autokuume! 9-5 2,3T/Aero vm.2001-2003 käyttöautoksi.
No niin no, ainakin ulkoisin puolin on kumma tapa laittaa " aeroksi" voin olla väärässäkin, mutta älkää korjatko.
9-5 Aero - 00
Re: Autokuume! 9-5 2,3T/Aero vm.2001-2003 käyttöautoksi.
Ihan kiinnostuksena missähän markkina-alueella 9-5 Aero ei ole mallisarjan kallein? V6 Griffin jäi mallistosta jo niin kauan sitten pois että tuskin siihen nyt referoit?9-5T kirjoitti:Joillakin markkina-alueilla Aero on malliston tehokkain ja kallein joten ymmärrän hermostumisen kun todelliset erot tuodaan esiin.
Itseäni ei palaakaan hermostuta että 2.3T konellisen Saabin saan rakenneltua helpostikkin vastaamaan Aeroa, vaikka siihen ei saanutkaan Suomen markkina-alueella noita Sport Tech 2-tone penkkejä, mutta äkkiäkös sellaisetkin ompelee. Ja pian joku on jo kertomassa että nahkajakkarat on tosi syvältä, varskin kun ne ovat niin kylmät talvella yms. Tyyppikilvenkin voi väärentää
Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Re: Autokuume! 9-5 2,3T/Aero vm.2001-2003 käyttöautoksi.
Eikös noi ole ihan perus Aerossa olevat jakkarat? Omassakin on samat.Mimmi kirjoitti:Http://www.blocket.se/helsingborg/Saab_ ... w=3&last=1
Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96