Yks vatipää lisää.

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Yks vatipää lisää.

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Mesedesi kirjoitti: Ja se, että onko sitten alipainevuoto kulutusosa, niin voidaan olla montaa mieltä.
Ainakin mersuissa se on pikemminkin ominaisuus.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Yks vatipää lisää.

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

turkkaki kirjoitti:ja lähtee niuniuniusurrrrrrrr...
ja johtuu siitä, että tutkii ensin mikä sylinteri oikeasti sytyttää, ja alkaa sitten vasta antaa kipinää oikeassa järjestyksessä.
Ei johdu siitä. DI-kasetilla syttyy ja käy heti hukkakipinänä mutta nokka-akselin asentoon synkronointi tulee palosignaaleilla (tätä ei taida osata mese tänäkään päivänä, ja miksi osaisi kun kaikki moottorinohjaus on ostettu boschilta).

LH-Tonnarin ja esim. NG900/OG9-3 Motroniccien hidas startti johtuu ainakin osittain käytetystä Boschin moottorinohjauksesta joka vaan on laiska lähtemään käyntiin.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
vjbremer
"Hölösuu"
Viestit: 1308
Liittynyt: Ke Marras 10, 2004 22:09
Paikkakunta: Espoo

Re: Yks vatipää lisää.

Viesti Kirjoittaja vjbremer »

Vaihda viikinkilaiva esim. tuohon keräilyharvinaisuuteen.Ominasiuuksia korjailtu pikkurahalla.
"Siisti ja hyväkuntoinen auto viime vuoden aikana tehty n.4000€ remonttia esim. laatikko laitettu, voimansiirto on äänetön, huippu vehje talven liukkaille"
:lol:
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/260/2928150
9-5 Vector E85Wössner +F40&Quaife, MB 200C, Jaguar XJ6 1983
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
Kaide
"Hölösuu"
Viestit: 1681
Liittynyt: Ti Elo 19, 2003 12:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: Yks vatipää lisää.

Viesti Kirjoittaja Kaide »

Hahhaaa....meikä se lähte ens viikon maanantaina tälläselle reissulle... TONNARILLA !!! On jo varmaan kymmenes tällänen reissu tonnipommilla joten on varmaan maksanut itsensä muutenkin kun olen sillä ajanut 80tkm työajoa 2,5 vuodessa.

http://kartat.eniro.fi/m/McMRW

Hesa-Varkaus-Kuusamo-Oulu-Hesa
Mesedesi
"Ruisku"
Viestit: 108
Liittynyt: Ma Marras 30, 2009 21:05
Paikkakunta: Kuopio

Re: Yks vatipää lisää.

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

turkkaki kirjoitti:...mersun rivipumppudiesel, jossa alipainevuoto ainoastaan: estää auton sammumisen, aiheuttaa keskuslukon toimimattomuuden (jos juuri siinä mallissa sattuu olemaan), ja tietenkin valojensäädön hiipumisen, (kts edellinen lause).

mesedesin tarvis nyt päästä eroon siitä saabista, joka tuntuu olevan niiin vastenmielinen. olisit ostanu vaikka corollan, niin olisit saanu apua jostain paremmalta foorumilta (suomi24). itse olen saanut täältä hyvät neuvot ja nopeasti, kun olen niitä kaivannut. kiitokset siitä kaikille.
mersufoorumillakaan tuskin vastaanotto olisi kovin lempeä ja asiallinen, jos ensimmäisenä viestinäni haukkuisin koko saksan autotuotannon, ja sen päälle kaikkien saksalaisten autojen kuljettajakannan.

Ymmärtäähän sen, että ottaa pannuun, kun on saanut viallisen auton käteensä, ja se jättää välille muutamia kertoja ensimmäisen viikon aikana. Sitä, että täytyy provota täälä, ei vaan ymmärrä. aina ei autokaupassa onnistu. ei ainakaan, kun vaihtaa merkkiä tuntemattomaan.

itse olen ajellut saabeilla viimeisen 6 vuotta, jota ennen ajelin pari mersua paalauskuntoon. Varmoja pelejähän mersut ovat, siitä ei pääse mihinkään. Olisihan se hälyttävää, jos 80-luvun rivipumppu dieselmoottori, autosta, joka on uutena maksanut kahden sen ajan saabin verran, hajoilisi tämän tästä. Miksi et sitten ostanut talveksi vanhaa mersua. minulta olisi ainakin saanut rehellisen mielipiteen siitä kumpi kestää varmemmin.

kaikissa näissä ns. sähkövehkeissä on omat ongelmansa. fordit syövät venttiileitä, saabeista paukahtaa bensapumppu ja di, toyotista, hondista ja nissaneista katoaa pellit, mitsuista hajoaa laatikot, bemareista menee dieselpumppuja ja kaikesta päätellen mersuissa pehmenee ratin ja penkin väli.

nyt toivonkin, että jätetään kaikki tämä threadi kuolemaan vanhuuteen, ja pidetään kaikki peukkuja pystyssä, että mesedesi saa saabin myytyä mahdollisimman pian.

over and out. 8)
- Tuo alipainevuodon takia oleva toimimattomien laitteiden vikalista pitää paikkansa W123 korisarjan autoissa, mutta ei enää W124:ssä. Siinä keskuslukolla on jo oma pumppunsa. Valojen korkeussäätö tuli vakioksi ööh...olikohan syyskuu-82, jolloin W123:sta tuli series 3.

-Tietysti kaikenlaisia vaihtoehtoja olisi ollut, mutta tohjota ei ehkä ollut kovinkaan korkealle rankattu eri merkkivaihtoehdoiksi mersun suhteen. Tuo Ruåttinruuna nyt vaan sattui vahingossa eteeni, ja sangen hyväkuntoisen korin ja hyvän varustelutason takia siihen etupäässä haksahdin. Jos siinä olisi ollut manuaalilämppäri ja väkisinkäännettävä vaihteisto, niin tuskimpa olisin edes tarjousta jättänyt.

Mutta uusi päivä kaiken muuttaa voivoivoi...tänään kuitenkin tehtiin kokonainen 8 kilometrin lenkki ja ko. häkkyrä toimi ihan moitteettomasti.

Jospa se suurin äksyily nyt olisi vähäksi aikaa takanapäin ja em. tuote kestäisi jopa tuon pienen kirjallisen kehumisenkin, jonka äsken tunnustin.
Ja toivotaan, että pirulla olisi jotain muutakin tekemistä, kun härnätä minun hermoja tuon ysitonnisen kautta.
Mercedes-Benzejä X 3
Muunmerkkisiä X 2
Saab 9000 oli ja meni.
scorpio_88
"Hölösuu"
Viestit: 1500
Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 21:31
Paikkakunta: Pietarsaari

Re: Yks vatipää lisää.

Viesti Kirjoittaja scorpio_88 »

kuten sanottu, tämä monisivuinen keskustelu voidaan unohtaa ja jos saabin pidät ja jatkossa tulee jotain ongelmia niin ei muutakuin ETSI:nappia kehiin ja jos ei löydy niin rohkeasti kysymään niin eiköhän joku aina neuvo :) kiitos ja anteeksi.
9-5 Farkku, Aero/Hirsch Replica.
99 GL
"Hölösuu"
Viestit: 2993
Liittynyt: La Touko 22, 2004 13:41
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Yks vatipää lisää.

Viesti Kirjoittaja 99 GL »

Niin ja tule ihmeessä potkijaisissa käymään :)
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Mesedesi
"Ruisku"
Viestit: 108
Liittynyt: Ma Marras 30, 2009 21:05
Paikkakunta: Kuopio

Re: Yks vatipää lisää.

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

Kyllä kai sitä voisi jossainvaihteessa tullakin, ihan vaikka uteliaisuuttaan.
Ottakaa te pesäpallomailat, minä otan henki- ja tapaturmavakuutuksen, kun onhan tässä huomaamattaan tullut leukailtua joittenkin sieluparkoja vereslihalle asti. :lol:
Mercedes-Benzejä X 3
Muunmerkkisiä X 2
Saab 9000 oli ja meni.
suorsa
"Hölösuu"
Viestit: 3458
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 13:11
Paikkakunta: Kouvola

Re: Yks vatipää lisää.

Viesti Kirjoittaja suorsa »

Mesedesi kirjoitti:Ottakaa te pesäpallomailat, minä otan henki- ja tapaturmavakuutuksen, kun onhan tässä huomaamattaan tullut leukailtua joittenkin sieluparkoja vereslihalle asti. :lol:
Tiedossa olikin, että osa saabisteista on kovin herkkänahkaista porukkaa, mutta silti olen yllättynyt tässä viestiketjussa jo moneen kertaan.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 3x 9-5 Tid -10, 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 900 Aero 89 (PR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Avatar
Mawerick
"Hölösuu"
Viestit: 4244
Liittynyt: Pe Loka 31, 2003 13:30
Paikkakunta: Yläne

Re: Yks vatipää lisää.

Viesti Kirjoittaja Mawerick »

^sama vika. Kai se on sitten niin että Saabisti saa haukkua Saabeja mutta muut ei?
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Chevrolet Captiva 2012.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
saba90
"Hölösuu"
Viestit: 3645
Liittynyt: Ke Tammi 05, 2005 11:22
Paikkakunta: Jkl.mlk

Re: Yks vatipää lisää.

Viesti Kirjoittaja saba90 »

Kaide kirjoitti:Hahhaaa....meikä se lähte ens viikon maanantaina tälläselle reissulle... TONNARILLA !!! On jo varmaan kymmenes tällänen reissu tonnipommilla joten on varmaan maksanut itsensä muutenkin kun olen sillä ajanut 80tkm työajoa 2,5 vuodessa.

http://kartat.eniro.fi/m/McMRW

Hesa-Varkaus-Kuusamo-Oulu-Hesa
Ehkä hieman tarpeeton puuttuminen keskusteluun mut itekkin ensviikolla tonnarilla Jyväskylä-Kajaani-Ruka-Kajaani-Jyväskylä välin ajelen
Saab 9000 2.0t -97 Jubileum Stage X
Hyundai i30 1.6crdi -14
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Mesedesi
"Ruisku"
Viestit: 108
Liittynyt: Ma Marras 30, 2009 21:05
Paikkakunta: Kuopio

Re: Yks vatipää lisää.

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

Niin. Kyllähän suomalaisen miehen akan saa haukkua julkisesti pystyyn, mutta sanoppas jotain sen autosta... :D
Mercedes-Benzejä X 3
Muunmerkkisiä X 2
Saab 9000 oli ja meni.
OIZXXX
"Hirsch"
Viestit: 848
Liittynyt: To Helmi 05, 2009 17:20

Re: Yks vatipää lisää.

Viesti Kirjoittaja OIZXXX »

Ja onhan tää aika-ajoin aivan uskomattoman hauskaa luettavaa :lol:
Saa tästä topicista pikäksi aikaa :saab: naurua :D
Saab 9-3 2.0t BioPower 5d se -02 --Mikkeli--
Ex Volvo v40 2.0t Classic Aut. -04. Ex Saab 9-3 2.0 3d se -99. Ex Saab 9-3 2.0 5d se -99.
Mesedesi
"Ruisku"
Viestit: 108
Liittynyt: Ma Marras 30, 2009 21:05
Paikkakunta: Kuopio

Re: Yks vatipää lisää.

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

Mawerick kirjoitti:^sama vika. Kai se on sitten niin että Saabisti saa haukkua Saabeja mutta muut ei?
Ai Saabisti on ilmeisesti siis jotain muuta kun vaan sappuran omistaja?
Onko hän kenties tehnyt saappimiehen valan nielaisemalla garretin laakerin tjsp? :D
Mercedes-Benzejä X 3
Muunmerkkisiä X 2
Saab 9000 oli ja meni.
99 GL
"Hölösuu"
Viestit: 2993
Liittynyt: La Touko 22, 2004 13:41
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Yks vatipää lisää.

Viesti Kirjoittaja 99 GL »

Saabismihan on elämäntapa :mrgreen:
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Vastaa Viestiin