Ainakin mersuissa se on pikemminkin ominaisuus.Mesedesi kirjoitti: Ja se, että onko sitten alipainevuoto kulutusosa, niin voidaan olla montaa mieltä.
Yks vatipää lisää.
Re: Yks vatipää lisää.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Yks vatipää lisää.
Ei johdu siitä. DI-kasetilla syttyy ja käy heti hukkakipinänä mutta nokka-akselin asentoon synkronointi tulee palosignaaleilla (tätä ei taida osata mese tänäkään päivänä, ja miksi osaisi kun kaikki moottorinohjaus on ostettu boschilta).turkkaki kirjoitti:ja lähtee niuniuniusurrrrrrrr...
ja johtuu siitä, että tutkii ensin mikä sylinteri oikeasti sytyttää, ja alkaa sitten vasta antaa kipinää oikeassa järjestyksessä.
LH-Tonnarin ja esim. NG900/OG9-3 Motroniccien hidas startti johtuu ainakin osittain käytetystä Boschin moottorinohjauksesta joka vaan on laiska lähtemään käyntiin.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Yks vatipää lisää.
Vaihda viikinkilaiva esim. tuohon keräilyharvinaisuuteen.Ominasiuuksia korjailtu pikkurahalla.
"Siisti ja hyväkuntoinen auto viime vuoden aikana tehty n.4000€ remonttia esim. laatikko laitettu, voimansiirto on äänetön, huippu vehje talven liukkaille"
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/260/2928150
"Siisti ja hyväkuntoinen auto viime vuoden aikana tehty n.4000€ remonttia esim. laatikko laitettu, voimansiirto on äänetön, huippu vehje talven liukkaille"

http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/260/2928150
9-5 Vector E85Wössner +F40&Quaife, MB 200C, Jaguar XJ6 1983
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
Re: Yks vatipää lisää.
Hahhaaa....meikä se lähte ens viikon maanantaina tälläselle reissulle... TONNARILLA !!! On jo varmaan kymmenes tällänen reissu tonnipommilla joten on varmaan maksanut itsensä muutenkin kun olen sillä ajanut 80tkm työajoa 2,5 vuodessa.
http://kartat.eniro.fi/m/McMRW
Hesa-Varkaus-Kuusamo-Oulu-Hesa
http://kartat.eniro.fi/m/McMRW
Hesa-Varkaus-Kuusamo-Oulu-Hesa
Re: Yks vatipää lisää.
- Tuo alipainevuodon takia oleva toimimattomien laitteiden vikalista pitää paikkansa W123 korisarjan autoissa, mutta ei enää W124:ssä. Siinä keskuslukolla on jo oma pumppunsa. Valojen korkeussäätö tuli vakioksi ööh...olikohan syyskuu-82, jolloin W123:sta tuli series 3.turkkaki kirjoitti:...mersun rivipumppudiesel, jossa alipainevuoto ainoastaan: estää auton sammumisen, aiheuttaa keskuslukon toimimattomuuden (jos juuri siinä mallissa sattuu olemaan), ja tietenkin valojensäädön hiipumisen, (kts edellinen lause).
mesedesin tarvis nyt päästä eroon siitä saabista, joka tuntuu olevan niiin vastenmielinen. olisit ostanu vaikka corollan, niin olisit saanu apua jostain paremmalta foorumilta (suomi24). itse olen saanut täältä hyvät neuvot ja nopeasti, kun olen niitä kaivannut. kiitokset siitä kaikille.
mersufoorumillakaan tuskin vastaanotto olisi kovin lempeä ja asiallinen, jos ensimmäisenä viestinäni haukkuisin koko saksan autotuotannon, ja sen päälle kaikkien saksalaisten autojen kuljettajakannan.
Ymmärtäähän sen, että ottaa pannuun, kun on saanut viallisen auton käteensä, ja se jättää välille muutamia kertoja ensimmäisen viikon aikana. Sitä, että täytyy provota täälä, ei vaan ymmärrä. aina ei autokaupassa onnistu. ei ainakaan, kun vaihtaa merkkiä tuntemattomaan.
itse olen ajellut saabeilla viimeisen 6 vuotta, jota ennen ajelin pari mersua paalauskuntoon. Varmoja pelejähän mersut ovat, siitä ei pääse mihinkään. Olisihan se hälyttävää, jos 80-luvun rivipumppu dieselmoottori, autosta, joka on uutena maksanut kahden sen ajan saabin verran, hajoilisi tämän tästä. Miksi et sitten ostanut talveksi vanhaa mersua. minulta olisi ainakin saanut rehellisen mielipiteen siitä kumpi kestää varmemmin.
kaikissa näissä ns. sähkövehkeissä on omat ongelmansa. fordit syövät venttiileitä, saabeista paukahtaa bensapumppu ja di, toyotista, hondista ja nissaneista katoaa pellit, mitsuista hajoaa laatikot, bemareista menee dieselpumppuja ja kaikesta päätellen mersuissa pehmenee ratin ja penkin väli.
nyt toivonkin, että jätetään kaikki tämä threadi kuolemaan vanhuuteen, ja pidetään kaikki peukkuja pystyssä, että mesedesi saa saabin myytyä mahdollisimman pian.
over and out.
-Tietysti kaikenlaisia vaihtoehtoja olisi ollut, mutta tohjota ei ehkä ollut kovinkaan korkealle rankattu eri merkkivaihtoehdoiksi mersun suhteen. Tuo Ruåttinruuna nyt vaan sattui vahingossa eteeni, ja sangen hyväkuntoisen korin ja hyvän varustelutason takia siihen etupäässä haksahdin. Jos siinä olisi ollut manuaalilämppäri ja väkisinkäännettävä vaihteisto, niin tuskimpa olisin edes tarjousta jättänyt.
Mutta uusi päivä kaiken muuttaa voivoivoi...tänään kuitenkin tehtiin kokonainen 8 kilometrin lenkki ja ko. häkkyrä toimi ihan moitteettomasti.
Jospa se suurin äksyily nyt olisi vähäksi aikaa takanapäin ja em. tuote kestäisi jopa tuon pienen kirjallisen kehumisenkin, jonka äsken tunnustin.
Ja toivotaan, että pirulla olisi jotain muutakin tekemistä, kun härnätä minun hermoja tuon ysitonnisen kautta.
Mercedes-Benzejä X 3
Muunmerkkisiä X 2
Saab 9000 oli ja meni.
Muunmerkkisiä X 2
Saab 9000 oli ja meni.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1500
- Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 21:31
- Paikkakunta: Pietarsaari
Re: Yks vatipää lisää.
kuten sanottu, tämä monisivuinen keskustelu voidaan unohtaa ja jos saabin pidät ja jatkossa tulee jotain ongelmia niin ei muutakuin ETSI:nappia kehiin ja jos ei löydy niin rohkeasti kysymään niin eiköhän joku aina neuvo
kiitos ja anteeksi.

9-5 Farkku, Aero/Hirsch Replica.
Re: Yks vatipää lisää.
Niin ja tule ihmeessä potkijaisissa käymään 

Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Re: Yks vatipää lisää.
Kyllä kai sitä voisi jossainvaihteessa tullakin, ihan vaikka uteliaisuuttaan.
Ottakaa te pesäpallomailat, minä otan henki- ja tapaturmavakuutuksen, kun onhan tässä huomaamattaan tullut leukailtua joittenkin sieluparkoja vereslihalle asti.
Ottakaa te pesäpallomailat, minä otan henki- ja tapaturmavakuutuksen, kun onhan tässä huomaamattaan tullut leukailtua joittenkin sieluparkoja vereslihalle asti.

Mercedes-Benzejä X 3
Muunmerkkisiä X 2
Saab 9000 oli ja meni.
Muunmerkkisiä X 2
Saab 9000 oli ja meni.
Re: Yks vatipää lisää.
Tiedossa olikin, että osa saabisteista on kovin herkkänahkaista porukkaa, mutta silti olen yllättynyt tässä viestiketjussa jo moneen kertaan.Mesedesi kirjoitti:Ottakaa te pesäpallomailat, minä otan henki- ja tapaturmavakuutuksen, kun onhan tässä huomaamattaan tullut leukailtua joittenkin sieluparkoja vereslihalle asti.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 3x 9-5 Tid -10, 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 900 Aero 89 (PR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Re: Yks vatipää lisää.
^sama vika. Kai se on sitten niin että Saabisti saa haukkua Saabeja mutta muut ei?
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Chevrolet Captiva 2012.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Re: Yks vatipää lisää.
Ehkä hieman tarpeeton puuttuminen keskusteluun mut itekkin ensviikolla tonnarilla Jyväskylä-Kajaani-Ruka-Kajaani-Jyväskylä välin ajelenKaide kirjoitti:Hahhaaa....meikä se lähte ens viikon maanantaina tälläselle reissulle... TONNARILLA !!! On jo varmaan kymmenes tällänen reissu tonnipommilla joten on varmaan maksanut itsensä muutenkin kun olen sillä ajanut 80tkm työajoa 2,5 vuodessa.
http://kartat.eniro.fi/m/McMRW
Hesa-Varkaus-Kuusamo-Oulu-Hesa
Saab 9000 2.0t -97 Jubileum Stage X
Hyundai i30 1.6crdi -14
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Hyundai i30 1.6crdi -14
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Re: Yks vatipää lisää.
Niin. Kyllähän suomalaisen miehen akan saa haukkua julkisesti pystyyn, mutta sanoppas jotain sen autosta... 

Mercedes-Benzejä X 3
Muunmerkkisiä X 2
Saab 9000 oli ja meni.
Muunmerkkisiä X 2
Saab 9000 oli ja meni.
Re: Yks vatipää lisää.
Ja onhan tää aika-ajoin aivan uskomattoman hauskaa luettavaa
Saa tästä topicista pikäksi aikaa
naurua 

Saa tästä topicista pikäksi aikaa


Saab 9-3 2.0t BioPower 5d se -02 --Mikkeli--
Ex Volvo v40 2.0t Classic Aut. -04. Ex Saab 9-3 2.0 3d se -99. Ex Saab 9-3 2.0 5d se -99.
Ex Volvo v40 2.0t Classic Aut. -04. Ex Saab 9-3 2.0 3d se -99. Ex Saab 9-3 2.0 5d se -99.
Re: Yks vatipää lisää.
Ai Saabisti on ilmeisesti siis jotain muuta kun vaan sappuran omistaja?Mawerick kirjoitti:^sama vika. Kai se on sitten niin että Saabisti saa haukkua Saabeja mutta muut ei?
Onko hän kenties tehnyt saappimiehen valan nielaisemalla garretin laakerin tjsp?

Mercedes-Benzejä X 3
Muunmerkkisiä X 2
Saab 9000 oli ja meni.
Muunmerkkisiä X 2
Saab 9000 oli ja meni.
Re: Yks vatipää lisää.
Saabismihan on elämäntapa 

Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11