johan nyt on kumma?
johan nyt on kumma?
Juu eli allekirjoituksen mukaisesta tonnarista katoaa jäähdytysnesteet ja paisuntasäiliön ympärillä märkää. Mutta n. 50km matkalla katoaa paisuntasäiliöllinen nestettä ja valumia ei ole niin paljon.....
SAAB 2.3 Turbo S 1992
Re: johan nyt on kumma?
yhdyn edelliseen vastaukseen,ellei muualla näy vuotoja.
Re: johan nyt on kumma?
Korkki ainakin "pulputtaa" kun sammuttaa koneen ja on aina kosteata korkin umpärillä, mutta voiko korkin kautta haihtua tuollaisia määriä??
Huomenna menossa hakemaan uuden korkin....
Huomenna menossa hakemaan uuden korkin....
SAAB 2.3 Turbo S 1992
Re: johan nyt on kumma?
Jos et ole ylitäyttänyt ja koneen kunnossa ollessa, niin ei voi.ABBA kirjoitti:Korkki ainakin "pulputtaa" kun sammuttaa koneen ja on aina kosteata korkin umpärillä, mutta voiko korkin kautta haihtua tuollaisia määriä??
Korkin voi hyvinkin jättää löysälle ilman mitään ihmeellisyyksiä jos termostaatti toimii.
Veikkaan vahvasti että siellä nyt on kansipahvi mennyt ja se tekee ylipaineen.
Re: johan nyt on kumma?
Käytännössä aina jos kansipahvi on noin pahasti mennyt niin lähtee hetken seisottuaan vajailla pytyillä käymään koska joku pytty on täynnä vettä. Myöskin tulppa / tulpat menevät ihan vitivalkoiseksi. Eli, ennekuin teen kauhudiagnoosia niin tsekkaa edes tulpat . Toisaalta, kansipahvin vaihto nyt ei loppupeleissä ihan kamala homma ole jos on inspiraatiota opiskella
Nämä siis oletuksella että pahvi ei ole niinpäin hajalla että tekee kamalan paineen systeemiin ja puskee sitten nesteet korkista ulos, mutta siitähän nyt ei ollu kyse vissiin
Nämä siis oletuksella että pahvi ei ole niinpäin hajalla että tekee kamalan paineen systeemiin ja puskee sitten nesteet korkista ulos, mutta siitähän nyt ei ollu kyse vissiin
Re: johan nyt on kumma?
käytännössä, MELKEIN aina alkaa käydä kolmella käynnistyksessä...
itelläni on kyllä osannut tehdä senkin, että teki vaan painetta järjestelmään, mutta ei lyönyt vettä pyttyyn. Eli valitettavasti todennäköiusin on nyt kuitenkin se kansipahvi. lisäksi kansipahvin meneminen saattaa paljastaa konehuoneestas kaikki huonot letkut. alkavat hajoilemaan yksi kerrallaan.
ja onhan noista tontuista hajonnut lämppärin kennojakin, eli kannattaa seurailla sitäkin. jos paisarin korkista tulee, niin kansipahvi kannattaa vaihtaa, ja kansi tarkistaa. ei ase nyt niin kammottava remontti ole.
itelläni on kyllä osannut tehdä senkin, että teki vaan painetta järjestelmään, mutta ei lyönyt vettä pyttyyn. Eli valitettavasti todennäköiusin on nyt kuitenkin se kansipahvi. lisäksi kansipahvin meneminen saattaa paljastaa konehuoneestas kaikki huonot letkut. alkavat hajoilemaan yksi kerrallaan.
ja onhan noista tontuista hajonnut lämppärin kennojakin, eli kannattaa seurailla sitäkin. jos paisarin korkista tulee, niin kansipahvi kannattaa vaihtaa, ja kansi tarkistaa. ei ase nyt niin kammottava remontti ole.
Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa),
9-5 2.3 AERO -08, VARA käyttis talvirenkailla.
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrasteet, ei talvipyöriä.
9-5 2.3 AERO -08, VARA käyttis talvirenkailla.
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrasteet, ei talvipyöriä.