johan nyt on kumma?

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
ABBA
"Kaasari"
Viestit: 22
Liittynyt: Ma Elo 24, 2009 14:14
Paikkakunta: Pääkaupunki Seutu

johan nyt on kumma?

Viesti Kirjoittaja ABBA »

Juu eli allekirjoituksen mukaisesta tonnarista katoaa jäähdytysnesteet ja paisuntasäiliön ympärillä märkää. Mutta n. 50km matkalla katoaa paisuntasäiliöllinen nestettä ja valumia ei ole niin paljon.....
SAAB 2.3 Turbo S 1992
Jonenii
"Hirsch"
Viestit: 814
Liittynyt: Pe Heinä 03, 2009 19:00
Paikkakunta: Pirkkala

Re: johan nyt on kumma?

Viesti Kirjoittaja Jonenii »

Kansipahvi?
900 -88
9-3 cab re85 -00
9-3 sc ttid -10
#4260
hautsi83
Matalapaineturbo
Viestit: 200
Liittynyt: Ma Kesä 12, 2006 22:37

Re: johan nyt on kumma?

Viesti Kirjoittaja hautsi83 »

yhdyn edelliseen vastaukseen,ellei muualla näy vuotoja.
ABBA
"Kaasari"
Viestit: 22
Liittynyt: Ma Elo 24, 2009 14:14
Paikkakunta: Pääkaupunki Seutu

Re: johan nyt on kumma?

Viesti Kirjoittaja ABBA »

Korkki ainakin "pulputtaa" kun sammuttaa koneen ja on aina kosteata korkin umpärillä, mutta voiko korkin kautta haihtua tuollaisia määriä??

Huomenna menossa hakemaan uuden korkin....
SAAB 2.3 Turbo S 1992
Avatar
CDTA
"Hölösuu"
Viestit: 2681
Liittynyt: Pe Kesä 16, 2006 12:24
Paikkakunta: Susiraja

Re: johan nyt on kumma?

Viesti Kirjoittaja CDTA »

ABBA kirjoitti:Korkki ainakin "pulputtaa" kun sammuttaa koneen ja on aina kosteata korkin umpärillä, mutta voiko korkin kautta haihtua tuollaisia määriä??
Jos et ole ylitäyttänyt ja koneen kunnossa ollessa, niin ei voi.
Korkin voi hyvinkin jättää löysälle ilman mitään ihmeellisyyksiä jos termostaatti toimii.
Veikkaan vahvasti että siellä nyt on kansipahvi mennyt ja se tekee ylipaineen.
Kaide
"Hölösuu"
Viestit: 1681
Liittynyt: Ti Elo 19, 2003 12:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: johan nyt on kumma?

Viesti Kirjoittaja Kaide »

Käytännössä aina jos kansipahvi on noin pahasti mennyt niin lähtee hetken seisottuaan vajailla pytyillä käymään koska joku pytty on täynnä vettä. Myöskin tulppa / tulpat menevät ihan vitivalkoiseksi. Eli, ennekuin teen kauhudiagnoosia niin tsekkaa edes tulpat . Toisaalta, kansipahvin vaihto nyt ei loppupeleissä ihan kamala homma ole jos on inspiraatiota opiskella

Nämä siis oletuksella että pahvi ei ole niinpäin hajalla että tekee kamalan paineen systeemiin ja puskee sitten nesteet korkista ulos, mutta siitähän nyt ei ollu kyse vissiin
turkkaki
"Hölösuu"
Viestit: 1366
Liittynyt: Ti Maalis 09, 2004 12:02
Paikkakunta: kauhajoki

Re: johan nyt on kumma?

Viesti Kirjoittaja turkkaki »

käytännössä, MELKEIN aina alkaa käydä kolmella käynnistyksessä...
itelläni on kyllä osannut tehdä senkin, että teki vaan painetta järjestelmään, mutta ei lyönyt vettä pyttyyn. Eli valitettavasti todennäköiusin on nyt kuitenkin se kansipahvi. lisäksi kansipahvin meneminen saattaa paljastaa konehuoneestas kaikki huonot letkut. alkavat hajoilemaan yksi kerrallaan.
ja onhan noista tontuista hajonnut lämppärin kennojakin, eli kannattaa seurailla sitäkin. jos paisarin korkista tulee, niin kansipahvi kannattaa vaihtaa, ja kansi tarkistaa. ei ase nyt niin kammottava remontti ole.
Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa),
9-5 2.3 AERO -08, VARA käyttis talvirenkailla.
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrasteet, ei talvipyöriä.
Vastaa Viestiin