900 virtalukon pohjan vaihto
900 virtalukon pohjan vaihto
Miten 900:n 89 virtalukon pohjan saa vaihdetuksi, muovikotelot keskelta on jo irroitettu?
Re: 900 virtalukon pohjan vaihto
Tylsän paljon saa purkaa kyllä, mutta homma menee jotenkin näin: Vasaroi ruuvimeisselillä ja lekalla ne erikoismutterit auki, sitten pitää paketti kääntää sivuttain ja avata pohjasta muutama pultti jolloin virtalukon pohjan suojalevy häipyy. Itse hain lopuksi erikoispulttien/muttereiden tilalle tavalliset ja laitoin sen virtalukon pohjan suojalevyn läpipulteilla kiinni jolloin voin vaihtaa pohjan purkamatta puoli autoa.
Kannattaa myös huomata, että motonetin pohjassa voi startille kääntää toistuvasti käyttämättä avainta välillä offilla. Palautin pohjan motonettiin ja käytin pohjaa toisesta saabista.
Kannattaa myös huomata, että motonetin pohjassa voi startille kääntää toistuvasti käyttämättä avainta välillä offilla. Palautin pohjan motonettiin ja käytin pohjaa toisesta saabista.
Ei niille tarvitse mitään väkivaltaa tehdä, edelleen kolme erikoismutteria auki mitkä pitävät koko höskää lattiassa, joko paukuttaa ruuvimeisselillä ja lekalla tai koineistaa hylsystä erikoistyökalun. Silloin pääsee kääntämään koko paketin ympäri jolloin voi avata nämä sileäkantaiset mutterit.vejoti kirjoitti:Jaa-a onko tosiaan niin hankala homma, siinä on päällä kyllä sellaisia pyöreäkantaisia sileitä ruuvin päitä ja siihenhän se homma sitten tyssäsi, väkivaltaa käyttämällä nekö vain saa auki?
No niiden toisessa päässä (=koko paketin ALLA) on mutterit/ruuvit mitkä avaamalla aukeaa. Johan tätä on kahteen kertaan yritetty tolkuttaa.vejoti kirjoitti:No niin erikoismutterit on auki, mites ne sileäpäiset ruuvit jotka pitää sen pohjan kantta kiinni, saa auki??
9-3 -05, Grand Cherokee -05, Charger -74
Ei kai sitä pahemmin taaksepäin tarvi vetää, kääntää sivuttain vaan, koita pistää vaihde vapaalle jos auttaisi. Jos joku ruuvi tai paikka vielä kanittaa niin eiköhän tuo ihmettelemällä selviä...vejoti kirjoitti:Anteeksi nyt tyhmät kysymykset. Eli koko paketti vedetään vaihdekeppeineen päivineen taaksepäin ja käännetään kylelleen, mutta kun se ei jostain syystä tullut tarpeeksi taaksepäin, vedetäänkö se kokonaan irti siittä akselilta??
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4093
- Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
- Paikkakunta: jkl, laukaa
Isäukko oli aikoinaan 80-luvulla talkkarina yhdellä virastotalolla pohjanmaalla. Silloinen poliisin automestari sitten kerran isukin kuullen kirosi Saabin virtalukkojen korjaamisia, kun piti erikoisruuvien takia viedä aina Vaasaan... No, isä rakenteli sille pajassaan oman avaimen ja alkoi hommat luistaa...Scan-auton huoltopäällikkö oli vaan myöhemmin epäuskoisesti päivitellyt, että eihän semmoista avainta osaa kukaan rakentaa
...tämä siis joskus 80-luvun alussa....nykyään vikakoodien luku on vastaavanlainen tapa rahastaa noin yleensäkkin monilla automerkeillä

...tämä siis joskus 80-luvun alussa....nykyään vikakoodien luku on vastaavanlainen tapa rahastaa noin yleensäkkin monilla automerkeillä

Vetokoukku on brutaalin miehen peruutustutka
Volvo V50, 2012
Volvo V50, 2012