1. Merkki
2. Nimellismadallus
3. Todellinen madallus
4. Hinta
5. Kuvia?
Tavoitteena olisi löytää sarja, joka on tietty asiallinen ajaa ja teknisesti OK ja nimenomaan ryhdiltään hyvä.
Perä ei saisi roikkua, vaan keula pitäisi olla matalampi, kuin perä eli lievä tyylikäs etukeno.
Olette varmasti asennelleet erilaisia ja kokemusta löytynee asiasta.
Volvot: V70 T5 6-man BSR Steg 3 -06 + 960 3.0 24V Aut -91 + 960 3.0 24V Aut -90
Saabit: 9000 CD T16 -89
Ex. Volvot: 11 kpl Turboja ja 3 kpl 6-syl.
Ex. Saabit: 9000 T16 -85 ja T16A -87 USA ja 9-5 2.0t -99 ja OG900 5 kpl
-GTS (Jouset H&R ja iskarit tais olla KYB)
-45/35
-Ilmeisesti 25/15 koska auto CDE malli ja alunperin noissa ilmeisesti Aeron alusta.
-Saksasta suomeen laivattuna muistaakseni 650e, joku tainnut löytää halvemmallakin.
- http://www.aijaa.com/v.php?i=5470407.jpg
Itse olen kyseiseen pakettiin ollut tyytyväinen, enkä näe tarvetta laikata mitään jousia lisää. Tuossa kuvassa vielä talvivanteet Saabin originaalit joten helppo verrata vakio alustaan.
siiseli kirjoitti:-GTS (Jouset H&R ja iskarit tais olla KYB)
-45/35
-Ilmeisesti 25/15 koska auto CDE malli ja alunperin noissa ilmeisesti Aeron alusta.
-Saksasta suomeen laivattuna muistaakseni 650e, joku tainnut löytää halvemmallakin.
- http://www.aijaa.com/v.php?i=5470407.jpg
Itse olen kyseiseen pakettiin ollut tyytyväinen, enkä näe tarvetta laikata mitään jousia lisää. Tuossa kuvassa vielä talvivanteet Saabin originaalit joten helppo verrata vakio alustaan.
Onko tällä sarjalla jämäkkä ajaa, muttei pintakova?
Koliseeko lähekkäin olevat jousen kirrokset häiritsevästi yhteen?
Volvot: V70 T5 6-man BSR Steg 3 -06 + 960 3.0 24V Aut -91 + 960 3.0 24V Aut -90
Saabit: 9000 CD T16 -89
Ex. Volvot: 11 kpl Turboja ja 3 kpl 6-syl.
Ex. Saabit: 9000 T16 -85 ja T16A -87 USA ja 9-5 2.0t -99 ja OG900 5 kpl
60/jäykimmät orkkisjouset joista kiekurat pois niin saa perän hieman ylemmäs kuin keulan ja kestää porukkaa takapenkillä. tämä on paras mitä olen kokeillut
Minä voin vaihtaa jonkun kanssa omat H&R:n jouset korkeampiin/aeron vakio etu jousiin, koska nykyään jouset ovat painuneet kasaan ja keula rapii joka möykyssä katutasoon. Vakio CS:n etu spoilerin etäisyys maahan on tällä hetkellä alle 10cm.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
9000LPT kirjoitti:Minä voin vaihtaa jonkun kanssa omat H&R:n jouset korkeampiin/aeron vakio etu jousiin, koska nykyään jouset ovat painuneet kasaan ja keula rapii joka möykyssä katutasoon. Vakio CS:n etu spoilerin etäisyys maahan on tällä hetkellä alle 10cm.
Kattelinkin potkuissa että sulla oli keula sopivan matalalla verrattuna omaan missä -60 jr edessä. Multa muuten löytyis CSE:n vakio etujouset muttei taida olla samat kun noi aeron?
9000 2.3T -95 Tonttu
93 ss Aero -03 faceliftkolkki
Etäisyydet kaaresta napaan lukee rekisteröintitodistuksessa katsurin mittaamina, mutta sitä en nyt jaksa kaivaa esille - olivat kuitenkin aika tarkkaan samat sekä edessä että takana. Tässä kuitenkin "sormimitat":
Minusta auto jäi melko nätisti suoraan, mitään lisäkumeja takajousille en siis tarjoillut. Ja juu, pihan haravoin tietenkin vasta alustarempan jälkeen, prioriteetit pitää pitää kunnossa ;).
Olen ajatellut myöskin pientä alusta päivitystä omaan tonnariini. Konin alusta miellyttäisi kovasti, mutta esim. tässä sanotaan ettei alusta kävisi Aeroon.
Onko alustoissa muka jotain eroja?
#2257
Svenska Aeroplan AktieBolaget 9-5 Wagon Aero -04
Asuntobussi "SisuPussi"-73 + kaksi vanhaa Ooppelia.
SamiJoel kirjoitti:Olen ajatellut myöskin pientä alusta päivitystä omaan tonnariini. Konin alusta miellyttäisi kovasti, mutta esim. tässä sanotaan ettei alusta kävisi Aeroon.
Onko alustoissa muka jotain eroja?
Jos niissä ei olisi eroja, niin miksi miettisit päivitystä? Ei käy Aeroon -teksti tarkoittanee, ettei sitä ole tyypitetty Aeron alle, eli TÜV:n tai vastaavan organisaation rusteeraamassa lapussa ei mallilistassa lue Aeroa, mikä puolestaan tarkoittaa sitä, että katsastusmies köhisee vastaan (muistaakseni noinkin uudessa autossa tarvitaan se lappu leimatessa).