9000 Tbo 16 Aut -87 hieno madallus?

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Petri R
"Turbo"
Viestit: 251
Liittynyt: To Joulu 23, 2004 23:21
Paikkakunta: Kokkola

9000 Tbo 16 Aut -87 hieno madallus?

Viesti Kirjoittaja Petri R »

Mitä sarjoja olette käyttäneet?

- H&R -40?
- Lesjöfors (Elite)?
- Weitec?
- Cobra?
- Eibach?
- GTS -45/35?
- ?

1. Merkki
2. Nimellismadallus
3. Todellinen madallus
4. Hinta
5. Kuvia?

Tavoitteena olisi löytää sarja, joka on tietty asiallinen ajaa ja teknisesti OK ja nimenomaan ryhdiltään hyvä.
Perä ei saisi roikkua, vaan keula pitäisi olla matalampi, kuin perä eli lievä tyylikäs etukeno.
Olette varmasti asennelleet erilaisia ja kokemusta löytynee asiasta. :)
Volvot: V70 T5 6-man BSR Steg 3 -06 + 960 3.0 24V Aut -91 + 960 3.0 24V Aut -90
Saabit: 9000 CD T16 -89
Ex. Volvot: 11 kpl Turboja ja 3 kpl 6-syl.
Ex. Saabit: 9000 T16 -85 ja T16A -87 USA ja 9-5 2.0t -99 ja OG900 5 kpl
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Re: 9000 Tbo 16 Aut -87 hieno madallus?

Viesti Kirjoittaja saabracing »

rälläkkää joudut etujousille näyttämään joka tapauksessa.

H&R paras.

tämähän minun mielipide 8)
Coltti
"Hölösuu"
Viestit: 2834
Liittynyt: To Huhti 22, 2004 09:34
Paikkakunta: Tampere

Re: 9000 Tbo 16 Aut -87 hieno madallus?

Viesti Kirjoittaja Coltti »

Tälläinen lopputulos tietääkseni koskemattomilla h&r jousilla + takajousien yläpäihin laitettu 6mm kumia lisäkorkeutta tuomaan.
http://s150.photobucket.com/albums/s100 ... G_4387.jpg
Eero Tiainen
T7 & T8 JC performance.
Kysy!
saba90
"Hölösuu"
Viestit: 3645
Liittynyt: Ke Tammi 05, 2005 11:22
Paikkakunta: Jkl.mlk

Re: 9000 Tbo 16 Aut -87 hieno madallus?

Viesti Kirjoittaja saba90 »

Omassa autossa edessä pelkästään h&r jouset sekä sachsin iskarit,takapää vielä orkkisjousilla ja iskareilla

http://i424.photobucket.com/albums/pp32 ... 222221.jpg
Saab 9000 2.0t -97 Jubileum Stage X
Hyundai i30 1.6crdi -14
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
siiseli
"Hölösuu"
Viestit: 1169
Liittynyt: Ke Heinä 23, 2008 22:58

Re: 9000 Tbo 16 Aut -87 hieno madallus?

Viesti Kirjoittaja siiseli »

-GTS (Jouset H&R ja iskarit tais olla KYB)
-45/35
-Ilmeisesti 25/15 koska auto CDE malli ja alunperin noissa ilmeisesti Aeron alusta.
-Saksasta suomeen laivattuna muistaakseni 650e, joku tainnut löytää halvemmallakin.
- http://www.aijaa.com/v.php?i=5470407.jpg

Itse olen kyseiseen pakettiin ollut tyytyväinen, enkä näe tarvetta laikata mitään jousia lisää. Tuossa kuvassa vielä talvivanteet Saabin originaalit joten helppo verrata vakio alustaan.
#3834
Petri R
"Turbo"
Viestit: 251
Liittynyt: To Joulu 23, 2004 23:21
Paikkakunta: Kokkola

Re: 9000 Tbo 16 Aut -87 hieno madallus?

Viesti Kirjoittaja Petri R »

Kiitokset!

Onkohan Siiselin sarjassa (GTS) H&R sama -40 vai niihin verrattuna eroa, kun ilmoittavat -45/35?

Ainakin näytti olevan aika ryhdissään ilman vastaavan ylemmän auton 6 mm kumivälilevyä, jossa kumet olivat kyllä korjanneet tilannetta.

Siiselillä oli jäänyt perä aika hyvin ylös verrattuna keulaan.
Volvot: V70 T5 6-man BSR Steg 3 -06 + 960 3.0 24V Aut -91 + 960 3.0 24V Aut -90
Saabit: 9000 CD T16 -89
Ex. Volvot: 11 kpl Turboja ja 3 kpl 6-syl.
Ex. Saabit: 9000 T16 -85 ja T16A -87 USA ja 9-5 2.0t -99 ja OG900 5 kpl
Petri R
"Turbo"
Viestit: 251
Liittynyt: To Joulu 23, 2004 23:21
Paikkakunta: Kokkola

Re: 9000 Tbo 16 Aut -87 hieno madallus?

Viesti Kirjoittaja Petri R »

siiseli kirjoitti:-GTS (Jouset H&R ja iskarit tais olla KYB)
-45/35
-Ilmeisesti 25/15 koska auto CDE malli ja alunperin noissa ilmeisesti Aeron alusta.
-Saksasta suomeen laivattuna muistaakseni 650e, joku tainnut löytää halvemmallakin.
- http://www.aijaa.com/v.php?i=5470407.jpg

Itse olen kyseiseen pakettiin ollut tyytyväinen, enkä näe tarvetta laikata mitään jousia lisää. Tuossa kuvassa vielä talvivanteet Saabin originaalit joten helppo verrata vakio alustaan.
Onko tällä sarjalla jämäkkä ajaa, muttei pintakova?

Koliseeko lähekkäin olevat jousen kirrokset häiritsevästi yhteen?
Volvot: V70 T5 6-man BSR Steg 3 -06 + 960 3.0 24V Aut -91 + 960 3.0 24V Aut -90
Saabit: 9000 CD T16 -89
Ex. Volvot: 11 kpl Turboja ja 3 kpl 6-syl.
Ex. Saabit: 9000 T16 -85 ja T16A -87 USA ja 9-5 2.0t -99 ja OG900 5 kpl
siiseli
"Hölösuu"
Viestit: 1169
Liittynyt: Ke Heinä 23, 2008 22:58

Re: 9000 Tbo 16 Aut -87 hieno madallus?

Viesti Kirjoittaja siiseli »

Eipä tuo ole mitään ylimääräisiä kolinoita pitänyt, yllättävän hyvä oli ajaa jopa Helsingin mukulakivi kaduilla.
#3834
scorpio_88
"Hölösuu"
Viestit: 1500
Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 21:31
Paikkakunta: Pietarsaari

Re: 9000 Tbo 16 Aut -87 hieno madallus?

Viesti Kirjoittaja scorpio_88 »

60/jäykimmät orkkisjouset joista kiekurat pois niin saa perän hieman ylemmäs kuin keulan ja kestää porukkaa takapenkillä. tämä on paras mitä olen kokeillut ;)
9-5 Farkku, Aero/Hirsch Replica.
9000LPT
"Hölösuu"
Viestit: 2075
Liittynyt: Ti Touko 20, 2003 17:16
Paikkakunta: Laukaa

Re: 9000 Tbo 16 Aut -87 hieno madallus?

Viesti Kirjoittaja 9000LPT »

Minä voin vaihtaa jonkun kanssa omat H&R:n jouset korkeampiin/aeron vakio etu jousiin, koska nykyään jouset ovat painuneet kasaan ja keula rapii joka möykyssä katutasoon. Vakio CS:n etu spoilerin etäisyys maahan on tällä hetkellä alle 10cm.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Jontse
"Viggen"
Viestit: 549
Liittynyt: Ke Huhti 23, 2008 13:20
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: 9000 Tbo 16 Aut -87 hieno madallus?

Viesti Kirjoittaja Jontse »

9000LPT kirjoitti:Minä voin vaihtaa jonkun kanssa omat H&R:n jouset korkeampiin/aeron vakio etu jousiin, koska nykyään jouset ovat painuneet kasaan ja keula rapii joka möykyssä katutasoon. Vakio CS:n etu spoilerin etäisyys maahan on tällä hetkellä alle 10cm.
Kattelinkin potkuissa että sulla oli keula sopivan matalalla verrattuna omaan missä -60 jr edessä. Multa muuten löytyis CSE:n vakio etujouset muttei taida olla samat kun noi aeron?
9000 2.3T -95 Tonttu
93 ss Aero -03 facelift kolkki
Petri R
"Turbo"
Viestit: 251
Liittynyt: To Joulu 23, 2004 23:21
Paikkakunta: Kokkola

Re: 9000 Tbo 16 Aut -87 hieno madallus?

Viesti Kirjoittaja Petri R »

Oletteko mittailleet etäisyyttä pyöränkaaresta navan keskiöön?

Etu/taka

Näytti tällä hetkellä omassa vakiolasutalla:

350 mm / 345 mm

Luultavasti perä hieman lusahtanut.
Volvot: V70 T5 6-man BSR Steg 3 -06 + 960 3.0 24V Aut -91 + 960 3.0 24V Aut -90
Saabit: 9000 CD T16 -89
Ex. Volvot: 11 kpl Turboja ja 3 kpl 6-syl.
Ex. Saabit: 9000 T16 -85 ja T16A -87 USA ja 9-5 2.0t -99 ja OG900 5 kpl
aero
-
Viestit: 9120
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: 9000 Tbo 16 Aut -87 hieno madallus?

Viesti Kirjoittaja aero »

'89 CD, jossa nyt H&R -40mm & Bilstein Sport -paketti alla. Kuvia ottaessa oikealla vielä vakiopalikat, vasemmalla jo uudet:

http://www.zbxt.net/~aero/tonnari_oikealta.jpg
http://www.zbxt.net/~aero/tonnari_vasemmalta.jpg

Etäisyydet kaaresta napaan lukee rekisteröintitodistuksessa katsurin mittaamina, mutta sitä en nyt jaksa kaivaa esille - olivat kuitenkin aika tarkkaan samat sekä edessä että takana. Tässä kuitenkin "sormimitat":

http://www.zbxt.net/~aero/hr_oe.jpg
http://www.zbxt.net/~aero/hr_ot.jpg
http://www.zbxt.net/~aero/hr_ve.jpg
http://www.zbxt.net/~aero/hr_vt.jpg

Minusta auto jäi melko nätisti suoraan, mitään lisäkumeja takajousille en siis tarjoillut. Ja juu, pihan haravoin tietenkin vasta alustarempan jälkeen, prioriteetit pitää pitää kunnossa ;).
SamiJoel
Matalapaineturbo
Viestit: 187
Liittynyt: Su Joulu 26, 2004 10:33
Paikkakunta: Tervakoski

Re: 9000 Tbo 16 Aut -87 hieno madallus?

Viesti Kirjoittaja SamiJoel »

Olen ajatellut myöskin pientä alusta päivitystä omaan tonnariini. Konin alusta miellyttäisi kovasti, mutta esim. tässä sanotaan ettei alusta kävisi Aeroon.
Onko alustoissa muka jotain eroja?
#2257
Svenska Aeroplan AktieBolaget 9-5 Wagon Aero -04
Asuntobussi "SisuPussi"-73 + kaksi vanhaa Ooppelia.
aero
-
Viestit: 9120
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: 9000 Tbo 16 Aut -87 hieno madallus?

Viesti Kirjoittaja aero »

SamiJoel kirjoitti:Olen ajatellut myöskin pientä alusta päivitystä omaan tonnariini. Konin alusta miellyttäisi kovasti, mutta esim. tässä sanotaan ettei alusta kävisi Aeroon.
Onko alustoissa muka jotain eroja?
Jos niissä ei olisi eroja, niin miksi miettisit päivitystä? Ei käy Aeroon -teksti tarkoittanee, ettei sitä ole tyypitetty Aeron alle, eli TÜV:n tai vastaavan organisaation rusteeraamassa lapussa ei mallilistassa lue Aeroa, mikä puolestaan tarkoittaa sitä, että katsastusmies köhisee vastaan (muistaakseni noinkin uudessa autossa tarvitaan se lappu leimatessa).
Vastaa Viestiin