Eli tänään kävin tallilla vähän puuhastelemassa kun olis tarkotus tehdä se tekniikan vaihto 900c -> 8t. Noh, meinasin, et laitetaanhan se mittaristokin niin saadaan kierroslukumittari, kun sitä ei tossa c:ssä ole. Olen lukenut aiheesta foorumilla ja odottelinkin, että käy niinkuin muillekkin on käynyt eli piuhat kiinni vaan ja kaikki pelittää. Noh, kas kas näin ei käynytkään! Virrat kun käänsin päälle, niin kaikki oli muuten ihan ok, paitsi että lämmöt hyppäs ihan tappiin. Ei muuta kun kone käyntiin -> mikään punaisista varotusvaloista ei sammut eikä kierroslukumittari pelannut, hetken tyhjäkäynnin jälkeen syttyi myös "shift up" -valo. Eihän ne mittarit tietysti ole samanlaisia (jotkin valot eripuolilla mittaria ja erilaiset "piirilevyt")
Ilmeisesti kuitenkin i-mallista otettu mittaristo pelaisi tuossa? Niissähän ei taida olla muuta eroa kuin kierroslukumittari kellon tilalla i-mallissa?
Hommassa ei sinänsä kauaa mennyt, vajaa kolmisen tuntia (kun lasketaan mukaan kiroilut ja kivien potkiskelut pienen takaiskun jälkeen

). Ei tarvinnut kojelaudasta irroittaa kun valokatkaisija ja sumarin katkaisija ja vähän raotettua lämppärin venttiilin tanko ja puhaltimen asentokytkimen alipaine -hässäkkä irti. Sitten kääntyikin jo kojelauta sen verran että mittariston sai pois.
No juu, eipä tästä sen enempää, ajattelin vain jakaa vähän kokemuksia koska käsitykseni mukaan mittaristoja vaihdellaan kuitenkin jonkin verran.
Niin, uusi mittaristo olisi ollut siis -86 (tai taitaa itseasiassa olla -87 mallia, otettu käyttöön -86) 8t:stä ja omanihan on 900c -89.
9-3SC 2.0t Aut. -08