Tarina 2,0t aut. Öljypainevalon vilauksesta.

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
ALFISTI
"Kaasari"
Viestit: 41
Liittynyt: La Syys 01, 2007 16:30
Paikkakunta: Laitila

Tarina 2,0t aut. Öljypainevalon vilauksesta.

Viesti Kirjoittaja ALFISTI »

Auto 2000 farmari 2,0t. ml. 262000km.
Ostettu 3 viikkoa sitten.
Tarkoitus oli lähteä 800km. lenkille ,mutta se jäikin 700km vajaaksi kun öljynpaine valo+moottorin häiriö valo vilahti ja kuului pikkuinen napsaus koneesta
ja pari pikku nykäisyä ja sitten auto sammui ja matka jatkui hinausauton kyydillä.

Huollot tehty ajallaan ja edellisestä huollosta 400km jolloin vaihdettu mm. öljykello.
Huohotin päivitystä ei ole tehty.

Saa nähdä kuin iso lasku tulee.
Varmaankin alakerta selvä.
ALFISTI
"Kaasari"
Viestit: 41
Liittynyt: La Syys 01, 2007 16:30
Paikkakunta: Laitila

Re: Tarina 2,0t aut. Öljypainevalon vilauksesta.

Viesti Kirjoittaja ALFISTI »

Täytyypä olla myyjäliikkeeseen yhdeydessä tulisikohan ne yhtään vastaan.
A.L.
"Hölösuu"
Viestit: 1721
Liittynyt: Pe Marras 03, 2006 16:56
Paikkakunta: Teuva

Re: Tarina 2,0t aut. Öljypainevalon vilauksesta.

Viesti Kirjoittaja A.L. »

Vai että öljykellokin vaihdettu. Öljyt ollu vähis ja valo palanu niin meinattu että vika korjaantuu kellon vaihdolla.

Katsoitko tikkuun ostettaessa että minkälaista tavaraa sielä oli jos jotain sattui olla? Entä oletko seurannut oston jälkeen.
#4568 Saabit 9-3 SS 1.9TTiD -11 (130hv) +200hv/+440Nm ja 96 V4 -77
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Re: Tarina 2,0t aut. Öljypainevalon vilauksesta.

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

ALFISTI kirjoitti:Täytyypä olla myyjäliikkeeseen yhdeydessä tulisikohan ne yhtään vastaan.
Luulisi tulevan, jokin (myyjäliikkeen kanalta erittäin epäreilu) vastuu kait niillä on myymiensä tuotteiden "piilovioistakin".
Jos on oma talli ja mahis tutkia tapausta niin jcarlsonin tyyliin voisi olla järkevää rakentaa koneesta todella kestävä tontun (tai ng-satkun/T5-og-kolkin) männillä, tosin kone muuttuu silloin "isokitkaiseksi", mutta silloin voinee heipata mäkeen sen jonninjoutavan huohotinpönikän, ja järjestellä huohotuksen kuten tontussakin, eli venakopan nipalta paksu letku ahtimen ilmanotolle, ja pikkuletku takaiskuvenan kautta imusarjalle?? :D
Edit: itekin rakentelin 225tkm ajetusta femman öljylietekoneesta toimivan mäntiä vaihtamatta (muuten kaikki meni uusiksi, ja männät tuli jynssättyä, uudet renkaat, jne asennettua, ja kaikki muukin uutta), ja huhupuheiden mukaan kone on edelleen nipussa vailla mitään ongelmia, taitaa se meitsin itse kehittämä huohottimen konversiokitti toimia 8)
Kone itsessään lienee tosi kestävä, kunhan vaan huohotus toimii kunnolla, ja öljynvaihtovälit vastaa käyttötapaa, eikä sitä kiusata millään älyttömillä
virityksillä ilman mäntien vaihtoa.
Joka tapauksessa koneen ohipuhallus on aika lailla suurta johtuen minimaalisista männänrenkaista.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
jyyrä
"Hölösuu"
Viestit: 1105
Liittynyt: Ti Tammi 15, 2008 19:46
Paikkakunta: Uurainen

Re: Tarina 2,0t aut. Öljypainevalon vilauksesta.

Viesti Kirjoittaja jyyrä »

Eikös liikkeestä ostetussa autossa ole 6kk "takuu", että soita sinne liikkeeseen ja vaadi auton korjausta. Omasta autosta meni n.2viikon ajon jälkeen katti, ja katin vaihdon yhteydessä (sovin samalla liikkeen kanssa että voin ottaa alkuperäisen katin tilalle 3" downpipen/sportti katilla kun se maksoi n.600€ ja originaali olisi maksanut liikkeelle n.1350€ :lol: ) todettiin ahtimen akselissa väljää jolloin vaihdettiin myös mitsun ahdin itse maksoin koko lystistä n.500€. Tietysti jos liikkeen omistaja on hankala niin ei korvaa mitään ilman ravistelua :wink:
Mercedes-Benz B Electric Drive 2015
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
JKen
"Hölösuu"
Viestit: 1490
Liittynyt: Ti Elo 31, 2004 13:00
Paikkakunta: Kokkola

Re: Tarina 2,0t aut. Öljypainevalon vilauksesta.

Viesti Kirjoittaja JKen »

ALFISTI kirjoitti:Täytyypä olla myyjäliikkeeseen yhdeydessä tulisikohan ne yhtään vastaan.
Juuri näin, heillä on vakuutus näitä varten. <= mm. ko. syyn takia vastaavat autot ovat kalliimpia kuin yksityisellä puolella.
Ex. Saab 9-5 TiD A SportCombi vm. 2006 (2009, 105 tkm -> 2019, 416 tkm)
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
ALFISTI
"Kaasari"
Viestit: 41
Liittynyt: La Syys 01, 2007 16:30
Paikkakunta: Laitila

Re: Tarina 2,0t aut. Öljypainevalon vilauksesta.

Viesti Kirjoittaja ALFISTI »

Öljynmäärä hyvä, vaan muutaman sadankilometrin ajon jälkeen kuin dieselin mustaa tervaa, "öljyt vaihdettu" gm 5-30w ja niitä huohotuksesta johtuvia valkosia kikkareita seassa.
ALFISTI
"Kaasari"
Viestit: 41
Liittynyt: La Syys 01, 2007 16:30
Paikkakunta: Laitila

Re: Tarina 2,0t aut. Öljypainevalon vilauksesta.

Viesti Kirjoittaja ALFISTI »

Maanantaina korjaamossa ottavat koneen auki.
Varovainen korjaus arvio n. 2500€
Autoliike tulee vastaan 850€!!!

Helskutti olisi pitäny kattoa autoliikkeen historia tarkemmin.
Autoliike on kuluttajariitalautakunnan mustallalistalla.
Avatar
Termos
"Hölösuu"
Viestit: 2577
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 21:01
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: Tarina 2,0t aut. Öljypainevalon vilauksesta.

Viesti Kirjoittaja Termos »

ALFISTI kirjoitti:Maanantaina korjaamossa ottavat koneen auki.
Varovainen korjaus arvio n. 2500€
Autoliike tulee vastaan 850€!!!

Helskutti olisi pitäny kattoa autoliikkeen historia tarkemmin.
Autoliike on kuluttajariitalautakunnan mustallalistalla.
Ymmärrän v*tutuksen, mutta eikö tuo myyjäliikkeen korvausehdotus ole aika hyvä?

Kyseessä kuitenkin reiluhkosti ajettu huohotusvammainen kone. Saattaisi moni firma kieltäytyä korvaamasta latin latia 262 000 kilometriä ajetun bensakoneen remonttiin.
Oikein tai ei, siihen en ota kantaa.
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Vastaa Viestiin