Tarina 2,0t aut. Öljypainevalon vilauksesta.
Tarina 2,0t aut. Öljypainevalon vilauksesta.
Auto 2000 farmari 2,0t. ml. 262000km.
Ostettu 3 viikkoa sitten.
Tarkoitus oli lähteä 800km. lenkille ,mutta se jäikin 700km vajaaksi kun öljynpaine valo+moottorin häiriö valo vilahti ja kuului pikkuinen napsaus koneesta
ja pari pikku nykäisyä ja sitten auto sammui ja matka jatkui hinausauton kyydillä.
Huollot tehty ajallaan ja edellisestä huollosta 400km jolloin vaihdettu mm. öljykello.
Huohotin päivitystä ei ole tehty.
Saa nähdä kuin iso lasku tulee.
Varmaankin alakerta selvä.
Ostettu 3 viikkoa sitten.
Tarkoitus oli lähteä 800km. lenkille ,mutta se jäikin 700km vajaaksi kun öljynpaine valo+moottorin häiriö valo vilahti ja kuului pikkuinen napsaus koneesta
ja pari pikku nykäisyä ja sitten auto sammui ja matka jatkui hinausauton kyydillä.
Huollot tehty ajallaan ja edellisestä huollosta 400km jolloin vaihdettu mm. öljykello.
Huohotin päivitystä ei ole tehty.
Saa nähdä kuin iso lasku tulee.
Varmaankin alakerta selvä.
Re: Tarina 2,0t aut. Öljypainevalon vilauksesta.
Täytyypä olla myyjäliikkeeseen yhdeydessä tulisikohan ne yhtään vastaan.
Re: Tarina 2,0t aut. Öljypainevalon vilauksesta.
Vai että öljykellokin vaihdettu. Öljyt ollu vähis ja valo palanu niin meinattu että vika korjaantuu kellon vaihdolla.
Katsoitko tikkuun ostettaessa että minkälaista tavaraa sielä oli jos jotain sattui olla? Entä oletko seurannut oston jälkeen.
Katsoitko tikkuun ostettaessa että minkälaista tavaraa sielä oli jos jotain sattui olla? Entä oletko seurannut oston jälkeen.
#4568 Saabit 9-3 SS 1.9TTiD -11 (130hv) +200hv/+440Nm ja 96 V4 -77
Re: Tarina 2,0t aut. Öljypainevalon vilauksesta.
Luulisi tulevan, jokin (myyjäliikkeen kanalta erittäin epäreilu) vastuu kait niillä on myymiensä tuotteiden "piilovioistakin".ALFISTI kirjoitti:Täytyypä olla myyjäliikkeeseen yhdeydessä tulisikohan ne yhtään vastaan.
Jos on oma talli ja mahis tutkia tapausta niin jcarlsonin tyyliin voisi olla järkevää rakentaa koneesta todella kestävä tontun (tai ng-satkun/T5-og-kolkin) männillä, tosin kone muuttuu silloin "isokitkaiseksi", mutta silloin voinee heipata mäkeen sen jonninjoutavan huohotinpönikän, ja järjestellä huohotuksen kuten tontussakin, eli venakopan nipalta paksu letku ahtimen ilmanotolle, ja pikkuletku takaiskuvenan kautta imusarjalle??

Edit: itekin rakentelin 225tkm ajetusta femman öljylietekoneesta toimivan mäntiä vaihtamatta (muuten kaikki meni uusiksi, ja männät tuli jynssättyä, uudet renkaat, jne asennettua, ja kaikki muukin uutta), ja huhupuheiden mukaan kone on edelleen nipussa vailla mitään ongelmia, taitaa se meitsin itse kehittämä huohottimen konversiokitti toimia

Kone itsessään lienee tosi kestävä, kunhan vaan huohotus toimii kunnolla, ja öljynvaihtovälit vastaa käyttötapaa, eikä sitä kiusata millään älyttömillä
virityksillä ilman mäntien vaihtoa.
Joka tapauksessa koneen ohipuhallus on aika lailla suurta johtuen minimaalisista männänrenkaista.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Re: Tarina 2,0t aut. Öljypainevalon vilauksesta.
Eikös liikkeestä ostetussa autossa ole 6kk "takuu", että soita sinne liikkeeseen ja vaadi auton korjausta. Omasta autosta meni n.2viikon ajon jälkeen katti, ja katin vaihdon yhteydessä (sovin samalla liikkeen kanssa että voin ottaa alkuperäisen katin tilalle 3" downpipen/sportti katilla kun se maksoi n.600€ ja originaali olisi maksanut liikkeelle n.1350€
) todettiin ahtimen akselissa väljää jolloin vaihdettiin myös mitsun ahdin itse maksoin koko lystistä n.500€. Tietysti jos liikkeen omistaja on hankala niin ei korvaa mitään ilman ravistelua 


Mercedes-Benz B Electric Drive 2015
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Re: Tarina 2,0t aut. Öljypainevalon vilauksesta.
Juuri näin, heillä on vakuutus näitä varten. <= mm. ko. syyn takia vastaavat autot ovat kalliimpia kuin yksityisellä puolella.ALFISTI kirjoitti:Täytyypä olla myyjäliikkeeseen yhdeydessä tulisikohan ne yhtään vastaan.
Ex. Saab 9-5 TiD A SportCombi vm. 2006 (2009, 105 tkm -> 2019, 416 tkm)
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
Re: Tarina 2,0t aut. Öljypainevalon vilauksesta.
Öljynmäärä hyvä, vaan muutaman sadankilometrin ajon jälkeen kuin dieselin mustaa tervaa, "öljyt vaihdettu" gm 5-30w ja niitä huohotuksesta johtuvia valkosia kikkareita seassa.
Re: Tarina 2,0t aut. Öljypainevalon vilauksesta.
Maanantaina korjaamossa ottavat koneen auki.
Varovainen korjaus arvio n. 2500€
Autoliike tulee vastaan 850€!!!
Helskutti olisi pitäny kattoa autoliikkeen historia tarkemmin.
Autoliike on kuluttajariitalautakunnan mustallalistalla.
Varovainen korjaus arvio n. 2500€
Autoliike tulee vastaan 850€!!!
Helskutti olisi pitäny kattoa autoliikkeen historia tarkemmin.
Autoliike on kuluttajariitalautakunnan mustallalistalla.
Re: Tarina 2,0t aut. Öljypainevalon vilauksesta.
Ymmärrän v*tutuksen, mutta eikö tuo myyjäliikkeen korvausehdotus ole aika hyvä?ALFISTI kirjoitti:Maanantaina korjaamossa ottavat koneen auki.
Varovainen korjaus arvio n. 2500€
Autoliike tulee vastaan 850€!!!
Helskutti olisi pitäny kattoa autoliikkeen historia tarkemmin.
Autoliike on kuluttajariitalautakunnan mustallalistalla.
Kyseessä kuitenkin reiluhkosti ajettu huohotusvammainen kone. Saattaisi moni firma kieltäytyä korvaamasta latin latia 262 000 kilometriä ajetun bensakoneen remonttiin.
Oikein tai ei, siihen en ota kantaa.
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen