Rapeat Ranskikset Rivissä..

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
saabvector
"Viggen"
Viestit: 697
Liittynyt: Ti Marras 08, 2005 18:04

Rapeat Ranskikset Rivissä..

Viesti Kirjoittaja saabvector »

..Tai jonossa, tuli ajeltua muutamasata kilometriä kuutostietä ja sieltä tienposken saldoista löytyi 2 x Pösöä, 2 x Relluja ja yksi GM.kin tuote, Look at Opel Now.
On tainnut pakkanen pakastaa patongit :wink:
Ja nämä patongit olivat tuoreita ~ > 2003
SAAB
9-5, Aero Wagon, Sentronic, - 04
Hessu
"Hölösuu"
Viestit: 2076
Liittynyt: To Touko 08, 2003 10:10
Paikkakunta: Häijää

Re: Rapeat Ranskikset Rivissä..

Viesti Kirjoittaja Hessu »

Onhan niissä kai ongelmia ollut. Omat vanhemmat pösöt tuppasi nostamaan öljytikun ylös aina kun oli tarpeeksi kylmä, onneksi ei muuta :) Nykyinen 406 '99 bensakoneella sen kun porskuttaa ja lämppärikin on vähintään yhtä hyvä kuin tonnarissa (plus että peppugrilli toimii).
Onko kukaan muuten tehnyt tutkimusta, minkä merkkiset autot eniten jäävät tielle (siis suhteutettuna ko. automerkin yleisyyteen tietenkin)?
Ikotion
"Turbo"
Viestit: 231
Liittynyt: Su Joulu 02, 2007 21:26
Paikkakunta: Helsinki

Re: Rapeat Ranskikset Rivissä..

Viesti Kirjoittaja Ikotion »

Hessu kirjoitti:Onhan niissä kai ongelmia ollut. Omat vanhemmat pösöt tuppasi nostamaan öljytikun ylös aina kun oli tarpeeksi kylmä, onneksi ei muuta :)
Niin eihän tuo huohottimen jäätyminen kovin vakava oire ole, muutakuin työntää jonku stefan helvettii ja läväyttää öljyt pihalle, Onneks ei muuta :)

Rover-merkkiset värkit poksauttelee nokka-akselinstefoja pihalle ja sitä kautta öljyt pois. Noh eihän siinä mitään autonomistajat lisää vaan öljyä ja jatkaa matkaa ja ihmettelee ku vähän kolisee.
Saab 9000T B202 -89 200hp & 300Nm @ 0.6Bar -> 1.3-1.8bar= ?Hp & ?Nm
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9406
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Re: Rapeat Ranskikset Rivissä..

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Hessu kirjoitti:Onhan niissä kai ongelmia ollut. Omat vanhemmat pösöt tuppasi nostamaan öljytikun ylös aina kun oli tarpeeksi kylmä, onneksi ei muuta :) Nykyinen 406 '99 bensakoneella sen kun porskuttaa ja lämppärikin on vähintään yhtä hyvä kuin tonnarissa (plus että peppugrilli toimii).
Ainakin BX-sitikoissa ja 405-pököteissä tuo vaiva poistui sillä kun eristi solumuovilla huohotinputket, sekä piti viimasuojaa syylärin takana.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Hessu
"Hölösuu"
Viestit: 2076
Liittynyt: To Touko 08, 2003 10:10
Paikkakunta: Häijää

Re: Rapeat Ranskikset Rivissä..

Viesti Kirjoittaja Hessu »

Ikotion kirjoitti:
Hessu kirjoitti:Onhan niissä kai ongelmia ollut. Omat vanhemmat pösöt tuppasi nostamaan öljytikun ylös aina kun oli tarpeeksi kylmä, onneksi ei muuta :)
Niin eihän tuo huohottimen jäätyminen kovin vakava oire ole, muutakuin työntää jonku stefan helvettii ja läväyttää öljyt pihalle, Onneks ei muuta :)
Kirjoitin tuossa, että itsellä ei käynyt muuta kuin puhalsi öljytikun ylös. Onneksi Saabeissa ei ole mitään huohotinongelmia.
Ikotion
"Turbo"
Viestit: 231
Liittynyt: Su Joulu 02, 2007 21:26
Paikkakunta: Helsinki

Re: Rapeat Ranskikset Rivissä..

Viesti Kirjoittaja Ikotion »

Voorteissa kuulemma kun alkaa alakerta olee väljä niin alkaa huohottaa niin paljon et öljykorkki lähtee omille matkoilleen...
Saab 9000T B202 -89 200hp & 300Nm @ 0.6Bar -> 1.3-1.8bar= ?Hp & ?Nm
saabvector
"Viggen"
Viestit: 697
Liittynyt: Ti Marras 08, 2005 18:04

Re: Rapeat Ranskikset Rivissä..

Viesti Kirjoittaja saabvector »

Hessu kirjoitti:
Ikotion kirjoitti:
Hessu kirjoitti:Onhan niissä kai ongelmia ollut. Omat vanhemmat pösöt tuppasi nostamaan öljytikun ylös aina kun oli tarpeeksi kylmä, onneksi ei muuta :)
Niin eihän tuo huohottimen jäätyminen kovin vakava oire ole, muutakuin työntää jonku stefan helvettii ja läväyttää öljyt pihalle, Onneks ei muuta :)
Kirjoitin tuossa, että itsellä ei käynyt muuta kuin puhalsi öljytikun ylös. Onneksi Saabeissa ei ole mitään huohotinongelmia.

:lol: :lol: :lol:
SAAB
9-5, Aero Wagon, Sentronic, - 04
900turbo3d
"Hölösuu"
Viestit: 1993
Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 11:34
Paikkakunta: Porvoo

Re: Rapeat Ranskikset Rivissä..

Viesti Kirjoittaja 900turbo3d »

jukkalehikoinen kirjoitti: :lol: :lol: :lol:
Ehdit ensin..
Saab 900 T16 Airflow
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3724
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Rapeat Ranskikset Rivissä..

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

8O 8O mistähän sekin huohotus johtuu(eko.eko)... onneksi ratkaisu on lisä reikiä lohkoon, jne.... :roll:
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Lossi
"Turbo"
Viestit: 242
Liittynyt: Su Elo 30, 2009 13:49

Re: Rapeat Ranskikset Rivissä..

Viesti Kirjoittaja Lossi »

Tästä näemme jälleen sen, että kannattaa jättää suosiolla ranskalaiset ''autot'' ostamatta ja ostaa jotain joka on valmistettu laadukkaasti ja toimii. :wink:
#6289
NG 9-5 2.0TiD -10 9-5 2.3t -98 9000 CD 2.0 -96 900i 5D -88 90 -84 M-B 200D w123 -83 Fiat Punto -98
SS
"Hölösuu"
Viestit: 3504
Liittynyt: Pe Joulu 31, 2004 20:21
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Rapeat Ranskikset Rivissä..

Viesti Kirjoittaja SS »

jotain joka on valmistettu laadukkaasti ja toimii
Tuollaista olen itsekin haeskellut, muttei ole vielä löytynyt :D
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
lordofgreed
"Hirsch"
Viestit: 964
Liittynyt: Ti Huhti 05, 2005 11:34
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: Rapeat Ranskikset Rivissä..

Viesti Kirjoittaja lordofgreed »

Hessu kirjoitti:Onhan niissä kai ongelmia ollut. Omat vanhemmat pösöt tuppasi nostamaan öljytikun ylös aina kun oli tarpeeksi kylmä, onneksi ei muuta :) Nykyinen 406 '99 bensakoneella sen kun porskuttaa ja lämppärikin on vähintään yhtä hyvä kuin tonnarissa (plus että peppugrilli toimii).
Sedällä yli 400tkm ajettu suurinpiirtein samanikäinen bensa 406, siinä alkoi n.35 asteen pakkasessa kusemaan kaikki konehuoneen muoviset polttoaineputken liittimet ainetta pihalle. Korjaantui laittamalla kunnolliset klemmarit putkiin.
Muuten ko. auto toiminut niin hyvin että ihan hävettää omien saappien puolesta...
# 2569
900S - ex-käyttöauto, RIP
900T16 - entinen ikuisuusprojekti
Avatar
Rin-tin-tin
"Viggen"
Viestit: 604
Liittynyt: Su Joulu 12, 2004 00:32
Paikkakunta: Borgå

Re: Rapeat Ranskikset Rivissä..

Viesti Kirjoittaja Rin-tin-tin »

Vävypojan suht uusi 500 sarjan Biimeri (tosin diesel):
jatkuvia käynnistysongelmia vaikka polttoaine tankissa, suodattimet ym virvokkeet on vaihdettu sekä säntillisistä ja kalleista huolloista huolimatta. Akku tottakai ekaksi vaihtoon jonka jälkeen pitkä lista sähkölaitteita ei enään toiminu; piti kuulema ohjelmoida uudelleen ja nyt on jostakin syystä huolloissa ruuhkaa- :roll: Kun sen sitten saa käynnistymään niin sillä ei pääse minnekkään kun leveät renkaat ovat estävät lumessa liikkumista. Auto menee kuulema vaihtoon asap.

Oma Viippani oikein nauttii lumesta ja pakkasesta, kuten myös minä. Mondeo on saanut viettää pidennettyä Joululomaa nyt kylmän ja lumen aikana :lol:
Where have all the 2-strokes gone?
SAAB 95/96 = Talviauto jonka kanssa pärjää kesälläkin!
Vinterbil med fina sommar egenskaper!
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Re: Rapeat Ranskikset Rivissä..

Viesti Kirjoittaja saabracing »

Pakko puollustaa patonkia, vaikka parhaat ranut saakin grilliltä.

Jos nelivedot jätetään pois, niin hauskin talviauto mitä minulla on ollut 8)

Meinaan 106 rallye ! lämpöä piisaa ja on hauska ajaa. Tilaa vaan ei oo nimeksikää, mutta kyllä sillä töissä käy.

eikä ole talvella ongelmia tossa TU5J2 motissa, varmaan ainut jossa ei oo xD

Kuva
Jussi
"Hölösuu"
Viestit: 2666
Liittynyt: Pe Heinä 25, 2003 12:02
Paikkakunta: Tampere

Re: Rapeat Ranskikset Rivissä..

Viesti Kirjoittaja Jussi »

saabracing kirjoitti:eikä ole talvella ongelmia tossa TU5J2 motissa, varmaan ainut jossa ei oo xD
PSA:n huohotinongelmat ei oikeastaan ole moottoriongelmia vaan liittyvät enemmänkin autojen keulan muotoiluun ja konehuoneen layoutiin.
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Vastaa Viestiin