900:n vaihdekepin pakkisalpa?
900:n vaihdekepin pakkisalpa?
Uutena saabistina olisi paljon muutakin kysyttävää, mutta kysytään nyt yhtä asiaa kerrallaan. Siis: Sabasta on vaihdekepissä oleva pakkisalpa sökö, ts. pakin saa päälle vaikkei kaulusta nostakaan. Suurin haitta tästä on se, että vitosen löytyminen tuottaa joskus tuskaa kun keppi liikkuu liikaa oikealle. Onkohan paha paikka korjata (mikä sieltä siis yleensä on rikki)? Olen joskus (koe)ajanut muillakin saabeilla joissa on ollut sama vika, eli taitaa olla ihan tyyppivika..?
_______
Ex- 900i -87
Ex- 900i -87
Viimeksi muokannut jus, Pe Touko 24, 2019 10:43. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Siellä on todennäköisesti irti se nostovaijeri (oikeastaan paksua rautalankaa).
Ota vaihdekeppi irti. Keppi irtoaa seuraavasti:
-laita vaihde vapaalle
-nosta kumipalje ylös ja avaa alta paljastuvat kolme ruuvia.
Kepin pohjassa näkyy se pakkisalpa. Se lähtee ruuvaamalla irti.
Nyt pitäis olla näkyvissä se vaijerin pää. Kokeile onko se "irti"
Rautalanka kun on yläpäästään kiinnitetty taivuttamalla pää koukulle. Yhdestä korjaamastani oli katkennut tuo rautalangan pää. Taivutin uuden pään ja taas toimi.
Ota vaihdekeppi irti. Keppi irtoaa seuraavasti:
-laita vaihde vapaalle
-nosta kumipalje ylös ja avaa alta paljastuvat kolme ruuvia.
Kepin pohjassa näkyy se pakkisalpa. Se lähtee ruuvaamalla irti.
Nyt pitäis olla näkyvissä se vaijerin pää. Kokeile onko se "irti"
Rautalanka kun on yläpäästään kiinnitetty taivuttamalla pää koukulle. Yhdestä korjaamastani oli katkennut tuo rautalangan pää. Taivutin uuden pään ja taas toimi.
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Joskus useampikin samaan aikaan.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4093
- Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
- Paikkakunta: jkl, laukaa
aiheen viereestä, mutta kumminkin läheltä
Vaihdoin -84 satkusta virtalukkohärdellin, siis koko metallimöhkäleen missä on virtalukko -87 satkuun...
Kaikki muuten OK, mutta avaimet lähtee pois millä vaihteella vaan...
Mikä mättää ?
normaalisti kun auto ei ole käynnissä avaimia ei saa pois kun pakilla, eikös sen näin kuuluisi olla ???

Vaihdoin -84 satkusta virtalukkohärdellin, siis koko metallimöhkäleen missä on virtalukko -87 satkuun...
Kaikki muuten OK, mutta avaimet lähtee pois millä vaihteella vaan...

Mikä mättää ?
normaalisti kun auto ei ole käynnissä avaimia ei saa pois kun pakilla, eikös sen näin kuuluisi olla ???
Jos avain kääntyy nolla-asentoon muulloinkin kuin pakki päällä, vika on pakkisalpamekanismissa tai sen jousessa.saabracing kirjoitti:Kaikki muuten OK, mutta avaimet lähtee pois millä vaihteella vaan...
Jos taas avain tulee ulos vaikka virrat päällä, vika on virtalukon avainpesässä, haitat kuluneet.
Voi tietysti olla molemmatkin viat yhtaikaa...
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00