Kansiremppa..

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Re: Kansiremppa..

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

27mm on hylsyn oikea koko, ja on hyvä olla takapäästään kavennettua mallia ja toimia niveljatkon kanssa ahtaista paikoista eli laturinjalan/momenttituen jalan johdosta mikäli tämän aikoo jättää paikoilleen lohkoon pelkkää kantta irroitettaessa.

Takaisin kiristin menee järjestyksessä: Kiristimen runko-osa sen räikkämekanismin vipu vapautettuna ja kiristin täysin sisäänpainettuna kierretään runko-osa ensin paikoilleen, tämän jälkeen vasta muovitappi ja jousi ja pienempi peitetulppa/mutteri paikoilleen mieluiten uudella O-renkaalla.

Päinvastoin tehtynä voi kiristin rikkoutua tai nokkaketju venyä tai katketa jos kone suostuu edes pyörimään.

Kiristimen runko-osan USIT-tiivisteeksi kannattaa hankkia uusi jo melko varmasti kivettyneen vanhan sellaisen tilalle, ja jos sellaista ei tähän hätään löydy niin tiivistää vanha sopivaa tiivisteliimaa tai silikonia käyttäen mutta kuitenkin hillitysti sillä kiristin toimii öljynpaineella ja sen rungon n. 1,5mm öljyreikää ei saa päästää tukkeutumaan.

Ehkäpä hätävarjelun liioittelua ja turhaan sanottua mutta tulipahan sanottua.
Premium Override
"Hölösuu"
Viestit: 2238
Liittynyt: Ma Helmi 11, 2008 16:19
Paikkakunta: Tre

Re: Kansiremppa..

Viesti Kirjoittaja Premium Override »

jmt kirjoitti:Kaikki saabin 16v kannet ovat yleensä ehjiä paitsi pitkälohko 2.3 (eli vm.91-93) kansi on lähes aina halki.
No nyt ei ollut :D . 1 sylinterin liekkirengas oli halki :arrow: öljyt ja vedet sekasi. Jonkin verran enemmän karstanen oli ku oisin oottanu varsinkin 4. Sylinterit muuten näytti hyvältä. Pimeessä en huomannut kiristimestä alkuun ku sen pikkumutterin. :lol: 27 listalla sain näpäytettyy auki ja loppu meni käsin..
#5284# 900 GL -84, 9000 CSE 2.3TA-93, 9000 CD 2.3TA -91(projekti) + Muutama tonttu ollut. Petri Oja 0405261005
Hane_81
"Hirsch"
Viestit: 719
Liittynyt: Ti Touko 24, 2005 18:26
Paikkakunta: Kokkola

Re: Kansiremppa..

Viesti Kirjoittaja Hane_81 »

saitkos putsattua ne palotilat kunnolla, että näkee onko halkeemia vai ei? Pieniä halkeemia ne yleensä on eli paskasesta kannesta vaikea erottaa. Ja ikävä kyllä se juuri noin on, kuten edellä on mainittu....eli lähes aina se 2.3:sen kansi (90-93) on halki :(

Joten suosittelen kyl vielä kerran tsekkaamaan läpi ne palotilat ennen kasaamista.
628hv/650Nm
Remonttiapua saabisteille!
Premium Override
"Hölösuu"
Viestit: 2238
Liittynyt: Ma Helmi 11, 2008 16:19
Paikkakunta: Tre

Re: Kansiremppa..

Viesti Kirjoittaja Premium Override »

Hane_81 kirjoitti:saitkos putsattua ne palotilat kunnolla, että näkee onko halkeemia vai ei? Pieniä halkeemia ne yleensä on eli paskasesta kannesta vaikea erottaa. Ja ikävä kyllä se juuri noin on, kuten edellä on mainittu....eli lähes aina se 2.3:sen kansi (90-93) on halki :(

Joten suosittelen kyl vielä kerran tsekkaamaan läpi ne palotilat ennen kasaamista.
Juu tottakai. Hyvin putsasin kaiken, kun piti odotella tiivisteitä paripäivää..
Kone kasassa ja kaikki kunnossa. 8)
#5284# 900 GL -84, 9000 CSE 2.3TA-93, 9000 CD 2.3TA -91(projekti) + Muutama tonttu ollut. Petri Oja 0405261005
Premium Override
"Hölösuu"
Viestit: 2238
Liittynyt: Ma Helmi 11, 2008 16:19
Paikkakunta: Tre

Re: Kansiremppa..

Viesti Kirjoittaja Premium Override »

suorsa kirjoitti:Mikäli kyseessä on allekirjoituksen auto kannattaa ihan ensimmäisenä kannen irrotuksen jälkeen tarkastaa ettei ole halki. 99% todennäköisyydellä tulpan reiästä lähtee halkeama venttiiliä kohti.

_Kun_ näin on käynyt niin sitten tuosta varaosa-autosta toinen kansi. Imukanavissa on eroa, mutta siihen riittää kun muotoilee kanavan imusarjan puoleisen pään vastaamaan alkuperäistä kantta. Koko kanavaa ei siis kannata ruveta muokkaamaan. Koneistamo hoitanee tuon muutoksen edullisesti. Kannattaa myös katsoa, että termarikotelon vieressä oleva ahtimen vesiputken reikä on auki. Jos ei ole niin siihen reikä ja kierre.
Nii mikässe se ero noitten 2.0, 2.3 kansien imupuolissa sitten on.. tiiviste on ainaski sama.. Vai tuleeko tuo sitten vasta eteen ku imusarja vaihtaa ulkomuotoa..
#5284# 900 GL -84, 9000 CSE 2.3TA-93, 9000 CD 2.3TA -91(projekti) + Muutama tonttu ollut. Petri Oja 0405261005
suorsa
"Hölösuu"
Viestit: 3460
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 13:11
Paikkakunta: Kouvola

Re: Kansiremppa..

Viesti Kirjoittaja suorsa »

ped187 kirjoitti:Nii mikässe se ero noitten 2.0, 2.3 kansien imupuolissa sitten on.. tiiviste on ainaski sama.. Vai tuleeko tuo sitten vasta eteen ku imusarja vaihtaa ulkomuotoa..
Halkaisijassa pieni ero. Tarvikkeenahan myydään mitä sattuu, mutta alkuperäisenä noihin menee eri tiivisteet. Tilanne muuttuu, kun siirrytään lyhytlohkoisiin koneisiin.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 3x 9-5 Tid -10, 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 900 Aero 89 (PR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
saba2,1
"Aero"
Viestit: 459
Liittynyt: Ma Elo 23, 2004 22:56
Paikkakunta: Helsinki/Lappeenranta

Re: Kansiremppa..

Viesti Kirjoittaja saba2,1 »

noniin.. täältäkin taas liitytään kansiremppaisten joukkoon. 8O Tänää tonnari heitti vedet pihalle paisarista ja putkesta utua. Seiskoon nyt hetken ja laitetaan sit kun ehtii kuntoon... 8)

ja muuten TASAN vuosi ostopäivästä... :D
-900i2,1-92, käyttis: Vo**o v40 D3 Summum aut.
-ex: 9000cse 2.0t -93
jäsenkin #2534
Vastaa Viestiin