27mm on hylsyn oikea koko, ja on hyvä olla takapäästään kavennettua mallia ja toimia niveljatkon kanssa ahtaista paikoista eli laturinjalan/momenttituen jalan johdosta mikäli tämän aikoo jättää paikoilleen lohkoon pelkkää kantta irroitettaessa.
Takaisin kiristin menee järjestyksessä: Kiristimen runko-osa sen räikkämekanismin vipu vapautettuna ja kiristin täysin sisäänpainettuna kierretään runko-osa ensin paikoilleen, tämän jälkeen vasta muovitappi ja jousi ja pienempi peitetulppa/mutteri paikoilleen mieluiten uudella O-renkaalla.
Päinvastoin tehtynä voi kiristin rikkoutua tai nokkaketju venyä tai katketa jos kone suostuu edes pyörimään.
Kiristimen runko-osan USIT-tiivisteeksi kannattaa hankkia uusi jo melko varmasti kivettyneen vanhan sellaisen tilalle, ja jos sellaista ei tähän hätään löydy niin tiivistää vanha sopivaa tiivisteliimaa tai silikonia käyttäen mutta kuitenkin hillitysti sillä kiristin toimii öljynpaineella ja sen rungon n. 1,5mm öljyreikää ei saa päästää tukkeutumaan.
Ehkäpä hätävarjelun liioittelua ja turhaan sanottua mutta tulipahan sanottua.
Kansiremppa..
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2238
- Liittynyt: Ma Helmi 11, 2008 16:19
- Paikkakunta: Tre
Re: Kansiremppa..
No nyt ei ollutjmt kirjoitti:Kaikki saabin 16v kannet ovat yleensä ehjiä paitsi pitkälohko 2.3 (eli vm.91-93) kansi on lähes aina halki.



#5284# 900 GL -84, 9000 CSE 2.3TA-93, 9000 CD 2.3TA -91(projekti) + Muutama tonttu ollut. Petri Oja 0405261005
Re: Kansiremppa..
saitkos putsattua ne palotilat kunnolla, että näkee onko halkeemia vai ei? Pieniä halkeemia ne yleensä on eli paskasesta kannesta vaikea erottaa. Ja ikävä kyllä se juuri noin on, kuten edellä on mainittu....eli lähes aina se 2.3:sen kansi (90-93) on halki 
Joten suosittelen kyl vielä kerran tsekkaamaan läpi ne palotilat ennen kasaamista.

Joten suosittelen kyl vielä kerran tsekkaamaan läpi ne palotilat ennen kasaamista.
628hv/650Nm
Remonttiapua saabisteille!
Remonttiapua saabisteille!
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2238
- Liittynyt: Ma Helmi 11, 2008 16:19
- Paikkakunta: Tre
Re: Kansiremppa..
Juu tottakai. Hyvin putsasin kaiken, kun piti odotella tiivisteitä paripäivää..Hane_81 kirjoitti:saitkos putsattua ne palotilat kunnolla, että näkee onko halkeemia vai ei? Pieniä halkeemia ne yleensä on eli paskasesta kannesta vaikea erottaa. Ja ikävä kyllä se juuri noin on, kuten edellä on mainittu....eli lähes aina se 2.3:sen kansi (90-93) on halki
Joten suosittelen kyl vielä kerran tsekkaamaan läpi ne palotilat ennen kasaamista.
Kone kasassa ja kaikki kunnossa.

#5284# 900 GL -84, 9000 CSE 2.3TA-93, 9000 CD 2.3TA -91(projekti) + Muutama tonttu ollut. Petri Oja 0405261005
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2238
- Liittynyt: Ma Helmi 11, 2008 16:19
- Paikkakunta: Tre
Re: Kansiremppa..
Nii mikässe se ero noitten 2.0, 2.3 kansien imupuolissa sitten on.. tiiviste on ainaski sama.. Vai tuleeko tuo sitten vasta eteen ku imusarja vaihtaa ulkomuotoa..suorsa kirjoitti:Mikäli kyseessä on allekirjoituksen auto kannattaa ihan ensimmäisenä kannen irrotuksen jälkeen tarkastaa ettei ole halki. 99% todennäköisyydellä tulpan reiästä lähtee halkeama venttiiliä kohti.
_Kun_ näin on käynyt niin sitten tuosta varaosa-autosta toinen kansi. Imukanavissa on eroa, mutta siihen riittää kun muotoilee kanavan imusarjan puoleisen pään vastaamaan alkuperäistä kantta. Koko kanavaa ei siis kannata ruveta muokkaamaan. Koneistamo hoitanee tuon muutoksen edullisesti. Kannattaa myös katsoa, että termarikotelon vieressä oleva ahtimen vesiputken reikä on auki. Jos ei ole niin siihen reikä ja kierre.
#5284# 900 GL -84, 9000 CSE 2.3TA-93, 9000 CD 2.3TA -91(projekti) + Muutama tonttu ollut. Petri Oja 0405261005
Re: Kansiremppa..
Halkaisijassa pieni ero. Tarvikkeenahan myydään mitä sattuu, mutta alkuperäisenä noihin menee eri tiivisteet. Tilanne muuttuu, kun siirrytään lyhytlohkoisiin koneisiin.ped187 kirjoitti:Nii mikässe se ero noitten 2.0, 2.3 kansien imupuolissa sitten on.. tiiviste on ainaski sama.. Vai tuleeko tuo sitten vasta eteen ku imusarja vaihtaa ulkomuotoa..
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 3x 9-5 Tid -10, 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 900 Aero 89 (PR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Re: Kansiremppa..
noniin.. täältäkin taas liitytään kansiremppaisten joukkoon.
Tänää tonnari heitti vedet pihalle paisarista ja putkesta utua. Seiskoon nyt hetken ja laitetaan sit kun ehtii kuntoon...
ja muuten TASAN vuosi ostopäivästä...


ja muuten TASAN vuosi ostopäivästä...

-900i2,1-92, käyttis: Vo**o v40 D3 Summum aut.
-ex: 9000cse 2.0t -93
jäsenkin #2534
-ex: 9000cse 2.0t -93
jäsenkin #2534