Tuplat ja uusi jäähdytin, sekä vaihdevälinlyhennin

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Tuplat ja uusi jäähdytin, sekä vaihdevälinlyhennin

Viesti Kirjoittaja G-mies »

Nyt on Römppäsen tuplat asennettu -88 900C Combiin Pierburgin tilalle. Hyvälle tuntuu, vaikka seokset onkin päin "männikköä" ja muutkin säädöt vielä tekemättä. Uusi jäähdytin (tarvikkeena Motonetista) on myös paikalla(flekti on muuten kiinni puuruuveilla :lol: kun uudessa olikin erilainen kiinnitys), mutta jos hakis ne oikeat ruuvit huomenna. Ja johan muuten loppui lämpöily!! Kattoo nyt kun saadaan vielä ens viikolla seokset kohdalleen, että millanen ajettava tuosta saadaan. Ensivaikutelma todella hyvä!!

Ja suurkiitoksen e0000333:lle avusta!! Olisin jossain kohtaa ollut peukalo keskellä kämmentä, mutta tulihan sinne jotain patentteja itsekin viriteltyä...
Viimeksi muokannut G-mies, To Syys 16, 2004 17:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
Avatar
jariha
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 4043
Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jariha »

Hienoa, että sait tuplikset asennettua. Olen ilolla seurannut, miten perusteellista työtä teit niiden kanssa. Kerrohan, kun saat säädettyä, että miten meno eroaa entiseen ja miten menovesi alkaa maistumaan ;)
#1851 Jari Haverinen :: Saab 99 GL Super '76 :: Saab 9-3 SE TurboJubilee '01
instagram.com/autoileva_veijari
e0000333
"Hölösuu"
Viestit: 1507
Liittynyt: Pe Elo 01, 2003 15:10
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja e0000333 »

Eipä kestä, mukavaahan tuo oli!

En oo koskaan ennemmin päässyt näkemään tuplia noin läheltä, ja aikasta napakat purnukathan ne oli. Olit kyllä kasannut sen kaasaripaketin tosi hyvään iskuun, on tullut se Haynesi luettua hyvin iltasaduksi niinku oli puhetta....heh

Ja ne puuruuvit olis kyllä hyvä vaihtaa, ainaki lyhyemmiks.... :lol:

Toivottavasti saat nopeesti ajan säätöön, ja pääset testaamaan tuplia tositoimissa...
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business (KA)
#1814
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Viesti Kirjoittaja G-mies »

Ja just tulin ruuvaamasta vaihdevälinlyhennintä paikalleen. Korotusta 19mm ja aika pätevältä tuntuu. Vaihteet tuntuivat menevän melkein "naks naks" paikalleen. Testi oli tosin vain parkkipaikalla auton ollessa paikallaan, mutta tarkoitus on vielä illan hämärtyessä kaasareiden säädöistä huolimatta lähteä testaamaan paketin toimivuutta. Ja on muuten siistit korotuspalat nuo vesisuihkulla leikatut 8) .
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

mistäs hommasit korotuspalat? Mulle kelpais kanssa kun tuo oma autotalliviritys-vaihdevälin lyhennin on vähän... krhm.. kankeahko. :)
Aki Peltola #1132
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Viesti Kirjoittaja G-mies »

Mulla olis nuita korotuspaloja 20mm alumiinista leikattuna vielä 4 sarjaa, joista yksi on varattu kaverille. Jos kiinnostaa, niin laita viestiä tai saa jopa soittaa. Tuli teetettyä kerralla muutama, niin sai kokonaishintaa hieman tiputettua. Ja jos toi 20mm tuntuu paljolta, niin kaveri sorvaa hieman ohkasemmaksi(mullakin otettiin se milli :lol: ).

Ja yhteystiedotkin unohtu...

050-5455705/Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Viesti Kirjoittaja G-mies »

Hieman päivitettyä tietoa projektista.

Nyt on kaasarit säädetty. Kokkolan Kaasutinexpertillä käytin ja kaveri teki muutaman tunnin töitä ihan oikeesti, kun siellä oli joku mielenkiintoinen vika. Seos oli laihalla, vaikka neulat oli ihan ylhäällä. No, sitten löytyi jumiutuva mäntä, joka korjattiin. Lopputuloksena oli se, että minä korjasin asentajan tietokonetta ja hän kaasareita :lol: :lol: . Tietokoneen vika ei ollut sen ihmeempi, kuin Windowsin käynnistä valikko oli siirtynyt vasempaan reunaan ja peitti osan pienestä ruudusta :wink: . No, sainpahan hieman alennusta kalliista työstä. Tulipahan kuitenkin kaikki kerralla kuntoon ja kaveri lupasi mulle ilmaisen mittauksen ens kevään katsastusta varten, jotta ei tartte siellä maksaa. Ja tankkiin tuli vielä putsauslitkua, jonka tarkoituksena on poistaa karstat, kun oli niin laihalla tuo kone ennen säätöjä, että jälkikäyntiä esiintyy tällä hetkellä hieman.

Ajotuntuma oli aika miellyttävä verrattuna vanhaan pierupurkkiin. Vääntö alkoi ihan mukavasti ja kun kaasun sitten painoi pohjaan, auto oikeasti lähti, eikä miettinyt. Huippuja en vielä viitsinyt kokeilla, mutta kyllä tuo ihan kohtuullisen odottamisen jälkeen otti 140.

Vaihdevälinlyhentimen vaikutuskin alkaa jo olla normaali. Nyt, kun moottoripuoli toimii, pääsi kunnolla kokeilemaan vaihteitakin ja en varmaankaan ole matalampaa korotusta laittamassa. Täytyy varmaan tehdä kaverille keppi seuraavaksi.
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
Vastaa Viestiin