
Moottorin etupuslan kunto (aut)
Moottorin etupuslan kunto (aut)
Kuuluuko tässä olla näin paljon klappia (tai väljää) etu-takasuunnassa vai onko vaihdettava - mitä raati sanoo?


--Hannu H #1020
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
Re: Moottorin etupuslan kunto (aut)
Suosittelen lämpimästi uretaani mallia Partsforsaabs:ltaHEV kirjoitti:Kuuluuko tässä olla näin paljon klappia (tai väljää) etu-takasuunnassa vai onko vaihdettava - mitä raati sanoo?

Mercedes-Benz B Electric Drive 2015
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4093
- Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
- Paikkakunta: jkl, laukaa
Re: Moottorin etupuslan kunto (aut)
Taliaferro ainakin tekee jotain 9-3 malliin, josko löytys niiltä femmaankin ?
elkparts ainakin kauppas.
elkparts ainakin kauppas.
Re: Moottorin etupuslan kunto (aut)
Joo tuli muisti härö tarkoitin elkparts:a9-5T kirjoitti:Automaattiin ei ole ennen löytynyt mistään, onko heillä oikeasti automaatin uretaaneja?jyyrä kirjoitti:[Suosittelen lämpimästi uretaani mallia Partsforsaabs:lta

Mercedes-Benz B Electric Drive 2015
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Re: Moottorin etupuslan kunto (aut)
Ooh siis vihdoin ja viimein on tomaattiin saatavilla tuommoinen uretaanipusla. Taidampa siis laittaa itsekin tilaten kun ovat kilometrit väljistäneet.
9-5 '02 (Lunastettu), 9-3 SS '03 (Ajossa), KTM 990 Adventure '06 matkamöhkö
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8096
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Moottorin etupuslan kunto (aut)
Tuossahan lukee juu että 02--> sopiva, mutta eihän vaan sattuis mitenkään sopimaan MY99 tomaatin tukeen toi uretaani?JussiM kirjoitti:Tuosta
Spedepartsin mukaan tän näkönen olis 00-10 4cyl diisselin pusla:

Ja tältä näyttäis 98-99 tomaatin pusla:

Äkkiseltään katsottuna ei ole tuossa Taliaferron puslan paikassa eroa, ainut ero on tuossa toisen pään kiinnityksessä?
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8096
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Moottorin etupuslan kunto (aut)
Toisen pään kiinnityksen erolla ei ole hitonkaan väliä, koska PU-pusla tulee tuohon toiseen päähän, siis näin:9-5T kirjoitti:jOS SOPII miksi eivät myy kaikkiin. Aika ero kiinnityksessä joten kuvan mukaan ei sovi millään ilman muutoksia.
Kuten elkpartsin kuvasta näkee, niin toiseen päähän, jossa siis selkeä ero kiinnityksessä, ei tule mitään polyuretaaneja:

Jos taasen noiden aiemmassa viestissä postaamieni kuvien perusteella näet "aika eron" tuossa PU-puslan päässä, niin aika houdini olet, minusta näyttävät aika identtisiltä

-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8096
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Moottorin etupuslan kunto (aut)
No eihän sitä voi todeta kestäväksi jos ei kokeile, sitäpaitsi ei kait tämmösiin muutenkin jo ikäloppuihin vm. 1999 raatoihin kannata sijoittaa mitään huippukestäviä originaaliosia9-5T kirjoitti:En ajatellut että joku laittaa kestäväksi toteamatonta uretaania mutta vielä enemmän ihmettelen jolleivat tajua myydä vanhempiin jos sama osa sopisi.

Totta kai ne myy vanhempiin, kun ei ostaessa kerro, että mihin vuosimalliin aikoo tuota koittaa


Tosin en aatellut tilata kuin vasta sitten kun on "tallissa" alle puoli metriä lunta...
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Moottorin etupuslan kunto (aut)
Ei noihin kannata muuta tuhlata kun sikaflexiä..Sillä saa riittävän hyvän puslan tehtyä 

BMW E90 330da
Exät Saab 900-85,Opel Ascona B-80,Saab 900i-88,Saab 900T-95,Saab 9-5-98,Subaru Impreza GT MY99
Exät Saab 900-85,Opel Ascona B-80,Saab 900i-88,Saab 900T-95,Saab 9-5-98,Subaru Impreza GT MY99
Re: Moottorin etupuslan kunto (aut)
Onkohan tomaatissa sama kehitys kun manuaalissa. Ostin maahantuojalta -99 malliin orkkistuet (etu ja taka) ja yllätys oli suuri kun tuo etummainen olikin takaosastaan eli juuri tuon puslan kohdalta huomattavasti alkuperäistä kapeampi - kuulemma korvaava osa. Syntynyt välys on sitten korjattu puslan metallisydämen molemmin puolin asennettavilla holkeilla. Ei oikein tukevuudellaan vakuuta. En ole aktiivisesti etsinyt, mutta jos alkuperäiseen alumiinitukeen on saatavilla uusi pusla (vaikka uretaani) niin eiköhän tuo vaihtoon mene.V.J.S kirjoitti:Toisen pään kiinnityksen erolla ei ole hitonkaan väliä, koska PU-pusla tulee tuohon toiseen päähän, siis näin:9-5T kirjoitti:jOS SOPII miksi eivät myy kaikkiin. Aika ero kiinnityksessä joten kuvan mukaan ei sovi millään ilman muutoksia.
Kuten elkpartsin kuvasta näkee, niin toiseen päähän, jossa siis selkeä ero kiinnityksessä, ei tule mitään polyuretaaneja:
Jos taasen noiden aiemmassa viestissä postaamieni kuvien perusteella näet "aika eron" tuossa PU-puslan päässä, niin aika houdini olet, minusta näyttävät aika identtisiltä
#4239
9-5 2.3TA Vector -02
9-5 2.3TA Vector -02
-
- "Aero"
- Viestit: 334
- Liittynyt: Su Maalis 30, 2008 22:18
- Paikkakunta: Espoon erikoistalousalue
Re: Moottorin etupuslan kunto (aut)
Tänään tulikin tehtyä juuri sama epämukava havainto, kun vanha oli jo irti ja lattialla. Mun osa kun tuli PCS:ltä (ja Speedpartsin katalogissa ei asiasta ollut mainintaa), niin eihän mulla sitten tuollaisia holkkeja ollut, kun en osannut tilatessa pyytää. Sitten takaisin vessa nippuun vanhan (melko lailla muusina olevan) puslan kanssa.Jouttis kirjoitti: Ostin maahantuojalta -99 malliin orkkistuet (etu ja taka) ja yllätys oli suuri kun tuo etummainen olikin takaosastaan eli juuri tuon puslan kohdalta huomattavasti alkuperäistä kapeampi - kuulemma korvaava osa. Syntynyt välys on sitten korjattu puslan metallisydämen molemmin puolin asennettavilla holkeilla. Ei oikein tukevuudellaan vakuuta. En ole aktiivisesti etsinyt, mutta jos alkuperäiseen alumiinitukeen on saatavilla uusi pusla (vaikka uretaani) niin eiköhän tuo vaihtoon mene.
Tuohon wanhaan, takaosastaan leveään puslaan ei ole osunut silmään missään uretaania myytävänä - muuten olisi sellainen kyllä paikallaan. Tosin mun ajomäärillä tuo kapeampikin varmaan kyllä kestänee tuon masiinan loppuiän, mutta nyt pitää kehittää tuollaiset holkit tai nippu prikkoja jostakin, ja sitten taas ruuvaamaan. (On muuten hieno design: ihan pienestä kiinni, että ei mahdu se tuen pultti tulemaan ulos ilman, että taas löysää sitä koko kannakesysteemiä. Ei se nyt vaikeaa noinkaan ole, mutta hienoa silti.)
E
-
- "Aero"
- Viestit: 334
- Liittynyt: Su Maalis 30, 2008 22:18
- Paikkakunta: Espoon erikoistalousalue
Re: Moottorin etupuslan kunto (aut)
Itse itseäni lainaten ja kysyen: Olisiko jollain sen verran osakatalogia käytössä, että näkisi, onko noille holkeille joku oma varaosanumeronsa erikseen?eeskola kirjoitti: Tuohon wanhaan, takaosastaan leveään puslaan ei ole osunut silmään missään uretaania myytävänä - muuten olisi sellainen kyllä paikallaan. Tosin mun ajomäärillä tuo kapeampikin varmaan kyllä kestänee tuon masiinan loppuiän, mutta nyt pitää kehittää tuollaiset holkit tai nippu prikkoja jostakin, ja sitten taas ruuvaamaan. (On muuten hieno design: ihan pienestä kiinni, että ei mahdu se tuen pultti tulemaan ulos ilman, että taas löysää sitä koko kannakesysteemiä. Ei se nyt vaikeaa noinkaan ole, mutta hienoa silti.)
E
Kyse siis tuesta: 5232194. Vanhempi numero osalle on ilmeisesti 4898086 (olisikohan tämä sen alkuperäisen ja leveämmän osanro?). Tosin nuo holkit lienee kyllä semmoiset malliltaan ja tieteellisyyden tasoltaan, että nippu prikkoja ajaa saman asian, jos vain paksuudet sattuu sopimaan.
E
Re: Moottorin etupuslan kunto (aut)
Ne holkit tosiaan on kaksi perhanan paksua prikkaa. Niistä vois paikallaan ollen saada mitat suunnilleen millin tarkkuudella. Koitan illemmalla katsoa. EPC ei taida niitä hokkkeja tuntea, ovat vain lisätty pakettiin, että saadaan uudempi tuki sopimaan. Sen vanhan tuen pusla muuten on yllättävän samannäköinen kuin tuon automaattiin tarkoitetun (ainakin kuvissa). Pitäis päästä vertaamaan, josko ois ihan samat.eeskola kirjoitti:
Itse itseäni lainaten ja kysyen: Olisiko jollain sen verran osakatalogia käytössä, että näkisi, onko noille holkeille joku oma varaosanumeronsa erikseen?
Kyse siis tuesta: 5232194. Vanhempi numero osalle on ilmeisesti 4898086 (olisikohan tämä sen alkuperäisen ja leveämmän osanro?). Tosin nuo holkit lienee kyllä semmoiset malliltaan ja tieteellisyyden tasoltaan, että nippu prikkoja ajaa saman asian, jos vain paksuudet sattuu sopimaan.
E
#4239
9-5 2.3TA Vector -02
9-5 2.3TA Vector -02