Ilkivallantekijät

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Toby
"Hirsch"

Viesti Kirjoittaja Toby »

Myrkky kirjoitti:
jsuomi kirjoitti:Mul kävi keran tosi paskasti tulin autolle kaupasta äin et siheen parkeeras joku äiti auto lapsia täynä ja heti ku auto pysähty ni ovet lens auki onneksain jalan auton ja saabin väliin kyl attus mut ei ainakaan tullu saabiin mitää. Sit sanoin sil äitil et kannatais opeta lapsii varoo ettei tuu kalliiks tää äiti vaan hus mulle et mitä sää juippi tiäät lasten kasvatuksesta. Ite oon 18vee. Kyl perhe auto on kolmi-ovinen falmari mis on koiraverkko etuistuimien takana ja takaluukus muna lukko ulkopuolella. :evil:
Juu.. ollaan sitä itsekkin saatu kuulla marketin parkkipaikalla jonkun nautaeläimen papatusta kun erehdyin huomauttamaan ovella kolhimisesta. Loppui se äpätys kun kysyin että kutsutaanko poliisit, pistetäänkö pennulta pari raajaa poikki vai potkinko heidänkin autoon(940 v*lvo) lommon?
Huh, mikä asennevamma voikaan olla aikuisella...

Mulla on itsellä kolme muksua, jotka hyvin mielellään lähtevät isompaan markettiin mukaan ja joka ikinen kerta, kun parkkeeraan, "ärjäisen" varoituksen sanan oven avaamisesta VAROVASTI, yleensä vielä painottaen sen puolen tilannetta, missä naapuriauto on todennäköisemmällä etäisyydellä... Se on totta, että lapsi innoissaan helposti täräyttää oven auki, mutta oppivaisia ne ovat nykyajankin kakarat, kunhan ao. vanhempaa asia jaksaa kiinnostaa! Silti olen pari kertaa joutunut tarkistamaan, ettei naapuriautoon jäänyt näkyvää jälkeä (onneksi ei ole jäänyt!). Sen sijaan omassakin autossani on näitä tahattomia tai tahallisia muistoja jo pari kappaletta...

Iso merkitys on kyllä parkkiruutujen mitoituksellakin, esim. Vantaan Jumbossa ruudut ovat sen verran leveitä, että jos autot ovat asiallisesti ruuduissa, näitä jälkiäkin tulee vähemmän!
Saabisti #2397
9-5 2,0t Linear Wagon vm.2002
Seat Alhambra 2,0TDI 4WD vm. 2013 (11/2012), mutta silti:
"Saab is The Truth, The Whole Truth and nothing but The Truth."
jsuomi
"Hirsch"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jsuomi »

Mää menin pienenä ku oli ätil vielä toyota ni takaluukun kautta ulos ja aina pyysin ätiltä lupaa saanko kulkea takaluukus se oli simmonen iha pieni ja ei ollu ollenkaan hattuhyllyy ni mua varten ei tarvii etupenkkei kallistaa aina vaan kommandona takapenkin yli ja odottaan et äiti tulee avaan takaluukun ja taas raivolla ulos autosta meikä oli pienenä tosi kommando. :P
Saab 9000 CS 2.3 vm.92
http://www.garaget.org/?car=21212
Myrkky
luonnevammamouho

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

Toby kirjoitti:
Asennevamma? Jos minua aletaan suoraan haukkumaan suhteellisen kohteliaan huomautuksen jälkeen etenkin kun syytä oli huomauttaa, niin ei minullakaan ole mitään tarvetta olla kohtelias enää.

Ja kyllä, minun muksut ei muuten kolhi viereisiä autoja.
(lapsilukkoa käytetään ja jos ei jossakin kulkineessa ole, niin muistetaan huomauttaa juuri ennen oven avaamista unohtamatta myös sitä, että kun siinä iässä ollaan että lapset on pieniä, niin itsekkään ei ikäloppuja olla vaan voidaan vaikka kävellä hieman reunempana olevalta paikalta ellei marketin pihalla ole leveämpiä "perhepaikkoja")

Mut ylläpitohan voisi mulle laittaa tuonne nikin alle olevaksi statukseksi vaikkapa "luonnevammamouho".. :lol:
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
jsuomi
"Hirsch"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jsuomi »

Offtopic
Mää en tykkää noist perheparkipaikoista, ei siis niissä muuten mitään vikaa mut ku niis on aina parkeerattu paikallisen kusipään "tuning" romu.
/Offtopic
Saab 9000 CS 2.3 vm.92
http://www.garaget.org/?car=21212
Toby
"Hirsch"

Viesti Kirjoittaja Toby »

Myrkky kirjoitti:
Toby kirjoitti:
Asennevamma? Jos minua aletaan suoraan haukkumaan suhteellisen kohteliaan huomautuksen jälkeen etenkin kun syytä oli huomauttaa, niin ei minullakaan ole mitään tarvetta olla kohtelias enää.

Ja kyllä, minun muksut ei muuten kolhi viereisiä autoja.
(lapsilukkoa käytetään ja jos ei jossakin kulkineessa ole, niin muistetaan huomauttaa juuri ennen oven avaamista unohtamatta myös sitä, että kun siinä iässä ollaan että lapset on pieniä, niin itsekkään ei ikäloppuja olla vaan voidaan vaikka kävellä hieman reunempana olevalta paikalta ellei marketin pihalla ole leveämpiä "perhepaikkoja")

Mut ylläpitohan voisi mulle laittaa tuonne nikin alle olevaksi statukseksi vaikkapa "luonnevammamouho".. :lol:
Hei äläs ny, käsitit väärin! En toki tarkoittanut, että SINULLA on se asennevamma vaan näillä Sinun ja "JSuomen" tapaamilla naisihmisillä!!!

Kyllä olen siis ihan sitä mieltä, että räksytit aiheesta ja varaan itsellenikin oikeuden huutaa ja lujaa, jos joku kolhii käytännössä mun autoani ja vieläpä ei tunnu ottavan asiaa vakavasti!

Joten ANTEEKSI, jos ilmaisin itseni epäselvästi, kun niputin kaksi samantapaista tarinaa siihen lainausosaan!!
Saabisti #2397
9-5 2,0t Linear Wagon vm.2002
Seat Alhambra 2,0TDI 4WD vm. 2013 (11/2012), mutta silti:
"Saab is The Truth, The Whole Truth and nothing but The Truth."
Myrkky
luonnevammamouho

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

Toby kirjoitti:...
Oujee... :lol: :lol:

No, ylläpito voisi muuttaa kuitenkin minun statuksekseni siksi mitä sanoin.. kyllä se varmaan olisi ihan kuvaava.. :wink:

Edit: Onneks en sanonut pahemmin moisen väärinkäsityksen takia.. mieleen kyllä juolahti aika ilkeitäkin lauseita.. :oops:
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Mertmi
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Onko kellään konkreettista tietoa tästä kuulemastani vakuutuspykälästä, eli jos auton matkustaja (ei koske kuljettajaa siis) kolhaisee toista autoa ovella, ja siitä tulee seuraamuksena lommo tms. , niin tämän vahingon korvaa joku vakuutusyhtiöiden yhteinen instanssi, eikä suinkaan auton omistajan liikennevakuutus? Taasen jos kuski kolhaisee, silloin viulut maksaa kuljettaja.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
jus
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja jus »

Mertmi kirjoitti:Onko kellään konkreettista tietoa tästä kuulemastani vakuutuspykälästä, eli jos auton matkustaja (ei koske kuljettajaa siis) kolhaisee toista autoa ovella, ja siitä tulee seuraamuksena lommo tms. , niin tämän vahingon korvaa joku vakuutusyhtiöiden yhteinen instanssi, eikä suinkaan auton omistajan liikennevakuutus? Taasen jos kuski kolhaisee, silloin viulut maksaa kuljettaja.
Pykälistä en tiedä, mutta käytännön kokemusta on:
takaovestani noussut matkustaja onnistui hipaisemaan ovella naapuriauton oven maaliin jäljen. Vakuutukseni korvasi kolhitun oven maalaamisen ilman, että minulle tuli bonusvaikutuksia tai omavastuita maksettavaksi. Tilanne olisi ilmeisesti ollut täysin toinen jos olisin kuskina itse kolauttanut.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Mertmi
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

jus kirjoitti:
Mertmi kirjoitti:Onko kellään konkreettista tietoa tästä kuulemastani vakuutuspykälästä, eli jos auton matkustaja (ei koske kuljettajaa siis) kolhaisee toista autoa ovella, ja siitä tulee seuraamuksena lommo tms. , niin tämän vahingon korvaa joku vakuutusyhtiöiden yhteinen instanssi, eikä suinkaan auton omistajan liikennevakuutus? Taasen jos kuski kolhaisee, silloin viulut maksaa kuljettaja.
Pykälistä en tiedä, mutta käytännön kokemusta on:
takaovestani noussut matkustaja onnistui hipaisemaan ovella naapuriauton oven maaliin jäljen. Vakuutukseni korvasi kolhitun oven maalaamisen ilman, että minulle tuli bonusvaikutuksia tai omavastuita maksettavaksi. Tilanne olisi ilmeisesti ollut täysin toinen jos olisin kuskina itse kolauttanut.
Aivan, juuri tätä tarkoitan. Eli siis, jos sattuu sellainen vahinko, että kyytiläinen kolhii jonkun viereisen auton, niin kenelläkään ei pitäisi olla mitään syytä lähteä pakosalle. Kaikille jäisi hyvä mieli, eikä edes omat bonukset mene. Tuntuu vaan, ettei tästä pykälästä juuri ole tiedotettu...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
dimebak
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Itse käytän perheen kanssa liikkuessa perheparkkeja, mm. Citymarkettien pihoilta löytyy ja yksin/perheruutujen ollessa varattuja, niin ajan mahd. kauas tai ainakin rivin reunapaikalle toiseen reunaan. Välillä sitä repsahtaa ja ajaa muiden sekaan. Onni on ollut myötä, lommoja ei löydy, mutta toisenpuolen ovessa on valkoista maalia tämän kesän terveisinä joltain. Viime vuodelta on vielä paikkaamatta oikean puolen takalokasuojaan tullut maalivaurio.

Ja tuollainen nokkava touhu vanhemmilta, niin kuin jsuomi tuossa edellä kerto, niin voisivat kattoa vähän peiliin tms.

Ja on sitä itsekin jätetty lommo. Tämä on pakko tunnustaa. Kerran lähtiessä marketista (silloin oli maalipinta lehmän nuolema ruskea), viereen ajoi Merbetti, josta nousi nainen ja löi ovella Sabani oveen lommon. Katsoi vain nokkavartta pitkin leuhkana, kun katsoin tilannetta avoinna olevasta ikkunasta. Siitäpä sitten sanaakaan sanomatta nainen ja miehensä, ketä sitten lie olivat, kävelivät kauppaan. Suivaannuin niin saatanasti tuosta välinpitämättömyydestä, että ajoin muutaman sentin eteenpäin ja runttasin ku Salon Sami Saban oven Merbetin kylkeen. Mulle ei vittuilla :evil:
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Stressfläkt
"Viggen"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Stressfläkt »

Tulipahan käytyä vakuutusyhtiöllä tänään, kauan kesti ennen kuin hermot kesti mennä asiaa puimaan.

Muuten meni asia hyvin mutta asiasta piti tehä rikosilmoitus, ei muuta kuin asemalle ilmoitusta tekeen ja sen jälkeen takasin konttorille.
Saapa nähdä miten kauan kestää ennen kuin saa vahingontarkastajan kattoon autoa.
Montakohan blankettia joutuu vielä täyttään.
Omavastuu vielä 125e niin ei paljo hymyilytä.....:evil:

Hauska episoodi polliisiasemalla oli se että en ollut ainoa saabisti paikanpäällä vaan siinähän pomppi yksi klubilainen auton ympärillä kun tulin pihalle.
Sen lisäks oli vielä joku tuntematon ihastelemassa, puhu saabeista ja sairaudesta
:lol:
9000cc Aero / 9-5 2.0t linear sport wagon sentronic
Audi A4 tdi quattro / V70N TDI
lucaf
"kukkahattu"

Viesti Kirjoittaja lucaf »

Stressfläkt kirjoitti:Koittapaa lukasta tämä http://tunnustuksien.luola.net/index.php?id=11492

Jaa mitähän tuohon sanois....
enpä ole tuota tunnustuksien luolaa ennen lukenut, mutta toi teksti kuulostaa aikamoiselta provosoinnilta. mikä estää ihmisiä kirjoittelemasta tuonne likaisimpia mielikuvituksiensa tuotteita? huvinsa kullakin.

itse käytän autojeni ovissa, jahka ehdin niiden vaihtuessa niin tiheään :), niitä kumitörmäyssuojia mitä saa jokaisen autotarvikeliikkeen hyllystä. eipähän tarvitse pitää aina nitropurkkia mukana kun on lapsen kanssa jossain liikenteessä ja joutuu parkkeeraamaan ahtaaseen paikkaan. olishan se tietysti kiva jos muutki...

täytyy sanoa että omaankin "edustussaabiin" on tullut aivan mystisiä naarmuja auton hankkimisen jälkeen. yksi selvästi "tehdyn" naarmun näköinen on katon rajassa tuulilasin yläpuolella, syväkin vielä. syksyn aikana huomasin kanssa kolhuja joita en ole ennen nähnyt.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
lucaf
"kukkahattu"

Viesti Kirjoittaja lucaf »

Mertmi kirjoitti: Kaikille jäisi hyvä mieli, eikä edes omat bonukset mene. Tuntuu vaan, ettei tästä pykälästä juuri ole tiedotettu...
vakuutusyhtiöillä lienee hyvä motiivi olla mainostamatta asiaa liikaa
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Jaape
Matalapaineturbo

Viesti Kirjoittaja Jaape »

Olin kerran Töölöntorilla parkissa ja odottelin vaimoketta. Viereen parkkeerasi ihkauusi Laguna, ja etumatkustajahan jysäytti ovensa mun kylkeen oikeen kunnolla. Katoin äijää pitkään silmiin, sillä ei ilmekään värähtäny eikä sanonutkaan mitään. Sen verran V***TTI, että kun se pääsi pois siitä välistä, avasin oven ja täräytin sillä REILUSTI siihen Rellun oveen. Rellun kuskikin sen näki ja kuuli, mutta jatkoi vaan kävelemistä. Rellun kylkeen tuli sentin syvä lommo, oma auto pääsi paljon vähemmällä...Joo eihän se sen kuskin (omistajan?) vika ollut, mut just silloin ei voinu ittelleen mitään. Keitti vaan niin, ettei saanut edes sanaa suustaan. Taisi olla liisinkipeli, kun ei kuskiakaan kiinnostanut? Eikä ole perästä kuulunut.

Toinen mielenkiintoinen tapaus kävi Espoon Ikean parkkiksella. naishenkilö peruutti pois ruudusta uudehkolla Golffilla takana olevan Sunnyn puskuriin aika reilulla vauhdilla. Sunnyn puskuri meni yli 10cm sisään. Golffin kuljettaja nousi autostaan tarkistamaan omat vahingot ja jatkoi pokkana matkaa jättämättä yhteystietojaan. Laitoin lapun Sunnyn tuulilasiin, missä kerroin tapahtuneesta Golffin rekisterinumeron kera. Sunnyn omistaja soittikin perään ja kiitteli, kuinka joku voi vielä nykyaikana vaivautua ilmoittamaan moisesta. Ei kuitenkaan kuulema raaskisi ottaa yhteyttä Golffin omistajaan, koska hänen autonsahan on jo niin vanha, ettei sitä kannata korjata?!
900 GLsA -79, 9000 T16 -85, NG 9-3 -09
Stressfläkt
"Viggen"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Stressfläkt »

Nythän tässä kävi niin loppujen lopuksi että minä kävin tänään maaksamassa auton maalauksen täysin omasta kukkarosta :evil:

No miksi? Koska vak. yhtiö lupas maksaa maalauksen.
Maaluksen jälkeen vastuu heidän aiemmista puheista katosi ja nyt loppukädessä minä olen maksaja.
Sellainen tunne että nyt on mua kustu linssiin ja kunnolla.

Terveisiä nykyiseltä nuudelinsyöjältä :wink:
9000cc Aero / 9-5 2.0t linear sport wagon sentronic
Audi A4 tdi quattro / V70N TDI
Vastaa Viestiin