Huh, mikä asennevamma voikaan olla aikuisella...Myrkky kirjoitti:Juu.. ollaan sitä itsekkin saatu kuulla marketin parkkipaikalla jonkun nautaeläimen papatusta kun erehdyin huomauttamaan ovella kolhimisesta. Loppui se äpätys kun kysyin että kutsutaanko poliisit, pistetäänkö pennulta pari raajaa poikki vai potkinko heidänkin autoon(940 v*lvo) lommon?jsuomi kirjoitti:Mul kävi keran tosi paskasti tulin autolle kaupasta äin et siheen parkeeras joku äiti auto lapsia täynä ja heti ku auto pysähty ni ovet lens auki onneksain jalan auton ja saabin väliin kyl attus mut ei ainakaan tullu saabiin mitää. Sit sanoin sil äitil et kannatais opeta lapsii varoo ettei tuu kalliiks tää äiti vaan hus mulle et mitä sää juippi tiäät lasten kasvatuksesta. Ite oon 18vee. Kyl perhe auto on kolmi-ovinen falmari mis on koiraverkko etuistuimien takana ja takaluukus muna lukko ulkopuolella.
Mulla on itsellä kolme muksua, jotka hyvin mielellään lähtevät isompaan markettiin mukaan ja joka ikinen kerta, kun parkkeeraan, "ärjäisen" varoituksen sanan oven avaamisesta VAROVASTI, yleensä vielä painottaen sen puolen tilannetta, missä naapuriauto on todennäköisemmällä etäisyydellä... Se on totta, että lapsi innoissaan helposti täräyttää oven auki, mutta oppivaisia ne ovat nykyajankin kakarat, kunhan ao. vanhempaa asia jaksaa kiinnostaa! Silti olen pari kertaa joutunut tarkistamaan, ettei naapuriautoon jäänyt näkyvää jälkeä (onneksi ei ole jäänyt!). Sen sijaan omassakin autossani on näitä tahattomia tai tahallisia muistoja jo pari kappaletta...
Iso merkitys on kyllä parkkiruutujen mitoituksellakin, esim. Vantaan Jumbossa ruudut ovat sen verran leveitä, että jos autot ovat asiallisesti ruuduissa, näitä jälkiäkin tulee vähemmän!