Paljonko kiihtyy 80-120 kmh kolmosella
-
- "Aero"
- Viestit: 446
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 13:40
- Paikkakunta: Tuusula
Kokeilitteko TECH:llä ajon aikana, esim täyskaasukiihdytys, vaiko pelkästään liikkeen pihassa. Lähinnä hain takaa mitä aktivoituu ja mitä ei.9-5 Nordic kirjoitti:orkkisboxi on tottaikai kassakaapissa. Tech ei ilmoittanut mitään vikakoodeja eikä poikkeuksia. Kyllä vika on nyt Nordicin mjuuukvaarassa. Katsotaan miten lähtee uudella boxilla. Tota boxia ei jaksa kokoajan vaihdella, koska vaatii k-eston koodauksen.
9-5 Nordic (handicapped)
Ei siinä varmaan mitään häivä jos uusi boksi tulee veloituksetta...
#1730
500whp.net member
500whp.net member
-
- "Aero"
- Viestit: 446
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 13:40
- Paikkakunta: Tuusula
No niin, nyt on kulkupuoli sitä mitä sen pitää olla Nordicin steg 1:llä.
Kävin Ruotsissa henk koht. Nordicin pajalla ja Uhrin poika laitto uuden softan sisään. Lisäksi käytiin läpi ja tarkastettiin kaikki mahdollinen, mikä voi sekoittaa näitä virihommia. 2,5 tuntia teki Magnus hommia free of charge. Kiihtyvyys on nyt 4,8-5,0 sec. Palvelu oli erittäin asiallista ja ainakin omasta mielestäni siellä tunnetaan Saabeista kaikki mahdollinen. Paja oli täynnä uudehkoa viritystä, putkia ja ties mitä odottavia Saboja. Lisäksi maantiet täynnä toinen toistaan makeimpia saabeja...
9-5 Nordic
Kävin Ruotsissa henk koht. Nordicin pajalla ja Uhrin poika laitto uuden softan sisään. Lisäksi käytiin läpi ja tarkastettiin kaikki mahdollinen, mikä voi sekoittaa näitä virihommia. 2,5 tuntia teki Magnus hommia free of charge. Kiihtyvyys on nyt 4,8-5,0 sec. Palvelu oli erittäin asiallista ja ainakin omasta mielestäni siellä tunnetaan Saabeista kaikki mahdollinen. Paja oli täynnä uudehkoa viritystä, putkia ja ties mitä odottavia Saboja. Lisäksi maantiet täynnä toinen toistaan makeimpia saabeja...
9-5 Nordic
Vakio NG900:n kiihtyvyys
Joo, minulla täysin vakio mylly ja mitattu viime torstain aamuna 178 hv ja 294 Nm ja sinne hieman alle kuuden sekunnin mennään tuolla paketilla. Vitosella olen tosiaan tehnyt satoja mittauksia ja noilla tehoilla pääsi tehonmittausaamuna keskimäärin sinne 12 sekunttiin.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Eilen yritin parantaa aikaisempaa 3.3s aikaa joka oli mitattu 1barin ahdoilla ja säädöt oli tosi rikkaalla. Nyt kun bensanpaineet oli hieman paremmin kohdallaan ja ahtojakin niin että ahtaa koko ajan 1.3-1.4baria niin aika 3.9sekuntia
Vakio turbo ei ilmeisestikkään enää toimi noilla ahdoilla kunnnolla ja auto tosiaan tuntuu nyt tukkoiselta kovilla ahdoilla. Tuosta vakio solmusta en tiedä mikä se on kun siinä ei lue kerrassaan mitään,ei ainakaan näytä t3:selta eikä mitsun turbolta, mutta pieni se on...

Turbo Saabs never die, they just run faster...
Omega 3000tic
Omega 3000tic
Sama täällä.Vakiomutka alko oireileen oikein kunnolla kun alko ottaan lähtöjä tolla steg4 boxilla.Kyllähän se aikansa puhalti vaan ei enää.En enää ihmettele miks maptunin reetu sano et vaiha se ahdin ennenkun vaihat steg4:sen.jarska kirjoitti:Vakio turbo ei ilmeisestikkään enää toimi noilla ahdoilla kunnnolla ja auto tosiaan tuntuu nyt tukkoiselta kovilla ahdoilla.





Saab 9-5 Griffin -01, Saab 9-5 2.0t -06, Saab 9-5 1.9tids -08
Niin...täytyy nyt sitten varmaan alkaa ruuvaan tuo isompi hybridi paikalleen vaikka alkuperäinen suunnitelma onkin ollut vaihtaa ahdin vasta keväällä. Ei oikeen tee hyvää turbolle eikä koneelle kun ahdistaa noin...Toimisi kyllä hyvin jos laskisi paineita 1barin pintaan, mutta...ei perkule niitä ahtoja voi enää laskemaankaan mennä kun on kerran niitä nostanut 

Turbo Saabs never die, they just run faster...
Omega 3000tic
Omega 3000tic
-
- "Aero"
- Viestit: 465
- Liittynyt: Su Helmi 22, 2004 01:50
- Paikkakunta: Turku
Mulla iso hybridi HUONONSI aikaa 3-vaihteella 80-120 km/h.
Tämä yhdessä pitkien välitysten takia tekee sen, että 80 km/h kolmosella ahdin ei vielä puhalla ihan kunnolla.
Siksi uudella yhdistelmällä meni 3.6 sekuntia 3V 80-120 km/h. (Mittausten keskiarvo)
Vakiolla Mitsun ahtimella ja vakiovälityksillä on mennyt kolmen sekunnin pintaan.
-Janne
Tämä yhdessä pitkien välitysten takia tekee sen, että 80 km/h kolmosella ahdin ei vielä puhalla ihan kunnolla.
Siksi uudella yhdistelmällä meni 3.6 sekuntia 3V 80-120 km/h. (Mittausten keskiarvo)
Vakiolla Mitsun ahtimella ja vakiovälityksillä on mennyt kolmen sekunnin pintaan.
-Janne
sehän se on isolla ahtimella vähän huono juttu että sitkeys yleensä huononee kun ahdin lähtee mukaan myöhemmmin. Itselläkin 3.vaihteella täydet ahdot on vakioahtimella päällä juuri sopivasti jastain n.70km/h ylöspäin mikä on hyvä tuolle 80-120 välille. Tuolla isolla turbolla luultavasti 3.vaihteen välitykset tekee sen että täydet ahdot on pelissä huomattavasti myöhemmin mikä varmasti huonontaa kiihtyvyys aikaa tuolla välillä. Kaikista huonoin tilanne on kuitenkin silloin kun turbo on niin iso että vedätettäessä ahdot tippuu alas aina kun pykältää isompaa vaihdetta jolloin joutuu taas kerämään uudestaan ahtoja että ruho liikkuisi...
Turbo Saabs never die, they just run faster...
Omega 3000tic
Omega 3000tic
Kävin nykäsemässä muutaman vedon ja se perkeleen 3.0s raja jäi edelleen rikkomatta. Ajoin neljä vetoa, ajat 3.0-3 1/24s. Tasakaasulla lähdettäessä meni hieman säätämiseksi ja tulos ~3.5sek.
Tässä video
http://viggen93.mine.nu/viggen/80-120.wmv
Tässä video
http://viggen93.mine.nu/viggen/80-120.wmv
#1730
500whp.net member
500whp.net member
-
- "Aero"
- Viestit: 465
- Liittynyt: Su Helmi 22, 2004 01:50
- Paikkakunta: Turku