Paljonko kiihtyy 80-120 kmh kolmosella

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
9-5 Nordic
"Aero"
Viestit: 446
Liittynyt: To Syys 18, 2003 13:40
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja 9-5 Nordic »

orkkisboxi on tottaikai kassakaapissa. Tech ei ilmoittanut mitään vikakoodeja eikä poikkeuksia. Kyllä vika on nyt Nordicin mjuuukvaarassa. Katsotaan miten lähtee uudella boxilla. Tota boxia ei jaksa kokoajan vaihdella, koska vaatii k-eston koodauksen.

9-5 Nordic (handicapped)
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

9-5 Nordic kirjoitti:orkkisboxi on tottaikai kassakaapissa. Tech ei ilmoittanut mitään vikakoodeja eikä poikkeuksia. Kyllä vika on nyt Nordicin mjuuukvaarassa. Katsotaan miten lähtee uudella boxilla. Tota boxia ei jaksa kokoajan vaihdella, koska vaatii k-eston koodauksen.

9-5 Nordic (handicapped)
Kokeilitteko TECH:llä ajon aikana, esim täyskaasukiihdytys, vaiko pelkästään liikkeen pihassa. Lähinnä hain takaa mitä aktivoituu ja mitä ei.
Ei siinä varmaan mitään häivä jos uusi boksi tulee veloituksetta...
#1730
500whp.net member
9-5 Nordic
"Aero"
Viestit: 446
Liittynyt: To Syys 18, 2003 13:40
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja 9-5 Nordic »

No niin, nyt on kulkupuoli sitä mitä sen pitää olla Nordicin steg 1:llä.
Kävin Ruotsissa henk koht. Nordicin pajalla ja Uhrin poika laitto uuden softan sisään. Lisäksi käytiin läpi ja tarkastettiin kaikki mahdollinen, mikä voi sekoittaa näitä virihommia. 2,5 tuntia teki Magnus hommia free of charge. Kiihtyvyys on nyt 4,8-5,0 sec. Palvelu oli erittäin asiallista ja ainakin omasta mielestäni siellä tunnetaan Saabeista kaikki mahdollinen. Paja oli täynnä uudehkoa viritystä, putkia ja ties mitä odottavia Saboja. Lisäksi maantiet täynnä toinen toistaan makeimpia saabeja...

9-5 Nordic
Speedou
"Hölösuu"
Viestit: 1297
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 05:00
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Speedou »

Jooh, oli todella harmillista, kun jouduin itse kiiren vuoksi skippaamaan tuon käynnin Nordicin pajalla :(
STCF #3
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3876
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Vakio NG900:n kiihtyvyys

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Joo, minulla täysin vakio mylly ja mitattu viime torstain aamuna 178 hv ja 294 Nm ja sinne hieman alle kuuden sekunnin mennään tuolla paketilla. Vitosella olen tosiaan tehnyt satoja mittauksia ja noilla tehoilla pääsi tehonmittausaamuna keskimäärin sinne 12 sekunttiin.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
9-5 2,3t
"Tuplakaasari"
Viestit: 60
Liittynyt: Ke Touko 21, 2003 18:32
Paikkakunta: Uusikaupunki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9-5 2,3t »

9-5 automaattivaihteistolla 3,8 s käsiajanotolla ja oman mittarin mukaan.
jarska
"Aero"
Viestit: 447
Liittynyt: Ke Kesä 11, 2003 11:17
Paikkakunta: oulunsalo

Viesti Kirjoittaja jarska »

Eilen yritin parantaa aikaisempaa 3.3s aikaa joka oli mitattu 1barin ahdoilla ja säädöt oli tosi rikkaalla. Nyt kun bensanpaineet oli hieman paremmin kohdallaan ja ahtojakin niin että ahtaa koko ajan 1.3-1.4baria niin aika 3.9sekuntia :( Vakio turbo ei ilmeisestikkään enää toimi noilla ahdoilla kunnnolla ja auto tosiaan tuntuu nyt tukkoiselta kovilla ahdoilla. Tuosta vakio solmusta en tiedä mikä se on kun siinä ei lue kerrassaan mitään,ei ainakaan näytä t3:selta eikä mitsun turbolta, mutta pieni se on...
Turbo Saabs never die, they just run faster...

Omega 3000tic
Milli
"Saabisti"
Viestit: 2172
Liittynyt: Su Kesä 08, 2003 21:53

Viesti Kirjoittaja Milli »

jarska kirjoitti:Vakio turbo ei ilmeisestikkään enää toimi noilla ahdoilla kunnnolla ja auto tosiaan tuntuu nyt tukkoiselta kovilla ahdoilla.
Sama täällä.Vakiomutka alko oireileen oikein kunnolla kun alko ottaan lähtöjä tolla steg4 boxilla.Kyllähän se aikansa puhalti vaan ei enää.En enää ihmettele miks maptunin reetu sano et vaiha se ahdin ennenkun vaihat steg4:sen. :oops: :D Ahdot nousee 1.2 ja tippuu 1.0. :twisted: Noo mutta mutta.. :wink: Uuteen nousuun! :wink:
Saab 9-5 Griffin -01, Saab 9-5 2.0t -06, Saab 9-5 1.9tids -08
jarska
"Aero"
Viestit: 447
Liittynyt: Ke Kesä 11, 2003 11:17
Paikkakunta: oulunsalo

Viesti Kirjoittaja jarska »

Niin...täytyy nyt sitten varmaan alkaa ruuvaan tuo isompi hybridi paikalleen vaikka alkuperäinen suunnitelma onkin ollut vaihtaa ahdin vasta keväällä. Ei oikeen tee hyvää turbolle eikä koneelle kun ahdistaa noin...Toimisi kyllä hyvin jos laskisi paineita 1barin pintaan, mutta...ei perkule niitä ahtoja voi enää laskemaankaan mennä kun on kerran niitä nostanut :wink:
Turbo Saabs never die, they just run faster...

Omega 3000tic
TurboJanne
"Aero"
Viestit: 465
Liittynyt: Su Helmi 22, 2004 01:50
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja TurboJanne »

Mulla iso hybridi HUONONSI aikaa 3-vaihteella 80-120 km/h.
Tämä yhdessä pitkien välitysten takia tekee sen, että 80 km/h kolmosella ahdin ei vielä puhalla ihan kunnolla.

Siksi uudella yhdistelmällä meni 3.6 sekuntia 3V 80-120 km/h. (Mittausten keskiarvo)
Vakiolla Mitsun ahtimella ja vakiovälityksillä on mennyt kolmen sekunnin pintaan.

-Janne
jarska
"Aero"
Viestit: 447
Liittynyt: Ke Kesä 11, 2003 11:17
Paikkakunta: oulunsalo

Viesti Kirjoittaja jarska »

sehän se on isolla ahtimella vähän huono juttu että sitkeys yleensä huononee kun ahdin lähtee mukaan myöhemmmin. Itselläkin 3.vaihteella täydet ahdot on vakioahtimella päällä juuri sopivasti jastain n.70km/h ylöspäin mikä on hyvä tuolle 80-120 välille. Tuolla isolla turbolla luultavasti 3.vaihteen välitykset tekee sen että täydet ahdot on pelissä huomattavasti myöhemmin mikä varmasti huonontaa kiihtyvyys aikaa tuolla välillä. Kaikista huonoin tilanne on kuitenkin silloin kun turbo on niin iso että vedätettäessä ahdot tippuu alas aina kun pykältää isompaa vaihdetta jolloin joutuu taas kerämään uudestaan ahtoja että ruho liikkuisi...
Turbo Saabs never die, they just run faster...

Omega 3000tic
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

Mulla onnistuu kolmosella vedätys siten että ei paina kickdownia pohjaan ja vaihteisto WINTER asennolla. Ei liiku sitten mihinkään :lol:
80-120 varmaaan puoliminuuttia 8)
9-3.1972
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Kävin nykäsemässä muutaman vedon ja se perkeleen 3.0s raja jäi edelleen rikkomatta. Ajoin neljä vetoa, ajat 3.0-3 1/24s. Tasakaasulla lähdettäessä meni hieman säätämiseksi ja tulos ~3.5sek.
Tässä video
http://viggen93.mine.nu/viggen/80-120.wmv
#1730
500whp.net member
TurboJanne
"Aero"
Viestit: 465
Liittynyt: Su Helmi 22, 2004 01:50
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja TurboJanne »

Oletkos Vigge jo mitannut omat arvot Topiciin "Kiihtyvyys" Yleistä -palstalla?
Olisi mielenkiintoista saada vertailuarvoja.
Siriam
"Viggen"
Viestit: 511
Liittynyt: La Kesä 05, 2004 14:19
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Siriam »

Siis uskaltaako orkkis saab 900i -89:llä edes kokeilla tota testiä? Huutaa nimittäin kone aika hurjana jos kolmosvaihteella meinaa ton vejältää... :roll:
Ensimmäinen Saab: 900i 2.0L -89
Toinen Saab: 9-3 1.8t(=2.0t?) 2004vm.
Vastaa Viestiin