9-5 2,3 kevytturbo vm 2000 savuttaa startissa
9-5 2,3 kevytturbo vm 2000 savuttaa startissa
Saabbini on alkanut puskemaan savua kylmästartissa. Ei sellaista sinistä öljysavua, vaan enemmän harmaata. Hajukaan ei ole kovin paha. Turbo vaihdettu ja huohotinpäivitys tehty n.20000 km sitten. Moottorin varoitusvalo palaa ja diagnoosi oli magneettiventtiili. Olisiko sillä vaikutusta savutukseen. Tilasin uuden venttiilin.
Kiitollinen vihjeistä.
Kiitollinen vihjeistä.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1500
- Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 21:31
- Paikkakunta: Pietarsaari
Re: 9-5 2,3 kevytturbo vm 2000 savuttaa startissa
en usko että vika on siinä.. ja noinkin uusi turbo.. paha sanoa 

9-5 Farkku, Aero/Hirsch Replica.
Re: 9-5 2,3 kevytturbo vm 2000 savuttaa startissa
Oletko seurannut kuluttaako jäähdytin nestettä?
# 3904 9-5 vm. 2001 KA
Re: 9-5 2,3 kevytturbo vm 2000 savuttaa startissa
Ei näytä kuluttavan. Uudet nesteet jakoketjujen vaihdon jälkeen n.5000 km sitten. Ei ole pinta laskenut.rele kirjoitti:Oletko seurannut kuluttaako jäähdytin nestettä?
Re: 9-5 2,3 kevytturbo vm 2000 savuttaa startissa
Kysyjä ei kertonut syökö ajopeli öljyä paljonkin? Jos syö, niin veikkaan pikeytyneitä männänrenkaita... Kokemusta on.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: 9-5 2,3 kevytturbo vm 2000 savuttaa startissa
Öljyn kulutustako? Kyllä se vähän syö (mielestäni). Siis viimeisen vaihdon jälkeen n.4500 km olen lisännyt n. puoli litraa. Oli öljyn taso laskenut merkkien puoleen väliin. Siis ei kuluta niin paljoa, että se savuttaisi.
Re: 9-5 2,3 kevytturbo vm 2000 savuttaa startissa
meillä 30-40tkm ajettu garretti ja pö pö pöllähtää jo ja putkissa rasvaa.georgahti kirjoitti:eipä varmaan olisi ensimmäinen gt17, joka laukeaa noilla metreillä? ja jos sitten lopputulema on garretti, niin mitsua vaan tilalle ja korkeapaineletku trionikkiin kiinni.scorpio_88 kirjoitti:...ja noinkin uusi turbo.. ...
#4568 Saabit 9-3 SS 1.9TTiD -11 (130hv) +200hv/+440Nm ja 96 V4 -77
Re: 9-5 2,3 kevytturbo vm 2000 savuttaa startissa
Taitaa olla auton vaihto seuraava operaatio.
Kun nyt tulisi 04 tai uudempi sedan, automaatti, bensakone, alle 170tkm ajettu, mielellää punainen muutaman tonnin välirahalla niin kaupat tulisi.
Kun nyt tulisi 04 tai uudempi sedan, automaatti, bensakone, alle 170tkm ajettu, mielellää punainen muutaman tonnin välirahalla niin kaupat tulisi.
#4568 Saabit 9-3 SS 1.9TTiD -11 (130hv) +200hv/+440Nm ja 96 V4 -77
Re: 9-5 2,3 kevytturbo vm 2000 savuttaa startissa
Omassa kului öljyä alkuun 1l per 4000km. Kulutus kasvoi ja savutusta oli havaittu vain startin yhteydessä. Hermot petti, kun meni jo 1litra tonnille. Turbo oli väljä. Vaihto käytettyyn välyksettömään puolitti kulutuksen.
Mäntien (Trionic 5 -koneesta) ja niiden renkaiden vaihdon sekä sylinterikannen kunnostuksen jälkeen viimeisen 15000km matkalla ei ole tarvinnut lisätä öljyä. (Venttiilivarren tiivisteitä ei uusittu kannen kunnostuksen yhteydessä.)
Mäntien (Trionic 5 -koneesta) ja niiden renkaiden vaihdon sekä sylinterikannen kunnostuksen jälkeen viimeisen 15000km matkalla ei ole tarvinnut lisätä öljyä. (Venttiilivarren tiivisteitä ei uusittu kannen kunnostuksen yhteydessä.)
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01