Mitä tuo EDU pitää sisällään?

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Mäksä
"Saabisti"
Viestit: 2334
Liittynyt: Su Tammi 11, 2004 16:06
Paikkakunta: Turun seutu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mäksä »

äsken kävin kattoo ni tuota f1:stä ei siellä enää ole.
f2 tosiaan on siin lämpötilan kohtia. kuinka hankalassa paikassa tuo johtohässäkkä on?
BMW 525iA Touring Executive
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11625
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Se irrotettava johtoliitin on ihan siinä DCC:n takana, 10-15 cm johtojen päässä niistä DCC:n liittimistä. Samassa johtosarjassa. Kampeat DCC:n tavalla tai toisella nätisti ulos siitä kojetaulusta ja saat siitä aukosta irrotettua ne liitinkappaleet toisistaan.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Mäksä
"Saabisti"
Viestit: 2334
Liittynyt: Su Tammi 11, 2004 16:06
Paikkakunta: Turun seutu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mäksä »

ok kiitoksia. täytynee joku viikonloppu kattoa kun on aikaa
BMW 525iA Touring Executive
Barney74
"Turbo"
Viestit: 259
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 09:55
Paikkakunta: Vaasa

Kiitos vastajille!!!

Viesti Kirjoittaja Barney74 »

Tää on kyllä huippupalsta!! Aivan erilaista jutuntynkää kuin esim. suomi24:lla!

Sellasta vielä kysyn, että mitä kaikkee kannattaa tsekata kun lähden "uutta" 9000:stani katsastamaan? Eli just sähkövempaimet sisällä? ruostevikoja tai muuta? olis kiikarissa 97 vm cs ajettu 159000.

Palailen taas viimeistään kun rakkaani seisoo pihassa!

hmm...kuinkahan sais emännän tajuamaan, et meikäläistä ei hetkeen näy kun pitää, ei vaan saa kruisailla AUTOLLA!
Onneksi on tilava takaluukku niin voi vaikka yöpyä siellä! :wink:
Saab 9-5 Vector 2,0T -03
Volvo V70 T4F -12
Ex: Saab 9000CS 2,0t -97
9000 automaatilla
"Hölösuu"
Viestit: 2948
Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
Paikkakunta: Sipoo

Paras...

Viesti Kirjoittaja 9000 automaatilla »

...tapa saada emännältä autoiluun ymmärrystä on se, että laitat sen kerran tonnarin rattiin! Saabismi hoitaa kyllä loput, usko pois! Ainakin meillä :P .

Ruoste tuskin on -97 Cs:n ongelma. Cs:ien korit on hyvän sinkin peitossa, joten siinä ei ole samoja ruoste ongelmia kuin vanhoissa tontuissa.

Laita täällä foorumissa hakusanaksi vaikka jokin, mikä sinua askarruttaa, niin vastauksia tulee lähes joka asiaan...

Kaiken kaikkiaan tonnarit on tosi hyviä autoja turbolla ja ilman, onneksi olkoon jo etukäteen 8) .
Saabista jäljellä muistot.
Volvo S60 D3 - 17, Sirkkuli"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Jake Norton
"Kaasari"
Viestit: 48
Liittynyt: Su Heinä 04, 2004 21:03
Paikkakunta: Lieksa

Viesti Kirjoittaja Jake Norton »

Mistä vuosimallista lähtien tuollainen digitaalinen ajotietokone on kuvattu manuaalissa? Ainakaan tuossa minun -85 manuaalissa sitä ei ole. Kuitenkin varaosa-auto josta otin käyttöön tuollaisen on samaa vuosimallia. Ei kellään olis skannattuna noita kohtia manuaalista?

Lisäksi kysyisin että minkälaiset polttimot tuohon kuuluu, koska valaistuksessa on jotain häikkää.
Mäksä
"Saabisti"
Viestit: 2334
Liittynyt: Su Tammi 11, 2004 16:06
Paikkakunta: Turun seutu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mäksä »

ainaki mun 89:ssä on jo
BMW 525iA Touring Executive
espe
"Aero"
Viestit: 342
Liittynyt: Ti Elo 31, 2004 16:15
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja espe »

jus kirjoitti:Edu näyttää alimman akkujännitteen starttauksen aikana, ulkolämpötilan, keskimääräisen ja hetkellisen kulutuksen ja jäljellä olevan matkan tankissa olevalla polttoainemäärällä, varoitusvalot ruiskusta/moottorista, alhaisesta öljynpinnasta ja jäähdytysnesteestä.

http://www.hut.fi/u/jus/saab/9000/uudet/EDU.gif

Piktogrammi ilmaisee vikaantuneet ajovalo, takavalo- ja jarruvalopolttimot, öljynpaineen ja aukiolevat ovet.
...viilataan...
Jäljellä oleva matka, ulkolämpötila ja jäähdytysnesteen varoitusvalot näkyvät kaiketi vain turboissa???
9-3TA SE -00/01 käyttöautoksi tarkoitettu...
9-5 Aerowagon -03.
dartsiartsi
"Turbo"
Viestit: 278
Liittynyt: To Tammi 15, 2004 15:30
Paikkakunta: Tikkakoski

Viesti Kirjoittaja dartsiartsi »

espe kirjoitti:...viilataan...
Jäljellä oleva matka, ulkolämpötila ja jäähdytysnesteen varoitusvalot näkyvät kaiketi vain turboissa???
...joka ei pidä paikkaansa. Mulla oli 2-litrainen vapari CS-92, jossa näkyi nuo mainitut asiat.

...Ja viilataan lisää :lol: :lol:
Noista näytön vilkkumisista, myös lämpötilan lähestyessä 0 Celsiusta, alkoi numeronäytön vieressä oleva vihreä huomionuoli vilkkumaan, jos näytössä näytettiin muuta kuin lämpötilaa, esim. keskikulutuslukemaa.
ArtsiKoo
9-3 TTid -10 A6
Volvo S80 T6 automaatti -00, odottaa alkoholisoitumista.
SSK # 1927
Boiga
"Hirsch"
Viestit: 779
Liittynyt: La Elo 16, 2003 17:46
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Paras...

Viesti Kirjoittaja Boiga »

9000 automaatilla kirjoitti:...tapa saada emännältä autoiluun ymmärrystä on se, että laitat sen kerran tonnarin rattiin! Saabismi hoitaa kyllä loput, usko pois! Ainakin meillä :P .

Ruoste tuskin on -97 Cs:n ongelma. Cs:ien korit on hyvän sinkin peitossa, joten siinä ei ole samoja ruoste ongelmia kuin vanhoissa tontuissa.

Laita täällä foorumissa hakusanaksi vaikka jokin, mikä sinua askarruttaa, niin vastauksia tulee lähes joka asiaan...

Kaiken kaikkiaan tonnarit on tosi hyviä autoja turbolla ja ilman, onneksi olkoon jo etukäteen 8) .
Tuo on tosi kuin vesi :) Laitoin oman tyttöystäväni oman saappaani rattiin ni kyllä se siitä pikkuhiljaa alko tykkäämään (aluks oli ettei noin isolla autolla voi ajaa, mut ny ei mitään ongelmaa!). Tosin nyt on jo tehokas turbo alla niin ei oo kuskeista pulaa :D
Ja tosiaan onneksi olkoon jos saat tonnisen ostettua, paskaan et missään nimessä koske :D Yleensä saabit on halpoja kun vertaa vastaavilla varusteila/moottorilla/yleiskunnolla varustettuihin autoihin :)
Mustasurma siirretty seuraavalle kuljettajalle, aero alla ;)
Archie
"Turbo"
Viestit: 263
Liittynyt: Ti Loka 19, 2004 11:02
Paikkakunta: Raahe

Re: lisää

Viesti Kirjoittaja Archie »

jmt kirjoitti:Muistaakseni ainakin aiemmissa oli myös ns. "limp home" -näyttö vikatilanteiden sattuessa. Ja oliko uudemmissa niin, että jos polttoainemäärä menee tosi vähäksi, jäljelläoleva matkamäärä alkaa vilkkua vielä vähän fiilataan........
ei se matkamäärä vilku, vaan se pieni nuoli ja piste... :oops: .
Barney74
"Turbo"
Viestit: 259
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 09:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: Paras...

Viesti Kirjoittaja Barney74 »

Boiga kirjoitti:
9000 automaatilla kirjoitti:...tapa saada emännältä autoiluun ymmärrystä on se, että laitat sen kerran tonnarin rattiin! Saabismi hoitaa kyllä loput, usko pois! Ainakin meillä :P .

Ruoste tuskin on -97 Cs:n ongelma. Cs:ien korit on hyvän sinkin peitossa, joten siinä ei ole samoja ruoste ongelmia kuin vanhoissa tontuissa.

Laita täällä foorumissa hakusanaksi vaikka jokin, mikä sinua askarruttaa, niin vastauksia tulee lähes joka asiaan...

Kaiken kaikkiaan tonnarit on tosi hyviä autoja turbolla ja ilman, onneksi olkoon jo etukäteen 8) .
Tuo on tosi kuin vesi :) Laitoin oman tyttöystäväni oman saappaani rattiin ni kyllä se siitä pikkuhiljaa alko tykkäämään (aluks oli ettei noin isolla autolla voi ajaa, mut ny ei mitään ongelmaa!). Tosin nyt on jo tehokas turbo alla niin ei oo kuskeista pulaa :D
Ja tosiaan onneksi olkoon jos saat tonnisen ostettua, paskaan et missään nimessä koske :D Yleensä saabit on halpoja kun vertaa vastaavilla varusteila/moottorilla/yleiskunnolla varustettuihin autoihin :)

Jeps! Niinhän siinä kävi, että kun auto saatiin alle ja emäntä puikkoihin niin ensimmäiset 10 min kuulu valitusta, että tää on liian suuri, täältä ei näe pihalle, blaa, blaa, blaa! :wink:

No, puolisentuntia kun oltiin ajeltu niin kommentit olivat: tää on hyvä ajaa ja enpä olisi uskonut, että on kiva ajaa autolla joka kiihtyy! (tähän asti hän on ajellut -86 DX corollalla, että pikkuinen loikkaus!)

Nykyään se on sitä, että aina saa taistella, kumpi ajaa!! :roll: :wink: :cry: :P 8)
Saab 9-5 Vector 2,0T -03
Volvo V70 T4F -12
Ex: Saab 9000CS 2,0t -97
Vastaa Viestiin