Mitä tuo EDU pitää sisällään?
Se irrotettava johtoliitin on ihan siinä DCC:n takana, 10-15 cm johtojen päässä niistä DCC:n liittimistä. Samassa johtosarjassa. Kampeat DCC:n tavalla tai toisella nätisti ulos siitä kojetaulusta ja saat siitä aukosta irrotettua ne liitinkappaleet toisistaan.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Kiitos vastajille!!!
Tää on kyllä huippupalsta!! Aivan erilaista jutuntynkää kuin esim. suomi24:lla!
Sellasta vielä kysyn, että mitä kaikkee kannattaa tsekata kun lähden "uutta" 9000:stani katsastamaan? Eli just sähkövempaimet sisällä? ruostevikoja tai muuta? olis kiikarissa 97 vm cs ajettu 159000.
Palailen taas viimeistään kun rakkaani seisoo pihassa!
hmm...kuinkahan sais emännän tajuamaan, et meikäläistä ei hetkeen näy kun pitää, ei vaan saa kruisailla AUTOLLA!
Onneksi on tilava takaluukku niin voi vaikka yöpyä siellä!
Sellasta vielä kysyn, että mitä kaikkee kannattaa tsekata kun lähden "uutta" 9000:stani katsastamaan? Eli just sähkövempaimet sisällä? ruostevikoja tai muuta? olis kiikarissa 97 vm cs ajettu 159000.
Palailen taas viimeistään kun rakkaani seisoo pihassa!
hmm...kuinkahan sais emännän tajuamaan, et meikäläistä ei hetkeen näy kun pitää, ei vaan saa kruisailla AUTOLLA!
Onneksi on tilava takaluukku niin voi vaikka yöpyä siellä!

Saab 9-5 Vector 2,0T -03
Volvo V70 T4F -12
Ex: Saab 9000CS 2,0t -97
Volvo V70 T4F -12
Ex: Saab 9000CS 2,0t -97
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2948
- Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
- Paikkakunta: Sipoo
Paras...
...tapa saada emännältä autoiluun ymmärrystä on se, että laitat sen kerran tonnarin rattiin! Saabismi hoitaa kyllä loput, usko pois! Ainakin meillä
.
Ruoste tuskin on -97 Cs:n ongelma. Cs:ien korit on hyvän sinkin peitossa, joten siinä ei ole samoja ruoste ongelmia kuin vanhoissa tontuissa.
Laita täällä foorumissa hakusanaksi vaikka jokin, mikä sinua askarruttaa, niin vastauksia tulee lähes joka asiaan...
Kaiken kaikkiaan tonnarit on tosi hyviä autoja turbolla ja ilman, onneksi olkoon jo etukäteen
.

Ruoste tuskin on -97 Cs:n ongelma. Cs:ien korit on hyvän sinkin peitossa, joten siinä ei ole samoja ruoste ongelmia kuin vanhoissa tontuissa.
Laita täällä foorumissa hakusanaksi vaikka jokin, mikä sinua askarruttaa, niin vastauksia tulee lähes joka asiaan...
Kaiken kaikkiaan tonnarit on tosi hyviä autoja turbolla ja ilman, onneksi olkoon jo etukäteen

Saabista jäljellä muistot.
Volvo S60 D3 - 17, Sirkkuli"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Volvo S60 D3 - 17, Sirkkuli"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
-
- "Kaasari"
- Viestit: 48
- Liittynyt: Su Heinä 04, 2004 21:03
- Paikkakunta: Lieksa
Mistä vuosimallista lähtien tuollainen digitaalinen ajotietokone on kuvattu manuaalissa? Ainakaan tuossa minun -85 manuaalissa sitä ei ole. Kuitenkin varaosa-auto josta otin käyttöön tuollaisen on samaa vuosimallia. Ei kellään olis skannattuna noita kohtia manuaalista?
Lisäksi kysyisin että minkälaiset polttimot tuohon kuuluu, koska valaistuksessa on jotain häikkää.
Lisäksi kysyisin että minkälaiset polttimot tuohon kuuluu, koska valaistuksessa on jotain häikkää.
...viilataan...jus kirjoitti:Edu näyttää alimman akkujännitteen starttauksen aikana, ulkolämpötilan, keskimääräisen ja hetkellisen kulutuksen ja jäljellä olevan matkan tankissa olevalla polttoainemäärällä, varoitusvalot ruiskusta/moottorista, alhaisesta öljynpinnasta ja jäähdytysnesteestä.
http://www.hut.fi/u/jus/saab/9000/uudet/EDU.gif
Piktogrammi ilmaisee vikaantuneet ajovalo, takavalo- ja jarruvalopolttimot, öljynpaineen ja aukiolevat ovet.
Jäljellä oleva matka, ulkolämpötila ja jäähdytysnesteen varoitusvalot näkyvät kaiketi vain turboissa???
9-3TA SE -00/01 käyttöautoksi tarkoitettu...
9-5 Aerowagon -03.
9-5 Aerowagon -03.
-
- "Turbo"
- Viestit: 278
- Liittynyt: To Tammi 15, 2004 15:30
- Paikkakunta: Tikkakoski
...joka ei pidä paikkaansa. Mulla oli 2-litrainen vapari CS-92, jossa näkyi nuo mainitut asiat.espe kirjoitti:...viilataan...
Jäljellä oleva matka, ulkolämpötila ja jäähdytysnesteen varoitusvalot näkyvät kaiketi vain turboissa???
...Ja viilataan lisää


Noista näytön vilkkumisista, myös lämpötilan lähestyessä 0 Celsiusta, alkoi numeronäytön vieressä oleva vihreä huomionuoli vilkkumaan, jos näytössä näytettiin muuta kuin lämpötilaa, esim. keskikulutuslukemaa.
ArtsiKoo
9-3 TTid -10 A6
Volvo S80 T6 automaatti -00, odottaa alkoholisoitumista.
SSK # 1927
9-3 TTid -10 A6
Volvo S80 T6 automaatti -00, odottaa alkoholisoitumista.
SSK # 1927
Re: Paras...
Tuo on tosi kuin vesi9000 automaatilla kirjoitti:...tapa saada emännältä autoiluun ymmärrystä on se, että laitat sen kerran tonnarin rattiin! Saabismi hoitaa kyllä loput, usko pois! Ainakin meillä.
Ruoste tuskin on -97 Cs:n ongelma. Cs:ien korit on hyvän sinkin peitossa, joten siinä ei ole samoja ruoste ongelmia kuin vanhoissa tontuissa.
Laita täällä foorumissa hakusanaksi vaikka jokin, mikä sinua askarruttaa, niin vastauksia tulee lähes joka asiaan...
Kaiken kaikkiaan tonnarit on tosi hyviä autoja turbolla ja ilman, onneksi olkoon jo etukäteen.


Ja tosiaan onneksi olkoon jos saat tonnisen ostettua, paskaan et missään nimessä koske


Mustasurma siirretty seuraavalle kuljettajalle, aero alla 

Re: lisää
jmt kirjoitti:Muistaakseni ainakin aiemmissa oli myös ns. "limp home" -näyttö vikatilanteiden sattuessa. Ja oliko uudemmissa niin, että jos polttoainemäärä menee tosi vähäksi, jäljelläoleva matkamäärä alkaa vilkkua vielä vähän fiilataan........
ei se matkamäärä vilku, vaan se pieni nuoli ja piste....
Re: Paras...
Boiga kirjoitti:Tuo on tosi kuin vesi9000 automaatilla kirjoitti:...tapa saada emännältä autoiluun ymmärrystä on se, että laitat sen kerran tonnarin rattiin! Saabismi hoitaa kyllä loput, usko pois! Ainakin meillä.
Ruoste tuskin on -97 Cs:n ongelma. Cs:ien korit on hyvän sinkin peitossa, joten siinä ei ole samoja ruoste ongelmia kuin vanhoissa tontuissa.
Laita täällä foorumissa hakusanaksi vaikka jokin, mikä sinua askarruttaa, niin vastauksia tulee lähes joka asiaan...
Kaiken kaikkiaan tonnarit on tosi hyviä autoja turbolla ja ilman, onneksi olkoon jo etukäteen.
Laitoin oman tyttöystäväni oman saappaani rattiin ni kyllä se siitä pikkuhiljaa alko tykkäämään (aluks oli ettei noin isolla autolla voi ajaa, mut ny ei mitään ongelmaa!). Tosin nyt on jo tehokas turbo alla niin ei oo kuskeista pulaa
Ja tosiaan onneksi olkoon jos saat tonnisen ostettua, paskaan et missään nimessä koskeYleensä saabit on halpoja kun vertaa vastaavilla varusteila/moottorilla/yleiskunnolla varustettuihin autoihin
Jeps! Niinhän siinä kävi, että kun auto saatiin alle ja emäntä puikkoihin niin ensimmäiset 10 min kuulu valitusta, että tää on liian suuri, täältä ei näe pihalle, blaa, blaa, blaa!

No, puolisentuntia kun oltiin ajeltu niin kommentit olivat: tää on hyvä ajaa ja enpä olisi uskonut, että on kiva ajaa autolla joka kiihtyy! (tähän asti hän on ajellut -86 DX corollalla, että pikkuinen loikkaus!)
Nykyään se on sitä, että aina saa taistella, kumpi ajaa!!





Saab 9-5 Vector 2,0T -03
Volvo V70 T4F -12
Ex: Saab 9000CS 2,0t -97
Volvo V70 T4F -12
Ex: Saab 9000CS 2,0t -97