Golf:in kannen koneistus?

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
jyyrä
"Hölösuu"
Viestit: 1105
Liittynyt: Ti Tammi 15, 2008 19:46
Paikkakunta: Uurainen

Golf:in kannen koneistus?

Viesti Kirjoittaja jyyrä »

Moro!

Käytettiin kaverin kanssa yhtä vw Golf III 1,8i kantta koneistamolla jossa oikaisivat kannen, pesivät sen sekä vaihtoivat vent.varren kumit, mutta kun kansi tuli koneistamolta kannessa oli tallaiset http://kuvablogi.com/nayta/2454220/ jäljet muutamassa venttiilin nostimen pesässä :x Kun kävimme kyselemässä asiaa koneistamon omistajalta niin se olkoi vaan v*ttuilemaan päin naamaa ja sanoi ettei hän ota kantaa koko asiaan ja että voitte vetää käräjille jos siltä tuntuu 8O Onko mahdollista että nostimet olisivat tehneet pesiin joskus tuollaiset naarmut (yhdessä pesässä jäljet oli tosi syvät ja niissä oli vielä ulkonevat "jäysteet") vai onkohan se paja äijä tehnyt noi naarmut jollain työkalulla kun on irroittanut venttiilin jouset? Itselle ei ainakaan ole tullut koskaan vastaan että venttiilin painin olisi naarmuttanut pesään tuollaiset jäljet.
Mercedes-Benz B Electric Drive 2015
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
siiseli
"Hölösuu"
Viestit: 1169
Liittynyt: Ke Heinä 23, 2008 22:58

Re: Golf:in kannen koneistus?

Viesti Kirjoittaja siiseli »

jyyrä kirjoitti:Moro!

Käytettiin kaverin kanssa yhtä vw Golf III 1,8i kantta koneistamolla jossa oikaisivat kannen, pesivät sen sekä vaihtoivat vent.varren kumit, mutta kun kansi tuli koneistamolta kannessa oli tallaiset http://kuvablogi.com/nayta/2454220/ jäljet muutamassa venttiilin nostimen pesässä :x Kun kävimme kyselemässä asiaa koneistamon omistajalta niin se olkoi vaan v*ttuilemaan päin naamaa ja sanoi ettei hän ota kantaa koko asiaan ja että voitte vetää käräjille jos siltä tuntuu 8O Onko mahdollista että nostimet olisivat tehneet pesiin joskus tuollaiset naarmut (yhdessä pesässä jäljet oli tosi syvät ja niissä oli vielä ulkonevat "jäysteet") vai onkohan se paja äijä tehnyt noi naarmut jollain työkalulla kun on irroittanut venttiilin jouset? Itselle ei ainakaan ole tullut koskaan vastaan että venttiilin painin olisi naarmuttanut pesään tuollaiset jäljet.
Ei kait ollut Keski-Suomen koneistamo? Itse ainakin työn puolesta asioidessa saanut siitä puljusta hyvän kuvan.
#3834
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3133
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Re: Golf:in kannen koneistus?

Viesti Kirjoittaja V-M »

Kyllä sinne saa tehtyä työkalulla, rippuu millanen puristin on käytössä. Aika varovainen saa olla noilla "halppis" puristimilla ainakin, tosin en tiedä millasia kyseisessä paikassa käytetään. Ainakin ite olen huomannut että varovainen saa alumiini kannen kanssa olla.

Tosin kyllä jäljet on enemmän yksittäisiä naarmuja työkalulla kuin tuolleen tasaisesti tulleita. Kyllä nostajakin saa jälkiä aikaan kun likaa menee väliin eikä nostaja pääse enään pyörimään. Silloin voi myös tulla jäysteitä mutta ne on kyllä jo sellaisia että nostaja ei liiku siellä pesässä enään.

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
jyyrä
"Hölösuu"
Viestit: 1105
Liittynyt: Ti Tammi 15, 2008 19:46
Paikkakunta: Uurainen

Re: Golf:in kannen koneistus?

Viesti Kirjoittaja jyyrä »

siiseli kirjoitti:
jyyrä kirjoitti:Moro!

Käytettiin kaverin kanssa yhtä vw Golf III 1,8i kantta koneistamolla jossa oikaisivat kannen, pesivät sen sekä vaihtoivat vent.varren kumit, mutta kun kansi tuli koneistamolta kannessa oli tallaiset http://kuvablogi.com/nayta/2454220/ jäljet muutamassa venttiilin nostimen pesässä :x Kun kävimme kyselemässä asiaa koneistamon omistajalta niin se olkoi vaan v*ttuilemaan päin naamaa ja sanoi ettei hän ota kantaa koko asiaan ja että voitte vetää käräjille jos siltä tuntuu 8O Onko mahdollista että nostimet olisivat tehneet pesiin joskus tuollaiset naarmut (yhdessä pesässä jäljet oli tosi syvät ja niissä oli vielä ulkonevat "jäysteet") vai onkohan se paja äijä tehnyt noi naarmut jollain työkalulla kun on irroittanut venttiilin jouset? Itselle ei ainakaan ole tullut koskaan vastaan että venttiilin painin olisi naarmuttanut pesään tuollaiset jäljet.
Ei kait ollut Keski-Suomen koneistamo? Itse ainakin työn puolesta asioidessa saanut siitä puljusta hyvän kuvan.
En viitsi nyt tässä alkaa mainostamaan kyseistä firmaa, mutta täytyy kyllä sanoa että oli sillä äijällä kyllä paskamainen asenne hoitaa asiakas palvelu (kun menimme kysymään tätä vikaa niin kaveri esitti asian todella asiallisesti eikä missään vaiheessä sanonut tuolle äijällä pahasti). Kaveri on vieläpä käyttänyt tuolla puljussa ennenkin auton kansia, eikä sillä ole ollut mitään ongelmia (mutta nyt on :| ). Se koneistamon äijä kyllä väitti kivan kovaa ettei hän/työn tekijä ole tehnyt mitään virhettä vaan ne jäljet on tullut venttiilin nostimista, mutta tuntuu kyllä vähän ihmeelle että nostimet tekisivät tuollaiset jurmut sinne pesään :?
Mercedes-Benz B Electric Drive 2015
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
jyyrä
"Hölösuu"
Viestit: 1105
Liittynyt: Ti Tammi 15, 2008 19:46
Paikkakunta: Uurainen

Re: Golf:in kannen koneistus?

Viesti Kirjoittaja jyyrä »

V-M kirjoitti:Kyllä sinne saa tehtyä työkalulla, rippuu millanen puristin on käytössä. Aika varovainen saa olla noilla "halppis" puristimilla ainakin, tosin en tiedä millasia kyseisessä paikassa käytetään. Ainakin ite olen huomannut että varovainen saa alumiini kannen kanssa olla.

Tosin kyllä jäljet on enemmän yksittäisiä naarmuja työkalulla kuin tuolleen tasaisesti tulleita. Kyllä nostajakin saa jälkiä aikaan kun likaa menee väliin eikä nostaja pääse enään pyörimään. Silloin voi myös tulla jäysteitä mutta ne on kyllä jo sellaisia että nostaja ei liiku siellä pesässä enään.

V-M
Joo kyllä siellä firmassa on ihan joku penkki missä painavat jouset kasaan. Se voi kyllä tietenkin olla mahdollista että jos niissä nostimien välissä on ollut jotain kakkaa tai jos nostimet on ollut kuivana niin ne tekisi tuollaiset naarmut.
Mercedes-Benz B Electric Drive 2015
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Re: Golf:in kannen koneistus?

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

Tuossa kohtaa tulisi aina käyttää suojusta, muovista lieriötä joka laitetaan venttiilinnostimen tilaan venttiilitöiden ajaksi. Vaikka olisi kuinka ammattimies tahansa voi työkalu silti lipsahtaa.
SS
"Hölösuu"
Viestit: 3504
Liittynyt: Pe Joulu 31, 2004 20:21
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Golf:in kannen koneistus?

Viesti Kirjoittaja SS »

Onko nostimet tallella? Oliko niissä jälkiä?
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
jyyrä
"Hölösuu"
Viestit: 1105
Liittynyt: Ti Tammi 15, 2008 19:46
Paikkakunta: Uurainen

Re: Golf:in kannen koneistus?

Viesti Kirjoittaja jyyrä »

SS kirjoitti:Onko nostimet tallella? Oliko niissä jälkiä?
Nostimet on tallella, ja niissä on pienen pieniä kulumisen jälkiä (vähän kuin hiomapaperilla olisi hinkattu). Kahdessa edellisessä vw koneessa mistä olen ottanut kannen pois on nostimet olleet saman näköiset mutta ne pesät on ollut täysin sileät. Nostimet meni kyllä pesään hyvin ja ne myös liikkuu/pyörii hyvin.
Mercedes-Benz B Electric Drive 2015
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Vastaa Viestiin