Katsastuksen selkoluku
-
- "Viggen"
- Viestit: 502
- Liittynyt: Ma Kesä 13, 2005 08:52
- Paikkakunta: Turku
Katsastuksen selkoluku
Kukahan osaisi tulkita eilisen katsastuksen raporttia vaikka nimenomaan auton kunnon ja kuluneisuuden kannalta
Heilahdusvaimentimet
73 % etuakseli 83 % ero 12 %
61 % taka-akseli 62 % ero 0 %
Jarrut
etu 2,9 / 2,7 ero 7 %
taka 1,4 / 1,4 ero 0 %
käsijarru 1,2 / 1,4 ero 14 %
Päästöt
tyhjäkäynti / kierroksilla
CO% 0 / 0,06
CO2: 0 / 14,8
HC ppm: 0 / 13
02: 0 / 0,19
Lambda 1.01
Kiitokset
Heilahdusvaimentimet
73 % etuakseli 83 % ero 12 %
61 % taka-akseli 62 % ero 0 %
Jarrut
etu 2,9 / 2,7 ero 7 %
taka 1,4 / 1,4 ero 0 %
käsijarru 1,2 / 1,4 ero 14 %
Päästöt
tyhjäkäynti / kierroksilla
CO% 0 / 0,06
CO2: 0 / 14,8
HC ppm: 0 / 13
02: 0 / 0,19
Lambda 1.01
Kiitokset
SAAB Griffin '01 3.0 V6, metalgreen, tumman harmaat nahat, ennen ollut
SAAB Griffin '92 t.sin., vaaleat nahat
SAAB 900 iA '88, ajoin 446.000 vuoteen 2002
SAAB 96 78, SAAB 96 71
SAAB Griffin '92 t.sin., vaaleat nahat
SAAB 900 iA '88, ajoin 446.000 vuoteen 2002
SAAB 96 78, SAAB 96 71
Re: Katsastuksen selkoluku
Ihan hyvät tulokset jarrujen ja moottoripäästöjen osalta- näyttää että tuo puoli erinomaisessa kunnossa. Näistä iskaritesteistä saatujen tuloksiin en ota kantaa koska mielestäni konttorikohtainen.Peter Finn kirjoitti:Kukahan osaisi tulkita eilisen katsastuksen raporttia vaikka nimenomaan auton kunnon ja kuluneisuuden kannalta
Heilahdusvaimentimet
73 % etuakseli 83 % ero 12 %
61 % taka-akseli 62 % ero 0 %
Jarrut
etu 2,9 / 2,7 ero 7 %
taka 1,4 / 1,4 ero 0 %
käsijarru 1,2 / 1,4 ero 14 %
Päästöt
tyhjäkäynti / kierroksilla
CO% 0 / 0,06
CO2: 0 / 14,8
HC ppm: 0 / 13
02: 0 / 0,19
Lambda 1.01
Kiitokset
46 vuotta ajoa vain Saabilla. Saab 9-5 Aero sedan- 00, Vector 2.3t wagon A5 -08 # 150.
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 98
- Liittynyt: Ke Tammi 13, 2010 17:55
- Paikkakunta: Lahti
Re: Katsastuksen selkoluku
Iskaritestissä saman akselin ero on huomionarvoinen .Lukema tuskin on koskaan 100.
Harrastepelit , Saab 74/99 ja Wolkkari LT-Reimo, matkailuauto. Käyttöpelit Toyota Carina, Mersu124d ja Renault Megane dci. # 3689 #
Re: Katsastuksen selkoluku
Eikös se ole sata silloin jos siellä on rautakanget tms...?
Joskus olen muistaakseni kuullut, että jos on liian kovat lukemat niin tulis hylsy... Voin olla väärässäkin...???

Saab 9-3 2.0t BioPower 5d se -02 --Mikkeli--
Ex Volvo v40 2.0t Classic Aut. -04. Ex Saab 9-3 2.0 3d se -99. Ex Saab 9-3 2.0 5d se -99.
Ex Volvo v40 2.0t Classic Aut. -04. Ex Saab 9-3 2.0 3d se -99. Ex Saab 9-3 2.0 5d se -99.
Re: Katsastuksen selkoluku
Tonnarissa ollut yli 90 arvoja eikä mitään valitusta. Liian suuresta erosta ja liian pienestä arvosta voi tulla uusimis käsky. Arvot ovat hyvän iskarin toleransseissa, mutta katsastuksen iskari testillä ei ole mitään tekemistä iskarin kunnon kanssa. Se kertoo ainoastaan, että iskari on hyväksytty tieliikenteeseen.OIZXXX kirjoitti:Eikös se ole sata silloin jos siellä on rautakanget tms...?Joskus olen muistaakseni kuullut, että jos on liian kovat lukemat niin tulis hylsy... Voin olla väärässäkin...???
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Re: Katsastuksen selkoluku
Päästöarvoissa jotain sekaannusta,mittaushan suoritetaan tyhjäkäynnillä ja kierroksilla.Koska kaikki arvot tyhjäkäynnillä ovat tasaista nollaa,kone kai on ollut sammuksissa...Yleensä päästöt tyhjäkäynnillä ja kierroksilla ovat edes suurinpirtein samaa suuruusluokkaa.
Saab 96 V4 MY 74 MR
Saab 96 V4 MY 75 MR
Saab 9-5 V6 Griffin 99
Saab 96 V4 MY 75 MR
Saab 9-5 V6 Griffin 99
Re: Katsastuksen selkoluku
Arvot tyhjäkäynnillä nollaa on ihan normaalia T7 autoissa (2 kpl katteja). Ei sieltä oikeasti vaan mitään päästöjä tule.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Katsastuksen selkoluku
Juu, itellekin sano katastusukko että näyttäs kaikki palavan mitä sinne meneekin. 

#3272
Re: Katsastuksen selkoluku
Raja-arvoja lisäilty. Mites noiden iskareiden arvostelu menee? En äkkiseltään löytänyt tarkempia raja-arvoja & hylkäys perusteita, vaikka ne koneella mitataankin. Päästöihin vaikuttaa huomattavasti, jos ei ole ajanut katalysaattoria kunnolla kuumaksi.
Iskarit timmissä kunnossa, paitsi tietty tuo toinen etunen EDIT/LISÄYS:(eturenkaissa ilmanpaine eroa?), muttei taida olla paha. Etujarrut on tehokkaat, takana vois olla aavistuksen tehoa lisää. Käsijarrukin toimii
Iskarit timmissä kunnossa, paitsi tietty tuo toinen etunen EDIT/LISÄYS:(eturenkaissa ilmanpaine eroa?), muttei taida olla paha. Etujarrut on tehokkaat, takana vois olla aavistuksen tehoa lisää. Käsijarrukin toimii

Peter Finn kirjoitti:Kukahan osaisi tulkita eilisen katsastuksen raporttia vaikka nimenomaan auton kunnon ja kuluneisuuden kannalta
Heilahdusvaimentimet
73 % etuakseli 83 % ero 12 %
61 % taka-akseli 62 % ero 0 %
Jarrut
etu 2,9 / 2,7 ero 7 % (sallittu ero 30%)
taka 1,4 / 1,4 ero 0 % (sallittu ero 30%)
käsijarru 1,2 / 1,4 ero 14 % (sallittu ero 70%)
Päästöt
tyhjäkäynti / kierroksilla (vähäpäästöinen/kolmitoimikatalysaattori)
CO% 0 / 0,06 (sallittu max. 0,50/0,30%)
CO2: 0 / 14,8
HC ppm: 0 / 13 (sallittu max. 100/100ppm)
02: 0 / 0,19 / (sallittu max. 5,00%)
Lambda 1.01 (sallittu raja-arvo 0.97-1,03)
Kiitokset
Viimeksi muokannut patse, La Helmi 06, 2010 08:31. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
#1047 / 900 i8 5d -86 + Opel Astra 1.4T aut. -18
Re: Katsastuksen selkoluku
Ollaksemme tarkkoja niin päästöttömiä polttomoottoreita ei vielä ole keksitty.Mittalaitteiston tarkkuudesta riippuen voimme kyllä tyhjäkäynnilläkin käyvästä moottorista pakokaasuista löytää hiilidioksidia,hiilivetyä,typen oksideja ja häkää.Jos kaikki arvot ovat tasan zero,kone ei käy.Vaikka olisi putkessa kolmekin kattia.Ja totuushan on,ettei vieläkään ole päätetty kuinka paljon autojemme päästöt ilmastomuutokseen vaikuttaa.Joillekinhan CO2-arvo suuruusluokkaa 100g/km on tärkeämpi kuin mikään muu täällä maailmassa...
Saab 96 V4 MY 74 MR
Saab 96 V4 MY 75 MR
Saab 9-5 V6 Griffin 99
Saab 96 V4 MY 75 MR
Saab 9-5 V6 Griffin 99
Re: Katsastuksen selkoluku
Totta kai sieltä jotain pientä löytyy mutta sen verran vähän että mittarin tarkkuuden mukaan se on 0, eli todella vähän. Typen oksideja ei mitata katsastuksessa.pöppö kirjoitti:Ollaksemme tarkkoja niin päästöttömiä polttomoottoreita ei vielä ole keksitty.Mittalaitteiston tarkkuudesta riippuen voimme kyllä tyhjäkäynnilläkin käyvästä moottorista pakokaasuista löytää hiilidioksidia,hiilivetyä,typen oksideja ja häkää.Jos kaikki arvot ovat tasan zero,kone ei käy.Vaikka olisi putkessa kolmekin kattia.Ja totuushan on,ettei vieläkään ole päätetty kuinka paljon autojemme päästöt ilmastomuutokseen vaikuttaa.Joillekinhan CO2-arvo suuruusluokkaa 100g/km on tärkeämpi kuin mikään muu täällä maailmassa...
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Katsastuksen selkoluku
MOI!!!
Minkä ikäinen auto sulla kyseessä?
Tyhjäkäynti arvoja ei mittauksessa näy, joten ilmeisesti Autosi on 2001 tai udempi?. Silloin nimittäin ei mitatta tyhjäkäyntiarvoja, jos OBD-mittauksessa kaikki on ok. Iskreiden arvot on hyvät, koska katsastuksessa mitataan aina painonvaihtelua ja se on AINA prosenttiarvo. Jos pääset yli 60%, niin silloin asiat ovat kunnossa. Muistetaan kuitenkin kaikki mittaukseen vaikuttavat seikat: Kuormitus, rengaspaineet, lämpötila. ym!!!
Mutta muistetaampa poijjat se yksinkertainen asii... Inssi kattoo vaan senhetkisen kunnon, pijetään myö meitin pirssit AINA perekelleen hyväs kunnos!!!
Minkä ikäinen auto sulla kyseessä?
Tyhjäkäynti arvoja ei mittauksessa näy, joten ilmeisesti Autosi on 2001 tai udempi?. Silloin nimittäin ei mitatta tyhjäkäyntiarvoja, jos OBD-mittauksessa kaikki on ok. Iskreiden arvot on hyvät, koska katsastuksessa mitataan aina painonvaihtelua ja se on AINA prosenttiarvo. Jos pääset yli 60%, niin silloin asiat ovat kunnossa. Muistetaan kuitenkin kaikki mittaukseen vaikuttavat seikat: Kuormitus, rengaspaineet, lämpötila. ym!!!
Mutta muistetaampa poijjat se yksinkertainen asii... Inssi kattoo vaan senhetkisen kunnon, pijetään myö meitin pirssit AINA perekelleen hyväs kunnos!!!