Ostamassa 9-5 diesel, millä koneella kannattaa hankkia
Re: Ostamassa 9-5 diesel, millä koneella kannattaa hankkia
Toiset konetyypit vaan hajoaa helpommin kuin toiset. Tosta 3.0 tidistä on sen verran pahaa kuullut että jätän ostamatta.
Eikä sen mikään urheiluauto tarvisikaan olla, sitä varten on tuo satku, vaan käyttötraktori millä vetää välillä myös kärryä, missä käytössä nykyinen 109hv sitikka on aika laiska. Tosin osa hevoista on laitumella ja painaa varmaan jopa enemmän kuin 9-5.
Eikä sen mikään urheiluauto tarvisikaan olla, sitä varten on tuo satku, vaan käyttötraktori millä vetää välillä myös kärryä, missä käytössä nykyinen 109hv sitikka on aika laiska. Tosin osa hevoista on laitumella ja painaa varmaan jopa enemmän kuin 9-5.
ng900T 3d SE -94 (kr), ng9-3 sedan 1.8t A Linear -07 (vaimon), Jumpy l2h1 2.0Hdi -07 (vaihdetaan leveämpään pakuun)
Serkku: Insignia 2.0 ttid 4wd combi
#2742 (muistaakseni)
Serkku: Insignia 2.0 ttid 4wd combi
#2742 (muistaakseni)
Re: Ostamassa 9-5 diesel, millä koneella kannattaa hankkia
Olikin kevyempi kun muistin tuo c5.
Omamassa 1460kg, kokonais 1905kg. Paljonkos 9-5 wagon dieselinä painaa noin?
Omamassa 1460kg, kokonais 1905kg. Paljonkos 9-5 wagon dieselinä painaa noin?
ng900T 3d SE -94 (kr), ng9-3 sedan 1.8t A Linear -07 (vaimon), Jumpy l2h1 2.0Hdi -07 (vaihdetaan leveämpään pakuun)
Serkku: Insignia 2.0 ttid 4wd combi
#2742 (muistaakseni)
Serkku: Insignia 2.0 ttid 4wd combi
#2742 (muistaakseni)
-
- "Hirsch"
- Viestit: 786
- Liittynyt: Su Touko 11, 2003 22:01
- Paikkakunta: Kempele
Re: Ostamassa 9-5 diesel, millä koneella kannattaa hankkia
Mitä viriä Raati suosittelee dieselmoottoriin? Esimerkiksi http://www.voimaa.com lupaa 2,2:een parhaimmillaan 143hv/340Nm.cab95 kirjoitti:Eiköhän siihen 2.2seen jotain lastu/viriä löydy.
#1488
900c Combi Coupe -88
9⁵ Aero Wagon -03
900c Combi Coupe -88
9⁵ Aero Wagon -03
Re: Ostamassa 9-5 diesel, millä koneella kannattaa hankkia
Sais melko pirun halvalla ruotsin puolelta noita viirusilmiä 1,9 koneella, mitä blocketista seuraillu. Miten luotettavia noi automaatit on tuon dieselin perässä?
Saab 9-3 Sport Sedan 2,2TiD
Re: Ostamassa 9-5 diesel, millä koneella kannattaa hankkia
1730 kg on tuon oman kiesin omamassa manuaalilaatikolla.Georges27 kirjoitti:Olikin kevyempi kun muistin tuo c5.
Omamassa 1460kg, kokonais 1905kg. Paljonkos 9-5 wagon dieselinä painaa noin?
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
Re: Ostamassa 9-5 diesel, millä koneella kannattaa hankkia
Olen omistanut kolme V6-moottorilla varustettua autoa. Eka oli Peugeot 604, jonka konepellin alla oli ns. PRV (peugeot, renault, Volvo) kutonen. Jotain kevyempää metallia kansineen päivineen. Hieno moottori, ellei kansi vuotanut.
Toinen oli onneton köyhä V6-camaro, jonka moottorin ainoa hyvä puoli oli 3/4-osakasin esihistoriallisen raudan pysyminen kasassa.
Kolmas oli Audin V6 TDi, jonka kansipuolella sijaitseva ongelmakenttä on ihan omaa luokkaansa. Sopii ainoastaan verkonpainoksi takuun loputtua.
Neljäs, jota en koskaan tule omistamaan on 9-5 Isuzun V6-komedialla. Aivan loistava kone, elleivät sylinteriputket ala vaeltamaan. Niin ne kuitenkin tekevät. Joku täällä on kirjoittanut, kuinka hyvä auto on. Kone on vaihdettu 50000 ja 150000 ja etc välein ja vielä mennään kolmannella koneella monta kilometriä kunnes neljäs pannaan pellin alle.
Ihan oikeasti, V6 konsepti tuntuu olevan vaikea toteuttaa mille hyvänsä merkillä.
2,2 on meuhkaava, vanhanaikainen laama, mutta pysyy hyvin kasassa.
Viristä on muualla ollut juttua ja kokemusperäistä tietoa kaivataan. Kaikki lupaavat saman tehon ja väännön parin Kwn ja Nm heitolla. (huom. lupaavat).
Toinen oli onneton köyhä V6-camaro, jonka moottorin ainoa hyvä puoli oli 3/4-osakasin esihistoriallisen raudan pysyminen kasassa.
Kolmas oli Audin V6 TDi, jonka kansipuolella sijaitseva ongelmakenttä on ihan omaa luokkaansa. Sopii ainoastaan verkonpainoksi takuun loputtua.
Neljäs, jota en koskaan tule omistamaan on 9-5 Isuzun V6-komedialla. Aivan loistava kone, elleivät sylinteriputket ala vaeltamaan. Niin ne kuitenkin tekevät. Joku täällä on kirjoittanut, kuinka hyvä auto on. Kone on vaihdettu 50000 ja 150000 ja etc välein ja vielä mennään kolmannella koneella monta kilometriä kunnes neljäs pannaan pellin alle.
Ihan oikeasti, V6 konsepti tuntuu olevan vaikea toteuttaa mille hyvänsä merkillä.
2,2 on meuhkaava, vanhanaikainen laama, mutta pysyy hyvin kasassa.
Viristä on muualla ollut juttua ja kokemusperäistä tietoa kaivataan. Kaikki lupaavat saman tehon ja väännön parin Kwn ja Nm heitolla. (huom. lupaavat).
Kulkuvälineenä enää maastopyörä (vaikka ajokortti on taskussa)
Re: Ostamassa 9-5 diesel, millä koneella kannattaa hankkia
3,0 V6 TiD ollut ajossa jo 150 000 km ilman se suurempia murheita. Hienoa, että ko. moottoriin liittyy näin suuri epäluulo kuin näistä viesteistä huomaa. Hinnat pysyy alhaalla ja seuraava autokin voi olla 3,0 V6 erittäin kustannustehokkaasti. Loistava moottori ja loppujen lopuksi jos nuo sylinteriputket valahtaa, ainostaan "köyhäähän se kirpaisee". Älkää ostako......
Re: Ostamassa 9-5 diesel, millä koneella kannattaa hankkia
Nimen omaan köyhyyttäni en siihen uskalla sekaantua. Jos ensin joutuu ottamaan velkaa autoon ja sitten tulee muutaman tonnin remontti niin pistäähän se vituttamaan. Reilu 10v on ollu saabbeja ja niiden remontteihin ei yhteensäkään ole montaa tonnia vielä mennyt, ja jos sitten yhteen menisi enemmän niin olisihan se vähän hullua.
ng900T 3d SE -94 (kr), ng9-3 sedan 1.8t A Linear -07 (vaimon), Jumpy l2h1 2.0Hdi -07 (vaihdetaan leveämpään pakuun)
Serkku: Insignia 2.0 ttid 4wd combi
#2742 (muistaakseni)
Serkku: Insignia 2.0 ttid 4wd combi
#2742 (muistaakseni)
-
- "Koeajolla"
- Viestit: 2
- Liittynyt: To Helmi 04, 2010 16:07
Re: Ostamassa 9-5 diesel, millä koneella kannattaa hankkia
Itsellä ollut 2.2.tid automaatilla vuodesta-04, kilometrejä kertynyt 390 000 ja nyt jätti tielle kun vaihteisto ei enää löytänyt vaihteita. Varma peli on ollut ja kyllä sillä ohituksissa pärjää.
Re: Ostamassa 9-5 diesel, millä koneella kannattaa hankkia
Moro,
Itellä oli tuo 3,0 V6 dieseli aikoinaan ja puolisentoista vuotta takaperin joutusin autosta luopumaan ihan muusta syystä kuin niiden sylinteriputkien aiheuttamien ongelmien takia. Moottori oli omasta mielestäni loistava! Niin kulkupuolessa kuin äänellisestikin
Kuulin myös kauhutarinoita niiden putkien valahtimesta ennen auton ostoa, mutta en antanut sen vaikuttaa ostooni, ja hyvä niin. Autolla kerkesin ajelemaan vajaa 80tkm, ennen kuin sivullinen ajoi perään ja meni lunariin.
Reilu 220tkm kerkes tulla mittariin baassiin ennen sitä, ja erittäin positiivisena muistona autosta jäi se, erittäin miellyttävän ajettavuuden lisäksi, että oli ns.hyvin "huoltovapaa" auto. Tiedä onko sitte osunu kerranki vaan tuuri kohilleen vai mikä? Mutta onkelmia ei kyseisen auton kanssa ollut
V6 ja Voiko olla parempaa? Vaihtaisin heti oman 9-3 ttid:ni tuohon 9-3 V6 bensakoneiseen, jos ei vaan olis niin jäätävä tuo työmatka!
Itellä oli tuo 3,0 V6 dieseli aikoinaan ja puolisentoista vuotta takaperin joutusin autosta luopumaan ihan muusta syystä kuin niiden sylinteriputkien aiheuttamien ongelmien takia. Moottori oli omasta mielestäni loistava! Niin kulkupuolessa kuin äänellisestikin
Kuulin myös kauhutarinoita niiden putkien valahtimesta ennen auton ostoa, mutta en antanut sen vaikuttaa ostooni, ja hyvä niin. Autolla kerkesin ajelemaan vajaa 80tkm, ennen kuin sivullinen ajoi perään ja meni lunariin.
Reilu 220tkm kerkes tulla mittariin baassiin ennen sitä, ja erittäin positiivisena muistona autosta jäi se, erittäin miellyttävän ajettavuuden lisäksi, että oli ns.hyvin "huoltovapaa" auto. Tiedä onko sitte osunu kerranki vaan tuuri kohilleen vai mikä? Mutta onkelmia ei kyseisen auton kanssa ollut
V6 ja Voiko olla parempaa? Vaihtaisin heti oman 9-3 ttid:ni tuohon 9-3 V6 bensakoneiseen, jos ei vaan olis niin jäätävä tuo työmatka!
Saab 9-3 1,9TTiD -08 (Voimaa.com-Unik)
Ex Saab 9-5 3,0TiD V6 -02
Ex Saab 9-5 3,0TiD V6 -02