virtalukon pohja vai mikä?
virtalukon pohja vai mikä?
ensin startti jätti väliin eli noin kolmannella käyntiin ja avain takkusi, jäi jumiin. Nyt ei sit vetämälläkään käynnisty vaikka kipinää tulee ja bensaakin on tankissa. Voisiko vika olla virtalukon pohjassa?malli on 9000cs 2.0 perus suapi vm-92
" kyllä vanha satku oli auto tähän rimpulaan verrattuna,mitä nyt vähän hitsata tartti
ja semmosta".
" kyllä vanha satku oli auto tähän rimpulaan verrattuna,mitä nyt vähän hitsata tartti
ja semmosta".
Kloppina sanoin faijalle "en koskaan aja tommosta paappaautoa"
no perhana nyt näitä on ollut jo kaksi 16vuoden aikana.
voi ku sais 900i:tä uutena vielä...sais sit eläkkeellä hitsailla:D
no perhana nyt näitä on ollut jo kaksi 16vuoden aikana.
voi ku sais 900i:tä uutena vielä...sais sit eläkkeellä hitsailla:D
Re: virtalukon pohja vai mikä?
Jos kipinää tulee tulpille asti, niin tuskin on virtalukko. Onko bensapumppua koskaan vaihdettu? Jos on menty yli 200 tkm, niin bensapumppu on potentiaalinen vikakohde. Tankissa oleva bensa ei ilman sitä tule palotilaan...
Avaimen takkuaminen on eri juttu ja siihen virtalukko on syyllinen, siitä ja korjaamisesta löytyy haulla rutkasti tietoa.
Avaimen takkuaminen on eri juttu ja siihen virtalukko on syyllinen, siitä ja korjaamisesta löytyy haulla rutkasti tietoa.
9000 CS 2.3 LPT -97 Aut.
#2545
#2545
Re: virtalukon pohja vai mikä?
Kiitti,noin se varmaan on.jmt kirjoitti:Jos kipinää tulee tulpille asti, niin tuskin on virtalukko. Onko bensapumppua koskaan vaihdettu? Jos on menty yli 200 tkm, niin bensapumppu on potentiaalinen vikakohde. Tankissa oleva bensa ei ilman sitä tule palotilaan...
Avaimen takkuaminen on eri juttu ja siihen virtalukko on syyllinen, siitä ja korjaamisesta löytyy haulla rutkasti tietoa.
bensaa tankissa on...mutta.
Katoin tulpat pitkän starttauksen jälkeen, kuivat!!
panin hörpyt pyttyihin niin hörähti,ett kait se pumppu siel ronaa, takana 202tkm samalla pumpulla.Sattui vain niin sopivasti että samalla kertaa takkusi virtalukko ja sitten hyytyi käyntiin lähdön jälkeen kokonaan,ei edes hinaamalla käyntiin vaikka kipinää oli.
startti on kyllä kanssa vaihtokunnossa pyörittää hädin tuskin,no kait nää on niitä iän tuomia probleemia,sillä osat suurinmaksi osaksi alkuperäisiä,mitä nyt kuluvia on vaihdettu.
Vähän on luotto menny tohon,ainaski jos aikoo pitemmän reissun tehdä.
Kloppina sanoin faijalle "en koskaan aja tommosta paappaautoa"
no perhana nyt näitä on ollut jo kaksi 16vuoden aikana.
voi ku sais 900i:tä uutena vielä...sais sit eläkkeellä hitsailla:D
no perhana nyt näitä on ollut jo kaksi 16vuoden aikana.
voi ku sais 900i:tä uutena vielä...sais sit eläkkeellä hitsailla:D
Re: virtalukon pohja vai mikä?
Osuit aivan oikeaan pumppuhan se uuvahti,samalla uusittiin startti ja virtalukon pohja.Pohjanvaihdon jälkeen startatessa ei jännite putoa alle 10voltin,ennen vaihtoa se oli 7.5 volttia samalla virtalukko palautuu paremmin, en oo vielä purkanu pohjaa sieltä vois selvitä lisää.jmt kirjoitti:Jos kipinää tulee tulpille asti, niin tuskin on virtalukko. Onko bensapumppua koskaan vaihdettu? Jos on menty yli 200 tkm, niin bensapumppu on potentiaalinen vikakohde. Tankissa oleva bensa ei ilman sitä tule palotilaan...
Avaimen takkuaminen on eri juttu ja siihen virtalukko on syyllinen, siitä ja korjaamisesta löytyy haulla rutkasti tietoa.
Kiitos neuvoista!! tää sivusto on kyllä hyvä paikka hankkia tietoa.
Kloppina sanoin faijalle "en koskaan aja tommosta paappaautoa"
no perhana nyt näitä on ollut jo kaksi 16vuoden aikana.
voi ku sais 900i:tä uutena vielä...sais sit eläkkeellä hitsailla:D
no perhana nyt näitä on ollut jo kaksi 16vuoden aikana.
voi ku sais 900i:tä uutena vielä...sais sit eläkkeellä hitsailla:D
Re: virtalukon pohja vai mikä?
Hip hei. Vuorokauden ollut viimeisen vuosimallin tonnarin omistaja ja heti saa kirjoitella. Mutta tosiaan, tänään teki semmoiset temput, että kun käänsin avaimesta, pysyi mittaristo pimeänä ja kone pyöritti, muttei startannut. Pari venkslausta avaimella ja kas, mittaristo valaistui ja auto käynnistyi.
Ajoin kilometrin bensikselle ja tankkauksen jälkeen väänsin avaimesta, kaksi sekuntia oli pimeää, sitten napsahti mittaristo henkiin ja taas mentiin.
Renkkasin tuota käynnistystä sitten kahdella avaimella edestakaisin ja vaiva ilmaantui ilman mitään logiikkaa miten halusi. Välillä käynnistyi viisi kertaa ilman ongelmia ja välillä kolme kertaa peräkkäin oli pimeää.
Kyllä mä nyt virtalukon pohjasta lähden ja semmoisen sai autokauppias luvan tilata, vaihto on maanantaina. Toivon mukaan tolla korjaantuu. Kävi mielessä bensapumput ja DI-kasetit, mutta ne kai alkavat renkata vasta tässä ihan lähiaikoina
No, tylsien ja toimivien japsien rinnalle halusin jännitystä autoiluun ja sitä sain, kun in ostin ! Ihan vielä en laita tota Corollaa myyntiin, ennenkuin tämän yksilön metkut ovat selvillä.
Vaan on se makia ajaa ja pienpaineesta huolimatta lähtee kuin hauki kaislikosta. Kaippa nyt 1.6 Corollan jälkeen...
Mites porukoilla on noita virtalukon pohjia mennyt ?, vai ollaanko tässä vaihtamassa ihan väärää osaa ? Autolla on ajettu 202 tkm.
Ajoin kilometrin bensikselle ja tankkauksen jälkeen väänsin avaimesta, kaksi sekuntia oli pimeää, sitten napsahti mittaristo henkiin ja taas mentiin.
Renkkasin tuota käynnistystä sitten kahdella avaimella edestakaisin ja vaiva ilmaantui ilman mitään logiikkaa miten halusi. Välillä käynnistyi viisi kertaa ilman ongelmia ja välillä kolme kertaa peräkkäin oli pimeää.
Kyllä mä nyt virtalukon pohjasta lähden ja semmoisen sai autokauppias luvan tilata, vaihto on maanantaina. Toivon mukaan tolla korjaantuu. Kävi mielessä bensapumput ja DI-kasetit, mutta ne kai alkavat renkata vasta tässä ihan lähiaikoina
No, tylsien ja toimivien japsien rinnalle halusin jännitystä autoiluun ja sitä sain, kun in ostin ! Ihan vielä en laita tota Corollaa myyntiin, ennenkuin tämän yksilön metkut ovat selvillä.
Vaan on se makia ajaa ja pienpaineesta huolimatta lähtee kuin hauki kaislikosta. Kaippa nyt 1.6 Corollan jälkeen...
Mites porukoilla on noita virtalukon pohjia mennyt ?, vai ollaanko tässä vaihtamassa ihan väärää osaa ? Autolla on ajettu 202 tkm.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06, Honda Accord 2.4 Tourer-08 AT Executive Advanced
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Re: virtalukon pohja vai mikä?
Voisikos ajonesto tehdä moisen??IC1970 kirjoitti:Hip hei. Vuorokauden ollut viimeisen vuosimallin tonnarin omistaja ja heti saa kirjoitella. Mutta tosiaan, tänään teki semmoiset temput, että kun käänsin avaimesta, pysyi mittaristo pimeänä ja kone pyöritti, muttei startannut. Pari venkslausta avaimella ja kas, mittaristo valaistui ja auto käynnistyi.
Ajoin kilometrin bensikselle ja tankkauksen jälkeen väänsin avaimesta, kaksi sekuntia oli pimeää, sitten napsahti mittaristo henkiin ja taas mentiin.
Renkkasin tuota käynnistystä sitten kahdella avaimella edestakaisin ja vaiva ilmaantui ilman mitään logiikkaa miten halusi. Välillä käynnistyi viisi kertaa ilman ongelmia ja välillä kolme kertaa peräkkäin oli pimeää.
Ainakin muistelen joskus sahanneeni orkkis ajonestolla varattua tonnaria turhaan, koska oli päälä. Mittaristohan on pimeenä jos ajonesto päällä, eikös?
Mulla omassa jälkiasennushäly, joten siihen turha verrata.
-900i2,1-92, käyttis: Vo**o v40 D3 Summum aut.
-ex: 9000cse 2.0t -93
jäsenkin #2534
-ex: 9000cse 2.0t -93
jäsenkin #2534
Re: virtalukon pohja vai mikä?
Virtalukon pohja meni tonnarista juuri noilla kilometreillä ja muutenkin oireet täsmää .IC1970 kirjoitti:
Kyllä mä nyt virtalukon pohjasta lähden ja semmoisen sai autokauppias luvan tilata, vaihto on maanantaina. Toivon mukaan tolla korjaantuu. Kävi mielessä bensapumput ja DI-kasetit, mutta ne kai alkavat renkata vasta tässä ihan lähiaikoina
Mites porukoilla on noita virtalukon pohjia mennyt ?, vai ollaanko tässä vaihtamassa ihan väärää osaa ? Autolla on ajettu 202 tkm.
Ei muuta kuin uutta paikoilleen - on muuten helppo vaihtaa itsekin.
46 vuotta ajoa vain Saabilla. Saab 9-5 Aero sedan- 00, Vector 2.3t wagon A5 -08 # 150.
Re: virtalukon pohja vai mikä?
Virtalukon pohja meni n. 187 tkm kohdalla. Mittaristo diskoili jne. Välillisenä vahinkona lisäksi kärähtänyt starttimoottori
------------------------
9-5 2,3 Aero Wagon 2007
Ex 9000 2,3t CSE A50 Amethyst violet 258
#3224
9-5 2,3 Aero Wagon 2007
Ex 9000 2,3t CSE A50 Amethyst violet 258
#3224
Re: virtalukon pohja vai mikä?
Juu, ohjekirjasta opiskelin tuon ajoneston toiminnan ja se kyllä toimii kuten pitää. On kyllä semmoinen auto, jota ei ilman kauko-ohjaimen vasenta näppäintä saa käyntiin millään. Ei parane hukata...
Tänään temppuili kerran ja kyllä nuo oireet ynnä yllä olevat viestit antavat osviittaa siitä, että kyllä se virtalukon pohja on. Emmää itse vaihda, antaa asentajan vaihtaa, kun kerran myyjäliikkeelle pallon heitin ja kopin ottivat.
Tänään temppuili kerran ja kyllä nuo oireet ynnä yllä olevat viestit antavat osviittaa siitä, että kyllä se virtalukon pohja on. Emmää itse vaihda, antaa asentajan vaihtaa, kun kerran myyjäliikkeelle pallon heitin ja kopin ottivat.
Re: virtalukon pohja vai mikä?
Mulla tonnarissa meni ensin bensapumppu sitten virtalukko alkoi temppuileen ja sen jälkeen virtalukon pohja.Nämä ns."tyyppi viat" noin 230000km kohdalla.Suosiolla ostin uuden sytkäkasetin ja kampiakselin tunnistimen saman tien ettei jätä toista kertaa tielle................
Mitä Saabisti ei tekisi autonsa eteen......
Re: virtalukon pohja vai mikä?
^Jos tää mulle jää, vaihdatan varmaan sytkäkasetin, bensapumpun + suodattimen suht nopeesti, niin ei tartte hermoilla koska ne pettää ja jää jonnekin tienposkeen.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06, Honda Accord 2.4 Tourer-08 AT Executive Advanced
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1437
- Liittynyt: Ma Tammi 31, 2005 15:42
- Paikkakunta: Suomen Miami
Re: virtalukon pohja vai mikä?
Mitenkäs takertelu?
Eli virtalukko toimii muuten hyvin, mutta. Kun laittaa avaimen lukkoon saa hetken nitkutella ja voimalla painaa/vääntää että että aukeaa.
Kuhan sitä avainta saa käännettya toimii kaikki hyvin. Niin kauan kunnes ottaa avaimen lukosta ja kuuluu se "klops" ääni ja lukko ponnahtaa ylös.
Selviäiskö pelkällä lukon vaihdolla? Vai takerteleeko rattilukko tai pohja?
Potilaana -96 CSE
Eli virtalukko toimii muuten hyvin, mutta. Kun laittaa avaimen lukkoon saa hetken nitkutella ja voimalla painaa/vääntää että että aukeaa.
Kuhan sitä avainta saa käännettya toimii kaikki hyvin. Niin kauan kunnes ottaa avaimen lukosta ja kuuluu se "klops" ääni ja lukko ponnahtaa ylös.
Selviäiskö pelkällä lukon vaihdolla? Vai takerteleeko rattilukko tai pohja?
Potilaana -96 CSE
Re: virtalukon pohja vai mikä?
Lukkosylinteri, erityisesti haitat on kuluneet, mutta myös runko-osa jos ala-asennossa toimii eri tavalla kuin ylä-asennossa. Uudet haitat riittää, parikymmentä euroa lukkosepältä.DIggItaLLr kirjoitti:Selviäiskö pelkällä lukon vaihdolla?
Yleensä ongelma on kyllä ollut toisin päin, ylhäällä kääntyy mutta alhaalla ei. Eli sammuttamisen jälkeen avain otettava välillä ulos kokonaan, muuten ei käänny. Tästäkin on kirjoitettu ennenkin, mm.
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 8&start=30
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=12&t=10651
http://nenivrot.tripod.com/9k/virtalukk ... lukko.html
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: virtalukon pohja vai mikä?
Hip hei. Vuorokauden ollut viimeisen vuosimallin tonnarin omistaja ja heti saa kirjoitella. Mutta tosiaan, tänään teki semmoiset temput, että kun käänsin avaimesta, pysyi mittaristo pimeänä ja kone pyöritti, muttei startannut. Pari venkslausta avaimella ja kas, mittaristo valaistui ja auto käynnistyi.
Ajoin kilometrin bensikselle ja tankkauksen jälkeen väänsin avaimesta, kaksi sekuntia oli pimeää, sitten napsahti mittaristo henkiin ja taas mentiin.
Renkkasin tuota käynnistystä sitten kahdella avaimella edestakaisin ja vaiva ilmaantui ilman mitään logiikkaa miten halusi. Välillä käynnistyi viisi kertaa ilman ongelmia ja välillä kolme kertaa peräkkäin oli pimeää.
meikäläisellä nyt tehny samaa muutaman viikon, virtalukon pohjaa epäilisin myös, mut sit taas radiot ja puhaltimet sun muut alkaa toimimaan vaikka on mittaristo pimeenä.?!?!?!?! ja motonetin sivuilla lukee "Ei sisällä sähköistä ajonestoa jollei mainittu" mites tohon pitäs reagoida?
SAAB 9000CSE 2.0T -96 B204E (Steg-2) #4964
PitPro Standard 150cc -07
On kahdenlaisia turbo autoja: ne joko on rikki, tai ne on menosssa rikki.
-No Real Power Just Turbo sh*t-
PitPro Standard 150cc -07
On kahdenlaisia turbo autoja: ne joko on rikki, tai ne on menosssa rikki.
-No Real Power Just Turbo sh*t-
Re: virtalukon pohja vai mikä?
kun virtalukko ei nyt saa vatauksia ni voiskohan toi ongelma johtua kuluneesta avaimesta nyt on tehnyt sitä että ovet ei aukea siis edes kuskin ovi vaikka avain kääntyykin.?!?!?!?!!??!
SAAB 9000CSE 2.0T -96 B204E (Steg-2) #4964
PitPro Standard 150cc -07
On kahdenlaisia turbo autoja: ne joko on rikki, tai ne on menosssa rikki.
-No Real Power Just Turbo sh*t-
PitPro Standard 150cc -07
On kahdenlaisia turbo autoja: ne joko on rikki, tai ne on menosssa rikki.
-No Real Power Just Turbo sh*t-