" kyllä vanha satku oli auto tähän rimpulaan verrattuna,mitä nyt vähän hitsata tartti
ja semmosta".
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Kiitti,noin se varmaan on.jmt kirjoitti:Jos kipinää tulee tulpille asti, niin tuskin on virtalukko. Onko bensapumppua koskaan vaihdettu? Jos on menty yli 200 tkm, niin bensapumppu on potentiaalinen vikakohde. Tankissa oleva bensa ei ilman sitä tule palotilaan...
Avaimen takkuaminen on eri juttu ja siihen virtalukko on syyllinen, siitä ja korjaamisesta löytyy haulla rutkasti tietoa.
Osuit aivan oikeaan pumppuhan se uuvahti,samalla uusittiin startti ja virtalukon pohja.Pohjanvaihdon jälkeen startatessa ei jännite putoa alle 10voltin,ennen vaihtoa se oli 7.5 volttia samalla virtalukko palautuu paremmin, en oo vielä purkanu pohjaa sieltä vois selvitä lisää.jmt kirjoitti:Jos kipinää tulee tulpille asti, niin tuskin on virtalukko. Onko bensapumppua koskaan vaihdettu? Jos on menty yli 200 tkm, niin bensapumppu on potentiaalinen vikakohde. Tankissa oleva bensa ei ilman sitä tule palotilaan...
Avaimen takkuaminen on eri juttu ja siihen virtalukko on syyllinen, siitä ja korjaamisesta löytyy haulla rutkasti tietoa.
Voisikos ajonesto tehdä moisen??IC1970 kirjoitti:Hip hei. Vuorokauden ollut viimeisen vuosimallin tonnarin omistaja ja heti saa kirjoitella. Mutta tosiaan, tänään teki semmoiset temput, että kun käänsin avaimesta, pysyi mittaristo pimeänä ja kone pyöritti, muttei startannut. Pari venkslausta avaimella ja kas, mittaristo valaistui ja auto käynnistyi.
Ajoin kilometrin bensikselle ja tankkauksen jälkeen väänsin avaimesta, kaksi sekuntia oli pimeää, sitten napsahti mittaristo henkiin ja taas mentiin.
Renkkasin tuota käynnistystä sitten kahdella avaimella edestakaisin ja vaiva ilmaantui ilman mitään logiikkaa miten halusi. Välillä käynnistyi viisi kertaa ilman ongelmia ja välillä kolme kertaa peräkkäin oli pimeää.
Virtalukon pohja meni tonnarista juuri noilla kilometreillä ja muutenkin oireet täsmääIC1970 kirjoitti:
Kyllä mä nyt virtalukon pohjasta lähden ja semmoisen sai autokauppias luvan tilata, vaihto on maanantaina. Toivon mukaan tolla korjaantuu. Kävi mielessä bensapumput ja DI-kasetit, mutta ne kai alkavat renkata vasta tässä ihan lähiaikoina![]()
Mites porukoilla on noita virtalukon pohjia mennyt ?, vai ollaanko tässä vaihtamassa ihan väärää osaa ? Autolla on ajettu 202 tkm.
Lukkosylinteri, erityisesti haitat on kuluneet, mutta myös runko-osa jos ala-asennossa toimii eri tavalla kuin ylä-asennossa. Uudet haitat riittää, parikymmentä euroa lukkosepältä.DIggItaLLr kirjoitti:Selviäiskö pelkällä lukon vaihdolla?
Hip hei. Vuorokauden ollut viimeisen vuosimallin tonnarin omistaja ja heti saa kirjoitella. Mutta tosiaan, tänään teki semmoiset temput, että kun käänsin avaimesta, pysyi mittaristo pimeänä ja kone pyöritti, muttei startannut. Pari venkslausta avaimella ja kas, mittaristo valaistui ja auto käynnistyi.
Ajoin kilometrin bensikselle ja tankkauksen jälkeen väänsin avaimesta, kaksi sekuntia oli pimeää, sitten napsahti mittaristo henkiin ja taas mentiin.
Renkkasin tuota käynnistystä sitten kahdella avaimella edestakaisin ja vaiva ilmaantui ilman mitään logiikkaa miten halusi. Välillä käynnistyi viisi kertaa ilman ongelmia ja välillä kolme kertaa peräkkäin oli pimeää.