Petri R kirjoitti:Jos haluaa paljon varusteita ja "Suomi-auton", niin muuttoautot ovat hyviä vaihtoehtoja, kuten myös vanhat diplomaattiautot.
Itsellä ollut niitä muutamia todella maukkaita yksilöitä.
Häh, ihan samalla tavalla ne muuttoautot on ostettu ulkomailta ts. ei mitään eroa. Itse en ostaisi uutena suomeen tuotua autoa, ellei se tosiaan ole 0-2v vanha, ainoat suomiautothan on tehty Uudessakaupungissa.
Suomalainen perus autoilija: ajaa hiekassa, suolassa, tekee kylmäkäynnistyksiä, raaputtaa jäätä pellilltä harva se päivä, huoltaa autoa sillon ku sattuu rahaa olemaan, valitsee ne halvimmat varustepaketit, köröttelee liian isolla vaihteella vähäisen bensankulumisen toivossa, ajaa sen ison rekan perässä vaikka sieltä lentäis kuinka kuraa kun ei se tdi kerkeä ohi vaikka ois kuinka quattro.
Saksalainen perus autoilija: ei aja hiekassa, ei suolassa, ei tee kylmäkäynnistyksiä(ainakaan usein), pesee ja vahaa autonsa säännöllisesti(saksalaisethan pitää autoistansa hyvää huolta), huoltaa autonsa säännöllisesti, valitsee monipuolisempia varustepaketteja(nahkaa yms.), ajavat oikeasti niillä autoilla ja oikeilla kierrosalueilla.
Suomalainen merkkiliike: palvelu kehnoa (riippuu paikasta), boikotoivat parempikuntoisia tuontiautoja(tai sitten tuovat itse ja pahimmassa tapauksessa ruuvaavat itse mittareita), kalliit hinnat karvalakeista, huoltojen ammattitaito usein kehnoa ja kalliita kaikenlisäksi=suomipoika ei huolla tarpeeksi usein.
Saksalainen merkkiliike: palvelu ok, hinnat ok, hyvä valikoima, ammattitaitoisia mekaanikkoja.
Suomi: asukkaita n. 5.4 milj = vertaa autokantaan
Saksa: asukkaita n. 84 milj = vertaa autokantaan
Näillä perusteilla en mieti kahtakertaa mistä sen 5-10v vanhan auton ostaa. Nytkin odottaa Saksalaisessa merkkiliikkeessä hakua yksi Uudenkaupungin tuotos
Ja jottei mene ihan ot, niin varmasti mukava peli tuollainen Audi, vaikken itse Audia ostaisi.
http://jtmedia.kuvat.fi/kuvat/ tuolta löytyy hienoja kuvia Audeista joita asiallisesti "laitettu" vai miten se nyt ikinä sanotaankaan..