nyt on pahalle annettu pikkusormi... ;)

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
Maikki
"Hölösuu"
Viestit: 1133
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 22:52
Paikkakunta: Oulu

nyt on pahalle annettu pikkusormi... ;)

Viesti Kirjoittaja Maikki »

Eli viikonloppuna laitettiin ässään apc-boksi ja BSR:n lastu paikoilleen. Aikaa meni ihan kiitettävästi kun johtosarjan sai tehdä uusiksi ja yhden johdon paikka oli vähän hukassa mutta loppu hyvin kaikki hyvin...koelenkillä valoista lähdettäessä 940 turbo-volle jäi nätisti kakkoseksi.

Nyt boksi antaa huippuahtoja 0.7 ja ahdot pysyy nätisti 0.6 yläpuolella. Lastu antaa mukavan potkun kun paineet menee yli 0.4:n :lol: kaippa näillä ahdoilla pärjää talven yli kunnes keväällä laitan tonnarin ic:n tai sitte ei :twisted:

Seuraavaksi tarviskin sitten päivittää alusta ja uusia takajarrut
9-5 2.0t wagon biopower linear sport - 05, 9-3 cabriolet 2.0t A SE -00, 900i 16valve 3d - 93

detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

Vaiko ennemmin "otan osaa"?? :lol:
Aki Peltola #1132
SEPA
"Hirsch"
Viestit: 936
Liittynyt: Ti Loka 14, 2003 19:33
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Viesti Kirjoittaja SEPA »

Ja seuraavaksi vaihtuu......?Saas nähä mitä mies seuraavaksi tekee :twisted:
ypjp
"Tuplakaasari"
Viestit: 57
Liittynyt: Pe Touko 21, 2004 15:17
Paikkakunta: Turun seutu

Viesti Kirjoittaja ypjp »

...IC...vesiruisku.... :lol: :lol: ....lisää bensaa.....isompi ahdin.... :lol: :lol:
Maikki
"Hölösuu"
Viestit: 1133
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 22:52
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Maikki »

kaverillani joka boksin laitto paikalleen on ässässä ic ja 1.1 ahtoja joten eihän omalla perässä pysyny joten nälkä jäi... :wink:

Iskarit on senverran heikossa hapessa että ne pitää laittaa ja samalla menee madallusjouset alle...

Todennäkösesti homman tonnarin ic:n ja sen kanssa paineet jonnekin barin tietämille niin sitten on kaikki halvat hevoset tienattu ja rupeaa jo vähän maksamaan lisätehokin. Tosin säädättämässä käyn vasta coolerin laiton ja paineiden noston jälkeen.

Seuraava modi taitaa olla että takaluukusta vaihtuu S C-kirjaimeksi :twisted:
9-5 2.0t wagon biopower linear sport - 05, 9-3 cabriolet 2.0t A SE -00, 900i 16valve 3d - 93

detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.
pade
"Hölösuu"
Viestit: 5150
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 23:04
Paikkakunta: hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pade »

Siitä se sit lähtee ;)
Milli
"Saabisti"
Viestit: 2172
Liittynyt: Su Kesä 08, 2003 21:53

Viesti Kirjoittaja Milli »

Maikki kirjoitti:kaverillani joka boksin laitto paikalleen on ässässä ic ja 1.1 ahtoja joten eihän omalla perässä pysyny joten nälkä jäi...
Sehän on niinkuin mulla ja SEPAlla. :lol: :lol: :twisted: Jos toinen jää niin pitää alkaa miettiin et mitä viriä laitetaan et kurotaan välimatka kiinni. :P
Viimeksi muokannut Milli, Ti Syys 21, 2004 20:34. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Saab 9-5 Griffin -01, Saab 9-5 2.0t -06, Saab 9-5 1.9tids -08
SEPA
"Hirsch"
Viestit: 936
Liittynyt: Ti Loka 14, 2003 19:33
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Viesti Kirjoittaja SEPA »

Milli kirjoitti:Sehän on niinkuin mulla ja SEPAlla. :lol: :lol: :twisted: Jos toinen jää niin pitää alkaa miettiin et mitä viriä laitetaan et kurotaan välimatka kiinni. :P
Jos jää jälkeen niin menee yöunet ja akka haukkuu.Untakin tarvii ja akkaa ei jaksa kuunnella :arrow: puhelu viriliikkeeseenja....
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

SEPA kirjoitti:Jos jää jälkeen niin menee yöunet ja akka haukkuu.Untakin tarvii ja akkaa ei jaksa kuunnella :arrow: puhelu viriliikkeeseen ja....
...raha tuuleen ja hymy huuleen (ainakin sen jälkeen, kun on polkaissut kaasua) :wink:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
jsuomi
"Hirsch"
Viestit: 763
Liittynyt: Su Touko 09, 2004 19:17
Paikkakunta: Somero
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jsuomi »

Mistäs osat hankit, oliks hirmusenki vaikee homma. Itelläki on ässä halussa ja virii tekis mieli laittaa ku japsit kiusaa.
Saab 9000 CS 2.3 vm.92
http://www.garaget.org/?car=21212
Maikki
"Hölösuu"
Viestit: 1133
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 22:52
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Maikki »

Apc-boksi hiluineen löyty myyntipalstalta, chippi kaverilta (toi BSR:n softahan on "helppo nakki" :wink: ). Hommana ei vaikea mutta aikaavievä kun tehtiin uusi johtosarjaki. Helpommalla pääsee jos löytää mustan boksin kun sen voi asentaa moottoritilaan. Mulla on harmaa boksi.

Nyt kun vaihdoin letkut mallia "bilhelvete" ihan oikeaan letkuun niin huippuahdot nousi 0.7:stä 1.0:aan 8O . Seurauksena tosin se että toimi hetken hienosti...Nyt paineet nousee hienosti kolmosella mutta 4 ja 5-vaihteella rupeaa kuulemaan nakutusta. nousee-laskee-nousee-laskee ahdot. Jännä juttu että rupes tekeen tota senjälkeen kun kävin tankilla. Tankissa oli esson bensaa ja shellillä kävin tankilla...kumpikin 98-oktaanista.

Pitännee kokeilla auttaisko asiaa että laittasi ton nakuanturin oikealle paikalleen imusarjan alle. Nyt se on keulasta päin katottuna viimeisessä kierrereiässä kannessa...ketjuhan suoraan alapuolella rohisee että voi periaatteessa vaikuttaa asiaan. Ilmeisesti myöskin uudemman mallin nakuanturin vaihto olis järkevä operaatio...viisaammat kertokoot kannattaako?

Viikon päästä auto menee maalattavaksi. Pitännee noi pienet maaliviat paikata ennen talvea. maalarikaverini rupes vaan heti kovasti kauppaamaan 2wd cossu-sierran ic:tä mulle. Kai sitä pitää ruveta mallailemaan keulalle :twisted:

edit: syyllinen ahtojen heittelyyn löytyi. Virranjakajan alipainesäätimelle menevä letkunpää ei tykänny paineittennoususta vaan sanoi sopimuksen irti. pala letkusta pois ja kiinni ja taas rokkaa :D
9-5 2.0t wagon biopower linear sport - 05, 9-3 cabriolet 2.0t A SE -00, 900i 16valve 3d - 93

detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.
Maikki
"Hölösuu"
Viestit: 1133
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 22:52
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Maikki »

lisää kadonneiden ahtojen metsästystä...pari päivää oli kunnossa ja eilen näytin kaverilleni kuinka vanha saappi lähtee niin yhtäkkiä ahdot tiipu alle 0.7:n ja iloinen sihinä alko kuulumaan konehuoneen puolelta 8O

Tänään vikasaldona yksi irronnut letku ja by-pass (muovimokkula suunnilleen turbon jo lohkon välissä) miltei irti. Muoviklemmarit eivät oikein tykänneet nousseista ahdoista ja olivat murtuneet. Pitännee lähtä hakemaan kunnolliset klemmarit ja vähän letkua niin katsotaan mikä on sitten tilanne...on se kumma kun 14 vuotta vanhat letkut ei kestä miltei kolminkertaisia ahtoja :wink:

Toivottavasti saan auton kuntoon kun huomenna pitäis käydä vantaalla.
9-5 2.0t wagon biopower linear sport - 05, 9-3 cabriolet 2.0t A SE -00, 900i 16valve 3d - 93

detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.
Vastaa Viestiin