Kansipahven laitto +viritys.....

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
ABBA
"Kaasari"
Viestit: 22
Liittynyt: Ma Elo 24, 2009 14:14
Paikkakunta: Pääkaupunki Seutu

Kansipahven laitto +viritys.....

Viesti Kirjoittaja ABBA »

Moi
1.
Juu meni allekirjoituksen mukaisesta tonnarista kansipahvi ja armeijan takia en ehdi itse laittaamaan kun ei autoa saa sisällekään niin mistäs löytyise kohtuuhintainen korjaamo pääkaupunki seudulta kun muuten jää seisomaan tyhjän pantiksi vuodeksi pihalle....
ja olisin myös kiitollinen jos saisi suuntaakin että paljon maksaisi....

2.
sitten olisi viritysosien tilaamisesta ja hinnoista € jos tilaa pro carservicen kautta tuon speedpartsin paketin 2-3 niin paljon maksaisi ja saisiko muualtakin....

Alustasarjakin pitäisi löytää niin onko jotain suosituksia...

kiitän vastauksista jo etukäteen....
SAAB 2.3 Turbo S 1992
Ikotion
"Turbo"
Viestit: 231
Liittynyt: Su Joulu 02, 2007 21:26
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kansipahven laitto +viritys.....

Viesti Kirjoittaja Ikotion »

softapäivityksiä kyselet täältä foorumin suitevelhoilta.

Aika hyvät päivärahat jos pystyy virittelee autoa armeijan aikana ;D
Saab 9000T B202 -89 200hp & 300Nm @ 0.6Bar -> 1.3-1.8bar= ?Hp & ?Nm
suorsa
"Hölösuu"
Viestit: 3458
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 13:11
Paikkakunta: Kouvola

Re: Kansipahven laitto +viritys.....

Viesti Kirjoittaja suorsa »

Ikotion kirjoitti:softapäivityksiä kyselet täältä foorumin suitevelhoilta.
Ei suitet auta ko. autossa, mutta allekirjoittaneelta löytyy lisäinfoa.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 3x 9-5 Tid -10, 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 900 Aero 89 (PR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
ABBA
"Kaasari"
Viestit: 22
Liittynyt: Ma Elo 24, 2009 14:14
Paikkakunta: Pääkaupunki Seutu

Re: Kansipahven laitto +viritys.....

Viesti Kirjoittaja ABBA »

Ikotion kirjoitti:softapäivityksiä kyselet täältä foorumin suitevelhoilta.

Aika hyvät päivärahat jos pystyy virittelee autoa armeijan aikana ;D

On sukan varressa vielä jotain pientä ja kun ei täällä oikeastaan mitään kulujakaan ole.... 8)
SAAB 2.3 Turbo S 1992
Coltti
"Hölösuu"
Viestit: 2834
Liittynyt: To Huhti 22, 2004 09:34
Paikkakunta: Tampere

Re: Kansipahven laitto +viritys.....

Viesti Kirjoittaja Coltti »

Teetä pahviremppa toisella foorumilaisella esim. n. 200e töistä + osat hintaan. Ja osta myös foorumilaiselta virityslastut n. 80e:lla.

Ei ne lastut täydellisesti toimi, mutta toimii kuitenkin. Joutuu nollailemaan di/apc boksia n. kerran viikossa tai ahdot laskee...
Eero Tiainen
T7 & T8 JC performance.
Kysy!
DIggItaLLr
"Hölösuu"
Viestit: 1437
Liittynyt: Ma Tammi 31, 2005 15:42
Paikkakunta: Suomen Miami

Re: Kansipahven laitto +viritys.....

Viesti Kirjoittaja DIggItaLLr »

Ennen kuin luet tuon Coltin kirjotuksen väärin:
Coltti kirjoitti:Ei ne lastut täydellisesti toimi, mutta toimii kuitenkin. Joutuu nollailemaan di/apc boksia n. kerran viikossa tai ahdot laskee...
Riippumatta siitä ostatko tehtaan viriboksin, viripajan tekeleen, vai foorumilaisen tekeleen. Sama koppis loppupeleissä.

Tuo APC/DI boksin nollaus tarve on ominaisuus, ei lastuntekijän vika.
Mik4
"Aero"
Viestit: 392
Liittynyt: Ke Joulu 12, 2007 09:48
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Kansipahven laitto +viritys.....

Viesti Kirjoittaja Mik4 »

DIggItaLLr kirjoitti: Tuo APC/DI boksin nollaus tarve on ominaisuus, ei lastuntekijän vika.
Nyt ihan mielenkiinnosta. Miksi sitä boksia pitää nollailla? Ja tiedetään että laskee ahtoja mutta miksi se niin tekee?
ABBA
"Kaasari"
Viestit: 22
Liittynyt: Ma Elo 24, 2009 14:14
Paikkakunta: Pääkaupunki Seutu

Re: Kansipahven laitto +viritys.....

Viesti Kirjoittaja ABBA »

Onko tuo boksi vaikea nollata????
SAAB 2.3 Turbo S 1992
Avatar
Mawerick
"Hölösuu"
Viestit: 4244
Liittynyt: Pe Loka 31, 2003 13:30
Paikkakunta: Yläne

Re: Kansipahven laitto +viritys.....

Viesti Kirjoittaja Mawerick »

ABBA kirjoitti:Onko tuo boksi vaikea nollata????
Akun piuha irti 15-30 minsaa.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Chevrolet Captiva 2012.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Kansipahven laitto +viritys.....

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

ABBA kirjoitti:Onko tuo boksi vaikea nollata????
Boksin nollaus tapahtuu akun piuhan irroituksella muutamaksi minuutiksi.
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
ysikoo
"Viggen"
Viestit: 595
Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 00:29
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kansipahven laitto +viritys.....

Viesti Kirjoittaja ysikoo »

Johtuuko tuo ilmiö jonkunsorttisesta adaptaatiosta? Ihan vaan mielenkiinnosta..
M97CSB234EFM57001 RE85
Jope
-
Viestit: 4173
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Re: Kansipahven laitto +viritys.....

Viesti Kirjoittaja Jope »

Jep, se adaptoi itseään vakioon suuntaan.

Ehkä vielä jonain päivänä joku jaksaa tutkia tuon sielunelämää enemmän, tällä hetkellä tarkkaa syytä ei taida olla tiedossa.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
Mik4
"Aero"
Viestit: 392
Liittynyt: Ke Joulu 12, 2007 09:48
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Kansipahven laitto +viritys.....

Viesti Kirjoittaja Mik4 »

Jope kirjoitti:Jep, se adaptoi itseään vakioon suuntaan.

Ehkä vielä jonain päivänä joku jaksaa tutkia tuon sielunelämää enemmän, tällä hetkellä tarkkaa syytä ei taida olla tiedossa.
Jep. Varmennetaan tätäkin. -30 pakkasta ja kuiva moottoritie, kiihdytys harjotuksia ja katsoin sitten ahtomittaria. 1.3 bar kierroksilla ja piikkaa melkeen 1.5 bar?!?! Vakio softalla. Viriä vain kiina ic ja 3"dp. Salaperäinen kampe. Aikasemmin fuelcut oli 1 bar. Siinäpä sitten mystiikkaa...
j0ne
"Hölösuu"
Viestit: 2545
Liittynyt: Ke Maalis 29, 2006 12:00
Paikkakunta: Kalakukko city

Re: Kansipahven laitto +viritys.....

Viesti Kirjoittaja j0ne »

Kaveril ollut useamman vuoden DI/APC tonnari jossa ahdot tuntuvat määräytyvän kuun asennon ja lähi-idän tilanteen mukaan. Tasaiset ahdot päivästä riippuen 0,8-1.1 ja välillä piikkaa todella rajusti. Sama homma vaikka vaihtaa, kelloa, mankkua, kassua jne... On uskottu jo että se on ominaisuus eikä vika (luovutettu).
Jope
-
Viestit: 4173
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Re: Kansipahven laitto +viritys.....

Viesti Kirjoittaja Jope »

Yks juttu, mikä tuli tuossa mieleen on, että DI/APC taitaa myös luottaa siihen, että peruspaineet on 50% tavoitepaineesta.

Eli Jos siellä on joku 1,5bar softa, niin peruspainetta pitäisi ruuvata ylöspäin 0,75 bariin asti.. Ehkä sitten paljon parjattu DI/APC alkais pelittämään paremmin?
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
Vastaa Viestiin