Kuinka harvinaisia og900 16v turbo 2ov viistokeula?
Kuinka harvinaisia og900 16v turbo 2ov viistokeula?
Tuli veljeni kanssa puheeksi ahvenistolla kun katselimme tai siis minä katselin kuola valuen metallivihreetä 2 ovista satkua että taitaa olla harvassa alkuperäset 2 oviset viistokeula turbot.
Onko näin?
Sen enempää en ole pörssejä sun muuta seuraillut.
Onko näin?
Sen enempää en ole pörssejä sun muuta seuraillut.
Saabiton saabisti
#1470
#1470
2d Saloon
2-ovinen konttiperä on huhujen mukaan og900:en koriltaan vahvin malli, mikä voi hyvinkin olla totta, ilmeisesti merkkiluokkakisaajat osaisivat kertoa enemmän. Ilmeisesti myös harvinaisin (saman tien ostaa paremmannäköisen 3d:n) ja poistui tuotanto-ohjelmasta ensimmäisenä, mitä nyt cabrioletteja valmistettiin ko. korimallin pohjalta
Nyt vain myyntilukuja!

Nyt vain myyntilukuja!
ainakin kasitappinen 2d pystykeula turbo on harvinainen. Olen toisen 2d pystärin nähnyt omani lisäksi liikenteessä. Eli nyt ei lasketa merkkiluokankilpureita.
-tuomas-
-tuomas-
#1508
2000 9-5 Aero, 1996 9000CSE, 1986 900 turbo 2d, 1980 99Turbo
2007 Honda CBR1000RR, 2001 Honda CBR600f4i, 1977 Honda CB750K
4. Rivi
2000 9-5 Aero, 1996 9000CSE, 1986 900 turbo 2d, 1980 99Turbo
2007 Honda CBR1000RR, 2001 Honda CBR600f4i, 1977 Honda CB750K
4. Rivi
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2083
- Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
- Paikkakunta: urjala
entä 16 ventiilisiä turboja olen hakemalla hakenut mutta en ole nähnyt ainuttakaan missään myynnissä. mielestäni 2d-sedan on kyllä kuitenkin hienoin korimalli. siis oma mielipiteeni.
kuva kyseiseisenlaisesta 900i 16v turbo 2d minulla on -89 vuosimallisesta että kyllä niitäkin on ollut. mutta tuskin suomessa yhtään.
jos jollain on takempaa tietoa valmistus vuosimalleista olisin kinnostunut tietämään kuinka harvinaisesta saabista on kyse.
kuva kyseiseisenlaisesta 900i 16v turbo 2d minulla on -89 vuosimallisesta että kyllä niitäkin on ollut. mutta tuskin suomessa yhtään.
jos jollain on takempaa tietoa valmistus vuosimalleista olisin kinnostunut tietämään kuinka harvinaisesta saabista on kyse.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
2d
Turboista en tiedä mutta 2d sedan on aikas harvinainen viistokkaana yleensäkin. Itellä 90vm 8v ruisku 2d sedanina,tais olla 2d kovakaton viimonen vuosi tuo 90?
Saab 9-3 SC 2,0t my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
Mielestäni noita viistokeulasia 2-ovisia olen kyllä mielestäni nähny kohtuu paljon, tosin yleensä ihan karvalakkimallisina.
Pystärinä vähän harvemmin, täällä paimiossa on yksi aito tuollainen ja olikos se nyt edellinen omistaja kun oli selvittäny että kyseistä vuosmallia (86) ois myyty 6-7 kappaletta.
Antti voi korjata jos sattuu oleen linjoilla.
Jos nyt jollekin heräs kova himo moista kohtaan, niin kannattaa lukee allekirjoitus. Ihan halpa ei ole, mutta monenlainen osa käy kyllä vaihdossa.
Pystärinä vähän harvemmin, täällä paimiossa on yksi aito tuollainen ja olikos se nyt edellinen omistaja kun oli selvittäny että kyseistä vuosmallia (86) ois myyty 6-7 kappaletta.
Antti voi korjata jos sattuu oleen linjoilla.
Jos nyt jollekin heräs kova himo moista kohtaan, niin kannattaa lukee allekirjoitus. Ihan halpa ei ole, mutta monenlainen osa käy kyllä vaihdossa.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: 2d
900i kirjoitti:Turboista en tiedä mutta 2d sedan on aikas harvinainen viistokkaana yleensäkin. Itellä 90vm 8v ruisku 2d sedanina,tais olla 2d kovakaton viimonen vuosi tuo 90?
heh, kaksi -89 900i16 2d:tä olen ostanut, toisen ensimmäiseksi autoksi itselleni, toisen pikkusiskon ekaksi autoksi. Oma osui pari vuotta sitten hirveen, systerin autolla ajoin viime kesästä jouluun asti kortin saantia odotellessa. (jälkimmäinen on siis nykyään/edelleen siskolla ajossa)tetammi kirjoitti:Mielestäni noita viistokeulasia 2-ovisia olen kyllä mielestäni nähny kohtuu paljon, tosin yleensä ihan karvalakkimallisina.
Eli ei ne musta kovin harvinaisia ole, eikä ihan karvalakkejakaan

#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Aero Cabriolet M01
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Tallista löytyy:Kaunein kori , 2D viistokeula, musta ,mustin listoin ,sävylasein, special
ja Viistokeula 3D turbo 16, talladegan punainen , mustinlistoin..jne
hmmmm......


----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
tallista löytyy:
pystäri 2d turbo ja pystäri 3d turbo. niin ja varaosa-autot pystäri 5d turbo ja pystäri 5d 900i. Ei varmaan jää epäselväksi kumpi on mielestäni kauniimpi, pystäri vai vinokeula
Tosin toi mun vinokeula 9000CD on aika siisti myöskin.
-tuomas-
pystäri 2d turbo ja pystäri 3d turbo. niin ja varaosa-autot pystäri 5d turbo ja pystäri 5d 900i. Ei varmaan jää epäselväksi kumpi on mielestäni kauniimpi, pystäri vai vinokeula

Tosin toi mun vinokeula 9000CD on aika siisti myöskin.
-tuomas-
#1508
2000 9-5 Aero, 1996 9000CSE, 1986 900 turbo 2d, 1980 99Turbo
2007 Honda CBR1000RR, 2001 Honda CBR600f4i, 1977 Honda CB750K
4. Rivi
2000 9-5 Aero, 1996 9000CSE, 1986 900 turbo 2d, 1980 99Turbo
2007 Honda CBR1000RR, 2001 Honda CBR600f4i, 1977 Honda CB750K
4. Rivi
Itselläni on se käsitys, että 2-oviset 900 turbot ovat melko harvinaisia. Itse ajelen 2-ovisella pystykeulaisella 16v turbosaabilla ja muutoskatsastusta tehtäessä katsastusinssi epäili, ettei muita pystykeulaisia 2-ovisia 16v turboja Suomessa liiku tai että niitä on ihan muutamia
. Leimaan saamiseksi vertailuautoksi otettiin avomalli ja yksi istumapaikka poistettiin papereilla painojen takia. Omien kokemusteni mukaan kori on melko jäykkä, koska meno onnistuu reippaammalakin ajotyylillä loistavasti
.


900Tbo