Itselläni on B202:n lohko, joka on leikannut kiinni. Sain itselleni toisen lohkon, joka taitaa olla B201. Toisen lohkon alaosassa on reikä, http://saab.svahatalo.fi/lohko1.jpeg
en tiedä mitä tarkoitusta varten, olisko ehkä jotakin anturia varten. Se on kuitenkin B202:ssa ilmeisesti jo alkujaan tukittu tietynlaisella levyllä. http://saab.svahatalo.fi/lohko2.jpeg.
Osaisiko joku sanoa mitä varten on tuo reikä, minkä vuoksi tuossa se on tukittuna ja onko joku joskus tukkinut sen ja miten?
Mikä reikä?
Mikä reikä?
#4776 | Saab 9000 CD 2.0T -89
Re: Mikä reikä?
oisko lohkolämmittimen reikä?
Re: Mikä reikä?
en osaa tuohon nyt paljon muuta sanoa, mutta tuskinpa nyt ainakaan se... kait se näissä trollhättanin vehkeissäkin on vesitilassa, eikä öljypohjassa?
Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa),
9-5 2.3 AERO -08, VARA käyttis talvirenkailla.
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrasteet, ei talvipyöriä.
9-5 2.3 AERO -08, VARA käyttis talvirenkailla.
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrasteet, ei talvipyöriä.
Re: Mikä reikä?
No eikös se ole ihan ehta ahtimen öljynpaluuputkea varten varattu rööri, O-renkaalla tuohon reikään tiivistetylle viemärille..
Re: Mikä reikä?
OG-satkussa ahtimelta virtaava öljy tulee tuohon, tonnarissa se tulee öljypohjan kyljessä olevaan reikään.
Jos reiässä on vielä o-rengas, ota se pois ja iske siihen sopivankokoinen pakkasproppu, tai siitä sun kiinni leikanneesta koneesta otettu proppu, mikäli saat sen ehjänä irti.
Se pitää hakata sisäpuoleltapäin ulos, koska aukon sisäreunalla on olake. Suosittelen ensin tuuttaamaan siihen proppuun jäädyttävää spraytä, esim rost flash tai ihan CO2. :-)
Lohkolämmittimelle on ihan oma jalkansa B202 ja B201-lohkoissa, se on ykköspytyn kohdalla pakopuolella.
Jos reiässä on vielä o-rengas, ota se pois ja iske siihen sopivankokoinen pakkasproppu, tai siitä sun kiinni leikanneesta koneesta otettu proppu, mikäli saat sen ehjänä irti.
Se pitää hakata sisäpuoleltapäin ulos, koska aukon sisäreunalla on olake. Suosittelen ensin tuuttaamaan siihen proppuun jäädyttävää spraytä, esim rost flash tai ihan CO2. :-)
Lohkolämmittimelle on ihan oma jalkansa B202 ja B201-lohkoissa, se on ykköspytyn kohdalla pakopuolella.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
Re: Mikä reikä?
Niin lohkolämmittimen reikähän sijaitsee ylempänä vesitilassa niin siin ykkössylinterin kohdalla.JSLAAKKO kirjoitti:oisko lohkolämmittimen reikä?
En tiennytkään että og-satkussa öljynpaluu on siinä.Jope kirjoitti:OG-satkussa ahtimelta virtaava öljy tulee tuohon, tonnarissa se tulee öljypohjan kyljessä olevaan reikään.
Koitan sitten irroittaa toisesta lohkostani propun tuollaisella tavalla. Pääsen kokomaan kyseistä moottoriani sitten jo lähiaikoina. Kiitoksia kaikille.Jope kirjoitti: Jos reiässä on vielä o-rengas, ota se pois ja iske siihen sopivankokoinen pakkasproppu, tai siitä sun kiinni leikanneesta koneesta otettu proppu, mikäli saat sen ehjänä irti.
Se pitää hakata sisäpuoleltapäin ulos, koska aukon sisäreunalla on olake. Suosittelen ensin tuuttaamaan siihen proppuun jäädyttävää spraytä, esim rost flash tai ihan CO2.![]()
#4776 | Saab 9000 CD 2.0T -89
Re: Mikä reikä?
Propu lähti helposti.
Rapsutin ruuvitaltalla propun ulkopuolelta karstoja muita roskia, ruiskuttelin rost flashiä molemmille puolille propua, varovaisesti sain naputeltua vasaralla laittamalla sopivan leveyksisen hylsyn väliin.
Kun naputin toiseen lohkoon niin en laittanut väliin mitään ainetta vaan puhdistin sitä rost flashillä lisää ja paperilla.
Toivon mukaan se pitää kun naputin keskeltä ja reunoista varovaisesti paikalle, niin ettei päässyt pahemmin vääntymään.
Rapsutin ruuvitaltalla propun ulkopuolelta karstoja muita roskia, ruiskuttelin rost flashiä molemmille puolille propua, varovaisesti sain naputeltua vasaralla laittamalla sopivan leveyksisen hylsyn väliin.
Kun naputin toiseen lohkoon niin en laittanut väliin mitään ainetta vaan puhdistin sitä rost flashillä lisää ja paperilla.
Toivon mukaan se pitää kun naputin keskeltä ja reunoista varovaisesti paikalle, niin ettei päässyt pahemmin vääntymään.
#4776 | Saab 9000 CD 2.0T -89