Rata miehet hoi!

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
vuorpe
"Hirsch"
Viestit: 992
Liittynyt: Ti Loka 07, 2003 10:58
Paikkakunta: Klaukkala

Rata miehet hoi!

Viesti Kirjoittaja vuorpe »

Mites te ajelette sliksinne loppuun?
Että jääkö niistä tällässeelle pari kertaa radalla käyvälle riittävän hyvät sliksit?
Saabiton saabisti
#1470
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Viesti Kirjoittaja saabracing »

Kuulemma heittää kopit vakioalustalla jos käyttää sliksejä :D

mäkin voisin olla kyl kiinnostunut... jos sikahalpoja 8)
Kapaleino
"Hirsch"
Viestit: 742
Liittynyt: Ma Touko 12, 2003 18:19
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja Kapaleino »

Ne tahtoo kyllä yleensä mennä kankaille asti.
Ja endurace ukot ostaa paremmat pois jos jää.
Kyllähän sitä kaikkea rakentais kun olis rahaa ja aikaa.
vuorpe
"Hirsch"
Viestit: 992
Liittynyt: Ti Loka 07, 2003 10:58
Paikkakunta: Klaukkala

Viesti Kirjoittaja vuorpe »

Kuulemma heittää kopit vakioalustalla jos käyttää sliksejä

Eli kaataa..?

Mulla on lefat jousina ja bilsteinit iskareina
Saabiton saabisti
#1470
e0000333
"Hölösuu"
Viestit: 1507
Liittynyt: Pe Elo 01, 2003 15:10
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja e0000333 »

saabracing kirjoitti:Kuulemma heittää kopit vakioalustalla jos käyttää sliksejä :D

Joo, tosi varovainen saa olla jos on slicksit ja vakioalusta....

Botniaringillä pääsin todistamaan lähietäisyydeltä kun yksi 2002 pemari (laitettu katupeli) lähti kohtuu äkäsesti katollee semmosesta melko viattomasta sladista....

Kuski ihmettelee varmasti vieläkin että kuinkas siinä nyt niin kävi....
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business (KA)
#1814
pparkko
"Ruisku"
Viestit: 104
Liittynyt: To Elo 07, 2003 20:37
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja pparkko »

e0000333 kirjoitti:
saabracing kirjoitti:Kuulemma heittää kopit vakioalustalla jos käyttää sliksejä :D
Joo, tosi varovainen saa olla jos on slicksit ja vakioalusta....

Botniaringillä pääsin todistamaan lähietäisyydeltä kun yksi 2002 pemari (laitettu katupeli) lähti kohtuu äkäsesti katollee semmosesta melko viattomasta sladista....

Kuski ihmettelee varmasti vieläkin että kuinkas siinä nyt niin kävi....
Jep. Kun jouset pohjaa, koppi kääntyy ympäri.
Ei ole siis hyvä idea normiautolla..

En ole itsekään käynyt vielä kuin kisa-autolla slicksien kanssa radalla.
MR2, Focus, PIMP(rata) ja Kadetti(sora).
kallejh
"Saabisti"
Viestit: 441
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 07:52
Paikkakunta: Loppi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kallejh »

Joo mäkin olen myynyt niitä endurance-miehille...
- Kalle Heikkilä #973 -
- Saab 96 V4 1978 turbo - Saab 99 Turbo Historic rata-auto projekti -
vuorpe
"Hirsch"
Viestit: 992
Liittynyt: Ti Loka 07, 2003 10:58
Paikkakunta: Klaukkala

Viesti Kirjoittaja vuorpe »

Tuli parempi idea työkaverilta että hommaa slikseille ajetut ison nopeusluokan omaavat leveät normi kumit
Saabiton saabisti
#1470
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

vuorpe kirjoitti:Tuli parempi idea työkaverilta että hommaa slikseille ajetut ison nopeusluokan omaavat leveät normi kumit
Ja pito on todella hyvä :lol:
Voisin melkein väittää että uudet "semperit" pitää paremmin kuin lähes kankaille ajetut laatukumit.
Semi-sliksit vois olla yks vaihtoehto jos kunnon ratagummeja halajat lähes normi autoon.
#1730
500whp.net member
vuorpe
"Hirsch"
Viestit: 992
Liittynyt: Ti Loka 07, 2003 10:58
Paikkakunta: Klaukkala

Viesti Kirjoittaja vuorpe »

Eli siis sadekelin?
Siihen dunikaveri sanoi etta saattaa mennä muovailu vahaksi
Saabiton saabisti
#1470
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

vuorpe kirjoitti:Eli siis sadekelin?
kuin myös kuivan. Yleenä kun renkaan kulutuspinta on kulunyt pois niin renkaan pito-ominaisuudet katoavat myös.
#1730
500whp.net member
TurboJanne
"Aero"
Viestit: 465
Liittynyt: Su Helmi 22, 2004 01:50
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja TurboJanne »

Ainakin joskus 80-luvulla autotehtaat käyttivät höylättyjä vakiorenkaita urheiluautojen testirenkaina, kun tehtailta ei vielä saanut sopivan nopeusluokan kumeja. Pidon suhteen ei ainakaan valitettu, mutta todella äkkinäiset ajettavat olivat kuulemma monesti.
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

TurboJanne kirjoitti:Ainakin joskus 80-luvulla autotehtaat käyttivät höylättyjä vakiorenkaita urheiluautojen testirenkaina, kun tehtailta ei vielä saanut sopivan nopeusluokan kumeja. Pidon suhteen ei ainakaan valitettu, mutta todella äkkinäiset ajettavat olivat kuulemma monesti.
Lisäyksenä vielä että on täysin eri asia jos gummi höylätään heti tuoreeltaa tai ajetaan sileäksi ajan saatossa. Tällöin gummi yleensä kovettuu jne joka vaikuttaa negatiivisesti pitoon.
Esim. mun edelliset gummit piti hyvin kun niissä oli pintaa mutta sakkokunnossa ei ollut pitoa sitten yhtään. Kolmosella piirteli iloisesti kaasulla, nyt uusilla gummeilla ei ole pelkokaan että näin kävisi.
#1730
500whp.net member
kallejh
"Saabisti"
Viestit: 441
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 07:52
Paikkakunta: Loppi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kallejh »

Sadekelin renkaat sulavat alle kuivalla tasan varmasti. Tai no joo, kaikkihan riippuu kuinka kovaa ajetaan, tietysti.
Kuvioituja slicksejä löytyy myös, esim me mennään testaamaan Kumhon (http://www.wdracing.net) kuvioitua Alastaroon tässä lähiaikoina.
Esim Mini tonni luokka ajaa puhtaalla kuviorenkaalla, ja kyllä siellä uutta pyörää pannaan alle, ei kukaan tieten tahtoen aja millään loppuun kulutetulla "koti-slicksillä". Ja sama juttu Roadsporteissa.

Yksi hyvä siviilikumi olisi Bridgestone Potenza S03. Pääsee muuten radallakin, ja kovaa.......
- Kalle Heikkilä #973 -
- Saab 96 V4 1978 turbo - Saab 99 Turbo Historic rata-auto projekti -
TurboJanne
"Aero"
Viestit: 465
Liittynyt: Su Helmi 22, 2004 01:50
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja TurboJanne »

Mikäs tuon Bridgestonen koko/nopeusluokitus on? Ja eikös tuo ole ihan "normaali" katurengas, eikä mikään laillistettu kilparengas?
Vastaa Viestiin