Rata miehet hoi!
Rata miehet hoi!
Mites te ajelette sliksinne loppuun?
Että jääkö niistä tällässeelle pari kertaa radalla käyvälle riittävän hyvät sliksit?
Että jääkö niistä tällässeelle pari kertaa radalla käyvälle riittävän hyvät sliksit?
Saabiton saabisti
#1470
#1470
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4093
- Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
- Paikkakunta: jkl, laukaa
saabracing kirjoitti:Kuulemma heittää kopit vakioalustalla jos käyttää sliksejä![]()
Joo, tosi varovainen saa olla jos on slicksit ja vakioalusta....
Botniaringillä pääsin todistamaan lähietäisyydeltä kun yksi 2002 pemari (laitettu katupeli) lähti kohtuu äkäsesti katollee semmosesta melko viattomasta sladista....
Kuski ihmettelee varmasti vieläkin että kuinkas siinä nyt niin kävi....
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business (KA)
#1814
#1814
Jep. Kun jouset pohjaa, koppi kääntyy ympäri.e0000333 kirjoitti:Joo, tosi varovainen saa olla jos on slicksit ja vakioalusta....saabracing kirjoitti:Kuulemma heittää kopit vakioalustalla jos käyttää sliksejä![]()
Botniaringillä pääsin todistamaan lähietäisyydeltä kun yksi 2002 pemari (laitettu katupeli) lähti kohtuu äkäsesti katollee semmosesta melko viattomasta sladista....
Kuski ihmettelee varmasti vieläkin että kuinkas siinä nyt niin kävi....
Ei ole siis hyvä idea normiautolla..
En ole itsekään käynyt vielä kuin kisa-autolla slicksien kanssa radalla.
MR2, Focus, PIMP(rata) ja Kadetti(sora).
Ja pito on todella hyvävuorpe kirjoitti:Tuli parempi idea työkaverilta että hommaa slikseille ajetut ison nopeusluokan omaavat leveät normi kumit

Voisin melkein väittää että uudet "semperit" pitää paremmin kuin lähes kankaille ajetut laatukumit.
Semi-sliksit vois olla yks vaihtoehto jos kunnon ratagummeja halajat lähes normi autoon.
#1730
500whp.net member
500whp.net member
-
- "Aero"
- Viestit: 465
- Liittynyt: Su Helmi 22, 2004 01:50
- Paikkakunta: Turku
Lisäyksenä vielä että on täysin eri asia jos gummi höylätään heti tuoreeltaa tai ajetaan sileäksi ajan saatossa. Tällöin gummi yleensä kovettuu jne joka vaikuttaa negatiivisesti pitoon.TurboJanne kirjoitti:Ainakin joskus 80-luvulla autotehtaat käyttivät höylättyjä vakiorenkaita urheiluautojen testirenkaina, kun tehtailta ei vielä saanut sopivan nopeusluokan kumeja. Pidon suhteen ei ainakaan valitettu, mutta todella äkkinäiset ajettavat olivat kuulemma monesti.
Esim. mun edelliset gummit piti hyvin kun niissä oli pintaa mutta sakkokunnossa ei ollut pitoa sitten yhtään. Kolmosella piirteli iloisesti kaasulla, nyt uusilla gummeilla ei ole pelkokaan että näin kävisi.
#1730
500whp.net member
500whp.net member
Sadekelin renkaat sulavat alle kuivalla tasan varmasti. Tai no joo, kaikkihan riippuu kuinka kovaa ajetaan, tietysti.
Kuvioituja slicksejä löytyy myös, esim me mennään testaamaan Kumhon (http://www.wdracing.net) kuvioitua Alastaroon tässä lähiaikoina.
Esim Mini tonni luokka ajaa puhtaalla kuviorenkaalla, ja kyllä siellä uutta pyörää pannaan alle, ei kukaan tieten tahtoen aja millään loppuun kulutetulla "koti-slicksillä". Ja sama juttu Roadsporteissa.
Yksi hyvä siviilikumi olisi Bridgestone Potenza S03. Pääsee muuten radallakin, ja kovaa.......
Kuvioituja slicksejä löytyy myös, esim me mennään testaamaan Kumhon (http://www.wdracing.net) kuvioitua Alastaroon tässä lähiaikoina.
Esim Mini tonni luokka ajaa puhtaalla kuviorenkaalla, ja kyllä siellä uutta pyörää pannaan alle, ei kukaan tieten tahtoen aja millään loppuun kulutetulla "koti-slicksillä". Ja sama juttu Roadsporteissa.
Yksi hyvä siviilikumi olisi Bridgestone Potenza S03. Pääsee muuten radallakin, ja kovaa.......
- Kalle Heikkilä #973 -
- Saab 96 V4 1978 turbo - Saab 99 Turbo Historic rata-auto projekti -
- Saab 96 V4 1978 turbo - Saab 99 Turbo Historic rata-auto projekti -
-
- "Aero"
- Viestit: 465
- Liittynyt: Su Helmi 22, 2004 01:50
- Paikkakunta: Turku