Tässä on kohtuullisen hyvän juupas-eipäs keskustelun ainekset, joten yritetään vielä..mikaels kirjoitti:
1) Onko tietoa mitä Speedpartsin ja Maptunin TD04-18/19t ahtimille on tehty kompressorisiiven vaihdon lisäksi?
2) Millaisilla ahdoilla noita tapana ajaa?
3) Onko jollain mittausdataa pakolämpötiloista?
En ole ottamassa aivan viimeisiä "mehuja" irti vaan rakentamassa kestävää ratkaisua.
Minulla on se käsitys, että Maptunin ahtimissa on turbiinisiipiä leikattu ja Speedparts on ainakin jossain vaiheessa myynyt 18t ahdinta ilman "moodattua" turbiinia.
Ikävä kompromissihan se on ja valintakysymys nopean spoolin ja pakolämpöjen hallinnan välillä.
Millä kierroksilla 18t ahdin antaa maksimiahdot, jos 3" putki kisakatilla ? (2,3 litraisella)? Entä paljonko toi pieni leikkaus oikeasti vaikuttaa spooliin? Toivoisin ihan kokemusperäistä tietoa, mutta saa esittää muutenkin