Turvavyövalo ?

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
9-5 Nordic
"Aero"
Viestit: 446
Liittynyt: To Syys 18, 2003 13:40
Paikkakunta: Tuusula

Turvavyövalo ?

Viesti Kirjoittaja 9-5 Nordic »

moi,

mikä vikana kun valo palaa jatkuvasti ilman että penkillä istutaan. Eli kyse on repsikan puolen penkin anturista, jos pistää vyön kiinni valo sammuu. Onko hankala vaihtaa anturi + mistä sellaisen saisi.

9-5 Nordic
Juha_A.
Matalapaineturbo
Viestit: 166
Liittynyt: Su Syys 28, 2003 21:08
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Juha_A. »

Penkin alla pitäisi näkyä sellainen ketju, joka menee kytkimiltä penkin pohjaan. Katso, että ketju on kiinni pohjassa (aikalailla keskellä penkki) ja että ketjun päät ovat kiinni kytkimissä. Ketjun pitää olla myös sopivalla kireydellä, ettö kytkimet toimii.

Jos oli vaikeasti selitetty, niin katsomalla penkin alle toiminta selkiää helposti.
Sabo
"Hölösuu"
Viestit: 1048
Liittynyt: Su Joulu 28, 2003 21:52
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Sabo »

Onko tonnarissa samalla systeemillä?
9-3 ss 1.9 ttid aut. -11
Ex 9-5 2.3T A -07 vector wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11632
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

On tonnarissakin samalla systeemillä. Kun penkin jouset ja toppaukset väsyvät iän myötä, penkin pohja on jonkin verran painuksissa vaikkei siinä istutakaan. Ketjun kiristys auttaa. Joissain penkeissä on erilliset kytkimet turvavyövaroitusvalon ja penkinlämmityksen ohjaamiseksi.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10502
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Kuuluisiko tuollainen olla kuskinpenkissäkin? Mun satkussa oli vain apukuskin penkissä tuo anturi toiminnassa. Aika turha laite loppujen lopuksi. Voihan apukuskia kehottaa laittamaan turvavyö kiinni ihan suullisestikin. Takapenkkiläisten vyönkäyttöä tuo valo ei ainakaan valvo...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7686
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Ei ole kuskinpenkissä anturia valvomassa istuuko joku paikalla.
Ehkä ei ole tarvettakaan...

Hyvä tietää että ohjausakseli on sama.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Mäksä
"Saabisti"
Viestit: 2334
Liittynyt: Su Tammi 11, 2004 16:06
Paikkakunta: Turun seutu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mäksä »

hivenen ot. mut kuuluisko tonnaris palaa toi valo vaikka hanttimiehel on vyö auki. ku itella palaa vain kuskin turvavyöstä
BMW 525iA Touring Executive
teesalama
"Hölösuu"
Viestit: 2521
Liittynyt: Ke Loka 15, 2003 09:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja teesalama »

Juuh, kuskinpenkissä on käytetty ruotsalaista logiikkaa: virrat päällä ja moottori käy: pitää olla kuski autossa. :wink:

Todellisuudessa toi on ollut varmaan vaan "säästöä" turhahan sitä on siihen laittaa.

Apparin penkissä on kaksikin kytkintä, toinen sarjassa lämmittimen termarin kanssa ja toinen turvavyövalolle.

Valo on sinänsä turha, mutta siitä tulee tietty mieleen toi saabin historia..
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Vastaa Viestiin