Pyssyssä tehoa kyllä, "momenttivartta" siinä ei ole. Ja kyllä, olen köyhä opiskelija. Mutta mielummin vetelen ne loppukirit noihi 19" vanteisiin käsin. Saban omia vanteita en kyllä rupea "säästelemään".Kuinka tehoton pyssy sulla on jos pitää kiristää pyssyn jälkeen ? Ei momenttia pyssyssä ? Ootsä joku köyhä vai?
Renkaanvaihtobisnes
Re: Renkaanvaihtobisnes
Re: Renkaanvaihtobisnes
Juuri näinhän homma pitäisikin tehdä, pultipyssyllä lähes oikeaan kireyteen ja varmistus momenttiavaimella.Mitä vikaa Sinusta on pistää ne kiinni pulttipyssyllä jossa on momenttivarsi ja kiristää momenttiavaimella?
Pulttipyssyjen momenttisäätöihin ei ole luottamista, momentti vaihtelee sen mukaan, paljonko kulloinkin on painetta kompurassa.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: Renkaanvaihtobisnes
Momenttivarsi ei ole sama kuin pulttipyssyn momenttisäätö.SS kirjoitti:Juuri näinhän homma pitäisikin tehdä, pultipyssyllä lähes oikeaan kireyteen ja varmistus momenttiavaimella.Mitä vikaa Sinusta on pistää ne kiinni pulttipyssyllä jossa on momenttivarsi ja kiristää momenttiavaimella?
Pulttipyssyjen momenttisäätöihin ei ole luottamista, momentti vaihtelee sen mukaan, paljonko kulloinkin on painetta kompurassa.

-Sami
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: Renkaanvaihtobisnes
Kuka näin on edes väittänyt?Momenttivarsi ei ole sama kuin pulttipyssyn momenttisäätö.
Pulttipyssyllä alkuun momenttisauvan/säädön/hylsyn kanssa tai ilman ja loput momenttiavaimella oli joka tapauksessa pointtini.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
-
- "Hirsch"
- Viestit: 993
- Liittynyt: Ti Kesä 24, 2003 08:10
- Paikkakunta: Turku
Re: Renkaanvaihtobisnes
Jep, tiettynä päivänä joulukuussa.Turbolag kirjoitti:Aika hyvällä sykkeellä saa kyllä vetää jos 6min / auto siirtelyineen, renkaiden lastauksineen ja rahastuksineen aikoo selvitä. Ja koko päivä samaa tahtia? Jep, jep.wesku kirjoitti:Lähistöllä on pihalla teltassa toimiva paja joka mainostaa renkaiden vaihtoa 22 eur henkilöauto, 26 paku. Jonoa näyttää olevan. Voiko tuosta enää bisnes paremmaksi mennä ? 10 autoa tunnissa saattais mennä yhden miehen hommana, varmaankin enemmän jos toinen on antamassa renkaita ja rahastamassa ja toinen käyttää pulttipyssyä.
Kyllähän tossa hetkeksi aikaa tuntipalkoille pääsee, mutta lienee niitä parempiakin bisneksiä.
Kai hommasta saa kuitin, että homma on laillista.
Jos ei niin ei muuta kuin viranomaiset paikalle....
Sami R. #986
9000 CDE 2,3T -95, 9-5 TiD4 Vector -10, 900 Aero -86, 99t -78, 99t -79, 99t -80
Varium et mutabile semper femina
9000 CDE 2,3T -95, 9-5 TiD4 Vector -10, 900 Aero -86, 99t -78, 99t -79, 99t -80
Varium et mutabile semper femina
Re: Renkaanvaihtobisnes
juu jännää keskustelua on vanteita ei kolhita, ilmat tarkastetaan, kierteitä ei säretä ja se pyssyyn saatava momenttivarsi siihen ei kannata luottaa, ja kummit tarkastetaan ja pyörimissuuntakin katotaan RAUTAISIA ammattilaisia ovat kuuteenminsaan jos vaihtaa tassut alle. ja talviset pittää vielä pestä tai puhdistaa ja kyytiin nostaa. 

OG 900 Convertible
OG 900 Seon Maskotti
NG9-5
OG 900 Seon Maskotti
NG9-5
Re: Renkaanvaihtobisnes
9-5T kirjoitti:Miksi ei? momenttivarrella olen vaihtanut tuhansia renkaita ja aina tarkistanut kiristyksen momenttiavaimella, koskaa ei ole ole jäänyt löysäksi momenttivarren jälkeen.Koutonen kirjoitti:pyssyyn saatava momenttivarsi siihen ei kannata luottaa
jotkut aluvanteet pitää laittaa vähä lujempaan kun toiset ja momenttivarressa ei ole säätöä ja jos ei satu olemaan tarpeeksi kokoja. helpommin sanottuna on siis tullut vastaan tapauksia jossa renkaita irtoilee kun on luotettu pyssyyn tai varteen. ja näin ovat rengasliikkeen pyörittäjät sanoneet kun olen ollut töissä monissa tassufirmoissa
OG 900 Convertible
OG 900 Seon Maskotti
NG9-5
OG 900 Seon Maskotti
NG9-5
Re: Renkaanvaihtobisnes
Mut mites jos tulee tämmösiä autoja missä pitää laittaa 55-200Nm momenttiin vanteet? niin joo ja jos pyörän pultit/mutterit eroaa 16-27mm? Pitää olla aika paljon niitä momenttivarsia.
Ps. Sais tuo rengassesonki jo loppua...
Ps. Sais tuo rengassesonki jo loppua...
Saab 9000T B202 -89 200hp & 300Nm @ 0.6Bar -> 1.3-1.8bar= ?Hp & ?Nm
Re: Renkaanvaihtobisnes
9-5T kirjoitti:Miksi ei? momenttivarrella olen vaihtanut tuhansia renkaita ja aina tarkistanut kiristyksen momenttiavaimella, koskaa ei ole ole jäänyt löysäksi momenttivarren jälkeen.Koutonen kirjoitti:pyssyyn saatava momenttivarsi siihen ei kannata luottaa
Kertokaapas tyhmälle sähkömiehelle mihin tuo momenttivarsi perustuu ja miten se toimii.
Olen joskus sellaista itsekkin käyttänyt ja ihmetellyt että ei siinä liikkuvia osia ole

Saab 9-3 sc 1,9 tid
Ex:Saab 9-3 1,8t SS
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Ex:Saab 9-3 1,8t SS
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Re: Renkaanvaihtobisnes
Perustuu metallin kimmokertoimeen, tarkemmin eri paksuisten ja pituisten varsien myötäämiseen. Tietyn kireyden jälkeen koneen vasaran iskun energia menee varren taivuttamiseen pultin/mutterin kiertämisen sijasta.kalle37 kirjoitti: Kertokaapas tyhmälle sähkömiehelle mihin tuo momenttivarsi perustuu ja miten se toimii.
Re: Renkaanvaihtobisnes
Missäs moinen paja on? Tekis mieli käydä vakoilemassa että miten hommat siellä pressuhallissa hoidetaan jos noin nopeasti saattaisi mennä. Jos jäisi käteen vaikka jotain kikkoja miten tehostaa toimintaa.wesku kirjoitti:Lähistöllä on pihalla teltassa toimiva paja joka mainostaa renkaiden vaihtoa 22 eur henkilöauto, 26 paku. Jonoa näyttää olevan. Voiko tuosta enää bisnes paremmaksi mennä ? 10 autoa tunnissa saattais mennä yhden miehen hommana, varmaankin enemmän jos toinen on antamassa renkaita ja rahastamassa ja toinen käyttää pulttipyssyä.
Luulin että mulla on duunissa hyvät puitteet ja kahdella jampalla yhteistyö kunnossa ja silti menee allelaittoon jopa 5min. Aina tehdään paineen tarkastus, aluvanteet momenttiin avaimella, kapselit ja muut askartelut myös ja renkaat pusseihin jos niin ovat tulleet.