Tuontiauton rekisteröinnin dilemma
Tuontiauton rekisteröinnin dilemma
Tervehdys,
Kävimme rouvan kanssa pääsiäisenä ruotsissa ja kun tuliaisia pitää aina oleman, niin toimme MY02 farkku-Aeron. Noh, siihenhän on sitten putkisto tehty täysin uusiksi rosterista (Speedpartsin tuote) ja luonnollisestikaan katsastusinssi ei huolinut kisakattia, vaan pitäisi olla E-hyväksytyt katit alla. Ok, mutta putkisto on kolmetuumainen...
Onko nyt jollakulla hyviä ideoita asian suhteen? Tai mahdollisesti halua lainata / myydä alkuperäistä putkistoa, jossa katalysaattorit ovat vaatimusten mukaiset? Mikäli mahdollista, haluaisin kuitenkin säilyttää nykyisestä putkistosta ainakin loppuosan, kunhan tuo kattiasia vain tulisi kuntoon ja auto rekisteriin.
Myös privaattiviestit vastaanotetaan, jos ujostuttaa. Pääkaupunkiseudulla vaikutan, jos nokatusten joku haluaa asiaa puida. Kaikki apu otetaan kiitollisena vastaan.
-Sakke-
Kävimme rouvan kanssa pääsiäisenä ruotsissa ja kun tuliaisia pitää aina oleman, niin toimme MY02 farkku-Aeron. Noh, siihenhän on sitten putkisto tehty täysin uusiksi rosterista (Speedpartsin tuote) ja luonnollisestikaan katsastusinssi ei huolinut kisakattia, vaan pitäisi olla E-hyväksytyt katit alla. Ok, mutta putkisto on kolmetuumainen...
Onko nyt jollakulla hyviä ideoita asian suhteen? Tai mahdollisesti halua lainata / myydä alkuperäistä putkistoa, jossa katalysaattorit ovat vaatimusten mukaiset? Mikäli mahdollista, haluaisin kuitenkin säilyttää nykyisestä putkistosta ainakin loppuosan, kunhan tuo kattiasia vain tulisi kuntoon ja auto rekisteriin.
Myös privaattiviestit vastaanotetaan, jos ujostuttaa. Pääkaupunkiseudulla vaikutan, jos nokatusten joku haluaa asiaa puida. Kaikki apu otetaan kiitollisena vastaan.
-Sakke-
Re: Tuontiauton rekisteröinnin dilemma
E-hyväksyttyjä 3" katteja on olemassa, joten ei muuta kuin jostain viripuljusta sellainen alle (esim. PCS:ltä voinee kysyä).
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Tuontiauton rekisteröinnin dilemma
Auttaisiko katsastusaseman vaihto..
"In an insane world a sane man must appear insane"
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
Re: Tuontiauton rekisteröinnin dilemma
Veit jalat puustaniRafu kirjoitti:Auttaisiko katsastusaseman vaihto..
#3272
Re: Tuontiauton rekisteröinnin dilemma
Jos katsastus on jo aloitettu ja siitä on tullut hylsy, ei varmaan kannata asemaa vaihtaa?
Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Re: Tuontiauton rekisteröinnin dilemma
Melkoista niuhotusta konttorilla.
Hyvin tuo on vuosikatsastuksessa kelvannut, vaikka ei ihan alkuperäiseltä näytäkään
:

Hyvin tuo on vuosikatsastuksessa kelvannut, vaikka ei ihan alkuperäiseltä näytäkään


2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Re: Tuontiauton rekisteröinnin dilemma
On kyllä tosiaan melkosta niuhotusta. Omassa tonnarissa on joku omavalmisteputkisto ja siitä ei kitisty sanallakaan. Kuulerista inssi totesi vaan, että hyvänkokoinen. 

Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Re: Tuontiauton rekisteröinnin dilemma
Jos se katti on erikseen merkattu vaihdettavaksi eikä esim. äänenvaimentajat (joista myös pitää nuo merkinnät löytyä). Niin kantsii vaihtaa vain se katti, sellaisia CE merkittyjä 3" katteja saa esim. 83€ Racers Palacesta. Ei noista muista osista tarvikkaan löytyä mitää merkintöjä eikä hyväksyntöjä. DP saa olla vaikka 6" jos se ei vähennä maavaraa alle sen 8cm
V-M

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Re: Tuontiauton rekisteröinnin dilemma
Kiitos kaikille palautteista!
Olikohan 1.1.2001 jälkeen valmistetut autot (joissa siis tehdään OBD-mittaus, jos en väärin muista) sellaisia, joissa vaaditaan tuo EY- tai E-tyyppihyväksyntä. Ostin liian tuoreen, juukeli;) Tätä asiaa on tiedusteltu myös kahdelta eri katsastajalta ja samaa virttä veisaavat. Eli ei tuollla kisakatilla kyllä mennä rekisteriin, kun ei siinä edes ole minkäänlaista merkkiä.
Kiitos vinkistä tuon Racers Palacen osalta! Koitan keksiä keinon saada säilytettyä tuo 3-tuumainen hormi. Kuitenkin siten, ettei tarvitsisi joka vuosi katsastusta varten ryhtyä kikkailemaan.
Olin maanantaina konttorilla kyllä yläkerrasta sen verran kohmeessa, että jäi tarkentavat kysymykset esittämättä. Jospa kohta ehtisin piipahtamaan uudestaan selvittämässä asiaa...
-Sakke-
Olikohan 1.1.2001 jälkeen valmistetut autot (joissa siis tehdään OBD-mittaus, jos en väärin muista) sellaisia, joissa vaaditaan tuo EY- tai E-tyyppihyväksyntä. Ostin liian tuoreen, juukeli;) Tätä asiaa on tiedusteltu myös kahdelta eri katsastajalta ja samaa virttä veisaavat. Eli ei tuollla kisakatilla kyllä mennä rekisteriin, kun ei siinä edes ole minkäänlaista merkkiä.
Kiitos vinkistä tuon Racers Palacen osalta! Koitan keksiä keinon saada säilytettyä tuo 3-tuumainen hormi. Kuitenkin siten, ettei tarvitsisi joka vuosi katsastusta varten ryhtyä kikkailemaan.
Olin maanantaina konttorilla kyllä yläkerrasta sen verran kohmeessa, että jäi tarkentavat kysymykset esittämättä. Jospa kohta ehtisin piipahtamaan uudestaan selvittämässä asiaa...
-Sakke-
Re: Tuontiauton rekisteröinnin dilemma
Jumpe.
PCS:llä ei ollut tarjota sopivia hyväksyttyjä tarvikekatteja. Racers Palace vaikuttaa äkkiseltään keskittyneen tyystin ameriikan kulkineitten osiin... Vaikuttaa hieman siltä, että pitää hankkia alkupätkä katteineen purkukamaa alkuperäiskoossa ja liittää vaikka laipalla loppupätkään. Putken kokohan siinä matkalla vaihtuu, mutta mitä sitten? Siellähän se on jemmassa auton alla katseilta piilossa. Ja se alkuperäinenkin ymmärtääkseni hengittää tarpeeksi hyvin mahdollista virikiusausta ajatellen?
Tulisiko jcarlsonilla muita putiikkeja mieleen?
-Sakke-
PCS:llä ei ollut tarjota sopivia hyväksyttyjä tarvikekatteja. Racers Palace vaikuttaa äkkiseltään keskittyneen tyystin ameriikan kulkineitten osiin... Vaikuttaa hieman siltä, että pitää hankkia alkupätkä katteineen purkukamaa alkuperäiskoossa ja liittää vaikka laipalla loppupätkään. Putken kokohan siinä matkalla vaihtuu, mutta mitä sitten? Siellähän se on jemmassa auton alla katseilta piilossa. Ja se alkuperäinenkin ymmärtääkseni hengittää tarpeeksi hyvin mahdollista virikiusausta ajatellen?
Tulisiko jcarlsonilla muita putiikkeja mieleen?
-Sakke-
Re: Tuontiauton rekisteröinnin dilemma
Marteliukselta löytyy mutta näköjään vain 2,5" E-hyväksynnän kera. http://www.martelius.com/kat2009.pdf
Ehkäpä se kuitenkin loppujen lopuksi helpoin ja fiksuin on värkätä jostain käytetystä orkkiskatista supistimien kanssa sinne väliaikainen E-merkitty katti rekisteröintikatsastusta varten, ja sen jälkeen sitten heittää se 3" sinne takaisin.
Laittaa jemmaan sitten että jos sattuu määräaikaiskatsastuksessa samanlainen pilkunviilaaja inssi niin vaihtaa sen taas leiman ajaksi paikalleen.
Vaan eipä ole itsellä sellaista vielä tullut ainakaan määräaikaisleimalla vastaan, joten kannattaa valita vähän rennompi konttori ensi kerralla.
En jättäisi sitä orkkiskattia sinne, koska se on melkoinen tulppa ja tukos verrattuna tuollaiseen 3" race tai sporttikattiin, ja on todella hölmö kuristin muuten virtaavaan putkeen. Se orkkisputki on merkittävä ahdistus niin 9-3 kuin 9-5:ssäkin.
Ehkäpä se kuitenkin loppujen lopuksi helpoin ja fiksuin on värkätä jostain käytetystä orkkiskatista supistimien kanssa sinne väliaikainen E-merkitty katti rekisteröintikatsastusta varten, ja sen jälkeen sitten heittää se 3" sinne takaisin.
Laittaa jemmaan sitten että jos sattuu määräaikaiskatsastuksessa samanlainen pilkunviilaaja inssi niin vaihtaa sen taas leiman ajaksi paikalleen.
Vaan eipä ole itsellä sellaista vielä tullut ainakaan määräaikaisleimalla vastaan, joten kannattaa valita vähän rennompi konttori ensi kerralla.

En jättäisi sitä orkkiskattia sinne, koska se on melkoinen tulppa ja tukos verrattuna tuollaiseen 3" race tai sporttikattiin, ja on todella hölmö kuristin muuten virtaavaan putkeen. Se orkkisputki on merkittävä ahdistus niin 9-3 kuin 9-5:ssäkin.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Tuontiauton rekisteröinnin dilemma
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: Tuontiauton rekisteröinnin dilemma
Kiitos jcarlsonille sekä Tobbanalle. Tuo avgassystem on nyt pompannut esiin useammassakin yhteydessä, joten sinne meinasin huomenissa soitella.
Katsotaan nyt, kuinka käy - pakkohan tuo on suomen rekisteriin saada:)
-Sakke-
Katsotaan nyt, kuinka käy - pakkohan tuo on suomen rekisteriin saada:)
-Sakke-
Re: Tuontiauton rekisteröinnin dilemma
Tarina jatkuu...
A-Alt.Avgassystemiltä tilattu tyyppihyväksytty alkupää papereineen. Saa juukeli luvan mennä läpi ja rekisteriin sen vaihdon jälkeen.
Käytännössä pitää rakennella tuolle 2,5" alkupäälle laippaliitos tms 3" loppuosalle ja sitten rekisteröinnin jälkeen joutuu kuitenkin harkitsemaan, josko säilyttäisi alkupäätä vain katsastustarkoitukseen. Noh, sen aika koittaa myöhemmin.
Suurkiitokset kaikille osallistujille!
-satyyri-
A-Alt.Avgassystemiltä tilattu tyyppihyväksytty alkupää papereineen. Saa juukeli luvan mennä läpi ja rekisteriin sen vaihdon jälkeen.
Käytännössä pitää rakennella tuolle 2,5" alkupäälle laippaliitos tms 3" loppuosalle ja sitten rekisteröinnin jälkeen joutuu kuitenkin harkitsemaan, josko säilyttäisi alkupäätä vain katsastustarkoitukseen. Noh, sen aika koittaa myöhemmin.
Suurkiitokset kaikille osallistujille!
-satyyri-
Re: Tuontiauton rekisteröinnin dilemma
Tarinan päätös:
A.Alt-Avgassystemsin 2,5" alkupää originaaleja vastaavin katein (388€ rahteineen) paikoilleen (osat 30€, työt kaverilta) ja leimalle. Rekisteröinti ok ja nyt hemetillinen päänraapiminen, jättäiskö tuon paketin alle vai vaihtaisko sen Speedpartsin 3" hormin kisakatteineen alle. Tuntuu sen verran tuo puoli tuumaa ahdistavan, että saatan hyvinkin pidellä tuon ahtaamman vain vuosileimatarkoituksessa tallessa ja muuten ajella vapaammin virtaavan kanssa.
Eli loppu hyvin, kaikki hyvin:)
-satyyri)
A.Alt-Avgassystemsin 2,5" alkupää originaaleja vastaavin katein (388€ rahteineen) paikoilleen (osat 30€, työt kaverilta) ja leimalle. Rekisteröinti ok ja nyt hemetillinen päänraapiminen, jättäiskö tuon paketin alle vai vaihtaisko sen Speedpartsin 3" hormin kisakatteineen alle. Tuntuu sen verran tuo puoli tuumaa ahdistavan, että saatan hyvinkin pidellä tuon ahtaamman vain vuosileimatarkoituksessa tallessa ja muuten ajella vapaammin virtaavan kanssa.
Eli loppu hyvin, kaikki hyvin:)
-satyyri)