nostimet vaihettu
nostimet vaihettu
joopa tuli sitten tehtyä nostaja remppa mukavin osa oli ketjunkiristin taiteilla paikalleen varsinkin se pienempi ruuvi työtilaa oli tosi paljon  
 no homma onnistu  mutta nostimet naputtaa edelleen jääkö niihin ilmaa vai viekö aikaa ennen kun kunnolla toimivat  
			
			
									
									
						Re: nostimet vaihettu
hetki menee ennen ku nostimet täyttyy öljyllä ja lakkaa naputtamasta. Ajele nätisti sillävälin.
			
			
									
									Eero Tiainen 
T7 & T8 JC performance softat.
Www.EerosGarage.fi
Hinaukset- ja laserpuhdistus sekä hitsaustyöt.
						T7 & T8 JC performance softat.
Www.EerosGarage.fi
Hinaukset- ja laserpuhdistus sekä hitsaustyöt.
Re: nostimet vaihettu
selvä ajellaan pintakaasulla 
			
			
									
									
						Re: nostimet vaihettu
Sen äänen pitäisi sitten rauhottua max n.15min ajassa. Jos ei rauhotu, jotain on vialla...
			
			
									
									Eero Tiainen 
T7 & T8 JC performance softat.
Www.EerosGarage.fi
Hinaukset- ja laserpuhdistus sekä hitsaustyöt.
						T7 & T8 JC performance softat.
Www.EerosGarage.fi
Hinaukset- ja laserpuhdistus sekä hitsaustyöt.
Re: nostimet vaihettu
Nokkapukit varmasti omilla paikoillaan oikeinpäin, ja pukkien mustat pultit sisäkehällä, tulppia kohti?
			
			
									
									
						Re: nostimet vaihettu
Joko ajat pintakaasulla tai annat sen moottorin käydä joutokäynnillä sen 15 minuuttia mitä colttikin sanoi.ruttunen kirjoitti:selvä ajellaan pintakaasulla
Itelläkin venttiilit nakutti moottorin uudelleen kokoomisen jälkeen. Loppus nakuttaminen kun annoin moottorin käydä joutokäynnillä kohtuullisen pitkän ajan, nostin kierroksia ja annoin käydä vähän korkeammalla kierrosmäärällä kunnes termostaatti aukesi. Niin sitten sen jälkeen kun käynnistin en kuullut enää venttiileist nakuttamista.
#4776 | Saab 9000 CD 2.0T -89
						Re: nostimet vaihettu
joo kyllä kokoaminen oli niin mustat pultit sisä kehällä 15 NM kireyteen autolla ajeltu vasta 5 km pintakaasulla .asensin upotetussa öljyastiassa olleet nostimet paikalleen .MUTTA huomasin että koneessa on synteettiset öljyt täyssynteettisten tilalla 10w40 kun piti olla 5w50 olisko vaikutusta  
			
			
									
									
						Re: nostimet vaihettu
Ei vaikuta viskositeetti asiaan.
V-M
			
			
									
									V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00 
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
						+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Re: nostimet vaihettu
nostimet on toisesta autosta ajettu 10 000 km 15 kpl ja yks moton tiskiltä jäi millin ylemmäksi kun viereinen nostin  
			
			
									
									
						Re: nostimet vaihettu
Onko tosiaan noin? Saabiin en ole vielä öljyjä vaihtanut, mutta omistin ennen Mazda 626:n jossa myös on hydraulinostimet. Tyyppivikana ollut naputus loppui, kun siirryin paksumpiin öljyihin.V-M kirjoitti:Ei vaikuta viskositeetti asiaan.
V-M
EDIT: Paksummat öljyt -> korkeampi öljynpaine -> nostimet täyttyvät nopeammin/kunnolla kylmänä? Viskositeetin vaikutus taitaa olla vain välillinen.
OG 9-5 2.0t -01 (KA)
# 4916
						# 4916
Re: nostimet vaihettu
Väittäisin että täyttyy nopeammin ohuemmalla öljyllä kylmänä. Eri asia sitten jos nostin vuotaa, silloin paksumpi voisi olla kuumana parempaa. Miten niin pitäisi olla 5w-50?
			
			
									
									M97CSB234EFM57001 RE85
						Re: nostimet vaihettu
Tuossa kyseisessä tapauksessa ei vaikuta... huoh... kyllähän viskositeetilla on vaikutus tietysti, ei kai niitä eri viskoja olis ellei sillä olis vaikutusta.
V-M
			
			
									
									V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00 
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
						+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Re: nostimet vaihettu
kävin sitten torek-autosta asentaja kuunteli ja sanoi että ilmaa on nostimissa olleet kuivana vaatii ajoa että poistuu ilma siis hanaa korkeat kierrokset  
			
			
									
									
						Re: nostimet vaihettu
muistaakseni valmistajan ohje on pitää kierrokset alta kolmen tonnin niin kauan ku nostajat ääntelee, eli ei sitä ihan kauheesti kannata huuvattaa 
			
			
									
									#6298
Saab 900 T16 -84
Saab 9000 2,0t CSE -94 (rahareikä)
99 Turbon kun sais...
						Saab 900 T16 -84
Saab 9000 2,0t CSE -94 (rahareikä)
99 Turbon kun sais...
Re: nostimet vaihettu
Nuo nostimet on helppo ilmata ennen asennusta syöttämällä niihin öljyä vaikka tippakannusta.  Eli puristaa nostimen sormivoimin kasaan (samalla kun piikillä painaa takaiskukuulaa niin että ilma pääsee pois) ja annostelee öljyä kuulan päälle niin että kun nostimen vapauttaa, se imee sisäänsä ilman sijaan sitä öljyä.  Sitten uusi annos öljyä hollille niin, että kun taas puristat painimen kasaan (kuulaventtiili avattuna!), näet ilman poistumisen ilmakuplina kun se nousee vuoroaan odottavan öljyn läpi.  (Uskon, että selostus oli riittävän käsittämätön...  
 )
TEORIASSA noita ei kannata pöydällä ilmata ihan koviksi saakka, koska silloin venttiilivälys ei säädy oikein. Käytännössä uskon että tuo nostin falskaa sen verran että ylimääräinen öljy poistuu esim. seuraavan yön aikana.
Silti en uskaltanut täyttää nostimia ihan kovaksi asti, vaan jätin kaikki aavistuksen joustaviksi. Olin näinollen henkisesti varautunut puolen tunnin raplatukseen ekassa startissa ja yllätys olikin suuri, kun B202 kehräsi kansiremontin jälkeen kuin kissa heti tulille lähdettyään. Ilmeisesti esitäyttö nopeuttaa myös lopullista säätymis- eli täyttymisaikaa asennuksen jälkeen, koska painin ei ole täysin kuiva.
Kyllähän noista rikkinäisistäkin kerrotaan, mutta henk. koht. uskon että jos olet kaikki purkanut, liikkuviksi puhdistanut (Itse käytin pesuun bensaa ja oli melko uskomatonta, kuinka kauan painimen kammiosta riitti mustaa kun sitä huuhteli eli pumppasi bensalla täytettyyn astiaan upotettuna, kuulaventtiili auki) ja silmämääräisesti asianmukaisiksi todennut, pitäisi niiden kyllä toimia. Ongelma on siis muualla, varsinkin jos kaikki nostimet naputtavat eikä vain 1-2kpl. Tässäkin threadissa mainitut vinkin ovat ne tärkeimmät, mutta jos esim. öljynpaine ei nouse jostain muusta syystä, sen etsiminen onkin vaikeampaa.
Peheniko vai paraniko tilanne remontin jälkeen? Ajan tässä takaa sitä, että jos naputusta esiintyi jo aiemmin, on öljynpaine nostimilla ollut ehkä pitkään huono. Jos taas aiemmin naputteli vain jokunen nostin, ovat paineet ehkä kadonneet nyt remontin yhteydessä, silloin kannattaa vielä tripla-tsekata omat tekemiset nokka-akselien lähistöllä kokoonpanovaiheessa.
			
			
									
									TEORIASSA noita ei kannata pöydällä ilmata ihan koviksi saakka, koska silloin venttiilivälys ei säädy oikein. Käytännössä uskon että tuo nostin falskaa sen verran että ylimääräinen öljy poistuu esim. seuraavan yön aikana.
Silti en uskaltanut täyttää nostimia ihan kovaksi asti, vaan jätin kaikki aavistuksen joustaviksi. Olin näinollen henkisesti varautunut puolen tunnin raplatukseen ekassa startissa ja yllätys olikin suuri, kun B202 kehräsi kansiremontin jälkeen kuin kissa heti tulille lähdettyään. Ilmeisesti esitäyttö nopeuttaa myös lopullista säätymis- eli täyttymisaikaa asennuksen jälkeen, koska painin ei ole täysin kuiva.
Kyllähän noista rikkinäisistäkin kerrotaan, mutta henk. koht. uskon että jos olet kaikki purkanut, liikkuviksi puhdistanut (Itse käytin pesuun bensaa ja oli melko uskomatonta, kuinka kauan painimen kammiosta riitti mustaa kun sitä huuhteli eli pumppasi bensalla täytettyyn astiaan upotettuna, kuulaventtiili auki) ja silmämääräisesti asianmukaisiksi todennut, pitäisi niiden kyllä toimia. Ongelma on siis muualla, varsinkin jos kaikki nostimet naputtavat eikä vain 1-2kpl. Tässäkin threadissa mainitut vinkin ovat ne tärkeimmät, mutta jos esim. öljynpaine ei nouse jostain muusta syystä, sen etsiminen onkin vaikeampaa.
Peheniko vai paraniko tilanne remontin jälkeen? Ajan tässä takaa sitä, että jos naputusta esiintyi jo aiemmin, on öljynpaine nostimilla ollut ehkä pitkään huono. Jos taas aiemmin naputteli vain jokunen nostin, ovat paineet ehkä kadonneet nyt remontin yhteydessä, silloin kannattaa vielä tripla-tsekata omat tekemiset nokka-akselien lähistöllä kokoonpanovaiheessa.
Ajossa: 9-3 SC 2.0t BP M6 -08 (vaimon!) (ka), 9-5 SC Aero M5 -09 (ka), 9-3 Cab 2.0t SE M5 -00 (ka)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)
						Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)