Kytkin vaihtoon, isompaa ahdinta yms yms.
Kytkin luistaa vai luistaako?
Re: Kytkin luistaa vai luistaako?
Ei sillä vääntöjen rajoittamisella saada toivottua tulosta, ku ei se ahtimen pakopesä virtaa yläkierroksilla, jossa tehoja voitaisiin ottaa maltillisilla väännöillä. Sytkää kannattaa tietysti koittaa lisäillä yläkierroksille, jos tietää mitä tekee.
Kytkin vaihtoon, isompaa ahdinta yms yms.
Kytkin vaihtoon, isompaa ahdinta yms yms.
Eero Tiainen
T7 & T8 JC performance softat.
Www.EerosGarage.fi
Hinaukset- ja laserpuhdistus sekä hitsaustyöt.
T7 & T8 JC performance softat.
Www.EerosGarage.fi
Hinaukset- ja laserpuhdistus sekä hitsaustyöt.
Re: Kytkin luistaa vai luistaako?
Helppo homma kokeilla, leikkaat vaan stageversion ahtopyyntökartasta huippuarvot vaikkapa 1 bariin ja testaat luistaako se kytkin. Vääntö keskialueella seuraa suoraan ahtopainetta, ja jos paineensäätö yhtään piikkaa niin sulla keskialueella tulee vaan liikaa vääntöä nykyiselle kykälle.Poy kirjoitti:Vähän alle 3500rpm:ssä kytkin luistaa kolmosella kun stage1 on käytössä. Eilen vaihdoin täyspaineturbon boksin, niin tolla ei tuota ilmennyt. Miten paljon auton luonne muuttuu jos tuota ensimmäistä softaa muokkaa niin että rajoittaa maksimi vääntöjä? Jos vähän pitkittäis kytkimen vaihtoa, eikä nuo täyspaineisen tehot taida riittää mulle.
Voiko asiaan vaikuttaa se, että jarrunesteet vaihdettiin viime kesänä? Joskus talvella alkoi epäilys tuosta luistamisesta, mutta nyt vasta kesärenkailla varmistin asian.
Täyspaineisellahan maksimit on 0.79 bar ja stage1:lla noin 1.15. Muut alueet saat jättää koskematta.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Re: Kytkin luistaa vai luistaako?
Mielenkiinnosta: Paljonkos on käytännössä väännössä eroa 0,8 vs. 1,15bar?
Mulla tuo BSR:n stage 1 ahtaa ainakin OBD-portista katsottuna hetkellisesti 1,28bar, tiedä sitten miten lähellä on totuutta. Kytkin luiskahti muutaman kerran syksyllä, mutta ongelma yllättäen hävisi eikä ole sittemmin palannut...
Mulla tuo BSR:n stage 1 ahtaa ainakin OBD-portista katsottuna hetkellisesti 1,28bar, tiedä sitten miten lähellä on totuutta. Kytkin luiskahti muutaman kerran syksyllä, mutta ongelma yllättäen hävisi eikä ole sittemmin palannut...
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: Kytkin luistaa vai luistaako?
huom, T7 mittaa ilmamassaa kun T5 on ahtopaineohjattu. T5 saattaa kylmällä ilmalla tuottaa reippaasti enemmän vääntöä kuin lämpimällä. T7:ssa päästään oikeaan lopputulokseen kun ilmamassamittari vaan toimii.
Eikös 185 hp T5 täyspaineturbon (manuaaliaski) vääntölupaus ole 263 Nm ? (lähde http://en.wikipedia.org/wiki/Saab_H_eng ... 4_.26_B234).
T5 stage1 1,15 bar päässee noin 330-340 Nm. Tosin Harisen penkissä lähemmäs 360 Nm.
Eikös 185 hp T5 täyspaineturbon (manuaaliaski) vääntölupaus ole 263 Nm ? (lähde http://en.wikipedia.org/wiki/Saab_H_eng ... 4_.26_B234).
T5 stage1 1,15 bar päässee noin 330-340 Nm. Tosin Harisen penkissä lähemmäs 360 Nm.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Re: Kytkin luistaa vai luistaako?
Nyt on uusi kytkin vaihdettu ja pistetään tänne vähän tietoa, kun on tossa aiemmin ollut keskustelua huoltojen hinnoista.
Tilasin PCS:ltä Viggenin kytkinpaketin, työsylinterin ja muut osat. Kytkin alkoi loppuajasta jo enemmän oireilemaan ja PCS:llä oli kaikki osat valmiina hyllyssä sekä muutenkin nopeaa ja toimivaa palvelua.
Paikallisen korjaamon kanssa sain puhelimessa hinta-arvion kytkimen vaihdolle 250€. Aikaa varaessani päätettiin kuitenkin, että vaihdetaan samalla vetoakselin tiivisteet (joista toinen vuoti) ja vaihteensiirtoakselin stefa (vuoti myös), joiden vaihtotyölle ei erikseen otettu lisäarviota. Lopullinen hinta töille oli vähän alle 330€. Paljonko olisi tullut ilman stefojen vaihtoa, niin sitä on vaikea itse arvioida.
Äkkiseltään laskettuna osat + työt noin 800€.
Tilasin PCS:ltä Viggenin kytkinpaketin, työsylinterin ja muut osat. Kytkin alkoi loppuajasta jo enemmän oireilemaan ja PCS:llä oli kaikki osat valmiina hyllyssä sekä muutenkin nopeaa ja toimivaa palvelua.
Paikallisen korjaamon kanssa sain puhelimessa hinta-arvion kytkimen vaihdolle 250€. Aikaa varaessani päätettiin kuitenkin, että vaihdetaan samalla vetoakselin tiivisteet (joista toinen vuoti) ja vaihteensiirtoakselin stefa (vuoti myös), joiden vaihtotyölle ei erikseen otettu lisäarviota. Lopullinen hinta töille oli vähän alle 330€. Paljonko olisi tullut ilman stefojen vaihtoa, niin sitä on vaikea itse arvioida.
Äkkiseltään laskettuna osat + työt noin 800€.
Ex: OG9-5 -07 Aero, OG9-3 -99, OG900 -86