Strömbergin paineistaminen?

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Tee Koo
"Kaasari"
Viesti:

Strömbergin paineistaminen?

Viesti Kirjoittaja Tee Koo »

Näin hajottamolla käydessäni (ilmeisesti) Saabin imusarjan jossa oli kiinni kaksi Strömberg kaasutinta (ei mitään hajua mikä malli) ja ajattelin että jos tuota omaa turbo+ruiskusysteemi projektia ei saada toimimaan, niin miten käy Strömbergin paineistaminen?
lintta go go
"Hirsch"

Viesti Kirjoittaja lintta go go »

eiköhän siihen käy samat hilppeet sisälle mitä R-sport volvossa.
Tee Koo
"Kaasari"
Viesti:

OK, eli niiden paineistamisessa ei ilmeisesti ole isompaa vaivaa :D

Paljonkohan niistä kannattaisi sitten maksaa?
Turbo900
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja Turbo900 »

muutamia kymppejä kunnosta riippuen
Tee Koo
"Kaasari"
Viesti:

Siis niinkuin yhteensä vai 1 kpl? No, ei kuitenkaan niin paljon kuin uusi ruiskuboksi :roll: Paljonkohan sitten se paineistaminen kustantaa?
Jusau

Viesti Kirjoittaja Jusau »

Ainakin, mitä Tuulilasi rakensi Petro 99:stä turbon, ei siihen tehty muita muutoksia, muuta kuin -<76 mallin kaasari, josta on helpompi ruuvata seoksia (ruuvi pohjassa). Eiköhän 150CD:et ole aika samanlaiset kuin 175:a.
lintta go go
"Hirsch"

Viesti Kirjoittaja lintta go go »

Jusau kirjoitti: Eiköhän 150CD:et ole aika samanlaiset kuin 175:a.
Turbossa on parempi, tai oikeastaan helpompaa kun käyttää vain yhtä 175 kaasaria, mutta jos siihen on pakko laittaa kaasarit (tuplat) niin silloin paineistetut dellarit on ne mitä siihen laitat.
hene-
"Hirsch"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hene- »

Näin hajottamolla käydessäni (ilmeisesti) Saabin imusarjan jossa oli kiinni kaksi Strömberg kaasutinta (ei mitään hajua mikä malli) ja ajattelin että jos tuota omaa turbo+ruiskusysteemi projektia ei saada toimimaan, niin miten käy Strömbergin paineistaminen?
Mulla ois tuolla satkun imusarja ja tuplakaasarit. Itse asiassa ois koko tuplakaasari kone, joten jos tarvit jotain niin multa liikenee. Pientä maksua vastaan.
Saab 900 i8
Audi S4

http://hpkuva.com
Tee Koo
"Kaasari"
Viesti:

hene- kirjoitti: Mulla ois tuolla satkun imusarja ja tuplakaasarit. Itse asiassa ois koko tuplakaasari kone, joten jos tarvit jotain niin multa liikenee. Pientä maksua vastaan.
Ei ole kyseessä siis Saab vaan pikkuinen riisikuppi joten pelkät kaasarit riittää. Mutta mitenkä on sitten niiden kaasareiden riittävyys, eli mihin asti kahdella 150CD:llä pääsee? Tavoitteena olisi ottaa n. 135-150hv 1.5 litraisesta välijäähdyttimen kanssa :roll:
Vastaa Viestiin