No niin, sain lisättyä listaan vielä 0-200 km/h kiihtyvyyden.
Onhan ne ihan OK arvoja, mutta parempaankin auto pystyisi, kunhan saisi vaan säädettyä kaiken ihan kohdalleen. Esim. väliltä 80-120 km/h pystyy noista arvoista vielä tiputtamaan 0.4 sek, 0-100 välillä liki sekunnin. Silloin liikutaankin jo ihan hyvissä vauhdeissa.
Mutta nuo merkityt ajat siis varmoja ja mitattuja.
Mittauksessa käytettiin tietokoneajanottoa ja ajat ovat 4:n tai 5:n vedon keskiarvoja.
Mittarivirhe on luonnollisesti huomioitu, ja pidän kyllä näitä mittauksia varsin luotettavina.
Se kyllä yllätti positiivisesti itsenikin, että auto kulkee noinkin hyvin silti, vaikka ahtoja puuttuukin ja säädöt muutenkin vähän pielessä.
Mielenkiintoisia vertailulukuja: (0-100 / 0-160 / 0-200 km/h)
-Porsche 911 3.3 Turbo 5,3 sek / 12.3 sek / 20,7 sek
-Mitsu Lancer Evo VI 4.8 sek / 13,5 sek
-Porsche Boxster S 6,0 sek / 14,4 sek
-BMW M5 E2 5,4 / 13,6
-Ferrari 328 GTB 5,5 / 13,8
-Saab 9-3 T (185 hv) 7,9 / 21,4
-VW 2.0 Passat 10,6 / 34,0
Voi siis todeta, että turbo-Saab viritettynä on suhteessa sitä nopeampi, mitä kovempaa mennään

Harva uskoisi, että 0-200 kiihdytellään pappa-satkulla yhtä kovaa kuin 911 Turbo Porsche....
