NG900S "piiloviat" kolarin jälkeen?

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
Porilaine
"Viggen"
Viestit: 522
Liittynyt: Pe Maalis 20, 2009 11:44
Paikkakunta: Pori

NG900S "piiloviat" kolarin jälkeen?

Viesti Kirjoittaja Porilaine »

No niin emäntä päräytti just kolarin. Ei loukkaantumisia puolin ja toisin - onneksi. Mutta asiaan. Auton vänkärin puoleinen kulma sai pusun. vaihtoon menee ainakin puskuri, umpio, vilkku. Jostain kumman syystä lokari pysyi ehjänä.
Tälläisen kolarin jäljiltä kysyisin että onko jotain muuta mitä kannattaa tarkistaa vaikkei silmämääräisesti erota muita rikkoontuneita osia.
Auto ajettiin kotio, ei käyttäydy oudosti ajettaessa. Mitäs mieltä ollaan?
#jäsen 4060#
OG 900 Tbo automaatti Vm1984
OG 900i Automaatti Vm1985 & 1988
99 Vm 1970 2kpl (projekti + varaosa auto)
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: NG900S "piiloviat" kolarin jälkeen?

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Porilaine kirjoitti:No niin emäntä päräytti just kolarin. Ei loukkaantumisia puolin ja toisin - onneksi. Mutta asiaan. Auton vänkärin puoleinen kulma sai pusun. vaihtoon menee ainakin puskuri, umpio, vilkku. Jostain kumman syystä lokari pysyi ehjänä.
Tälläisen kolarin jäljiltä kysyisin että onko jotain muuta mitä kannattaa tarkistaa vaikkei silmämääräisesti erota muita rikkoontuneita osia.
Auto ajettiin kotio, ei käyttäydy oudosti ajettaessa. Mitäs mieltä ollaan?
Nelipyörämittaus / suuntaus vois olla kova juttu. Jos ei oikeasti kovin paha mälli ollut, niin rungon mittauttaminen lienee jo vähän overkill.
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
tnt
"Turbo"
Viestit: 274
Liittynyt: Ti Marras 22, 2005 22:11

Re: NG900S "piiloviat" kolarin jälkeen?

Viesti Kirjoittaja tnt »

tietty on se pieni riski jos tälli oli riittävän suuri niin saattaa sinne näkymättömiin puskuri taakse tulla vaurioita joka voi sitten vaikeuttaa m. uuden puskurin asentamista..tosin omakohtaisessa kolaritilanteessa on tullut todettua ,että tuo saabin puskuri pystyy ottamaan varsin kovan iskun vahingoittamatta kuitenkaan itse autoa..
9-3Aero-01
Porilaine
"Viggen"
Viestit: 522
Liittynyt: Pe Maalis 20, 2009 11:44
Paikkakunta: Pori

Re: NG900S "piiloviat" kolarin jälkeen?

Viesti Kirjoittaja Porilaine »

No niin, nyt on autosta riisuttu kärsineet osat (vilkku, ajovalo, puskuri, ajovalon pyyhkijä yms) Huolettamaan rupesi vääntynyt puskurin kiinnitys "palkki" jota ei enää ilman oikomista voi käyttää. Itse sitä ei kotikonstein saa kuntoon kun ei oo tarvittavia vermeitä.
Onko parempi vain yrittää hakata takaisin muotoon vai hitsata uusi kiinnike?
#jäsen 4060#
OG 900 Tbo automaatti Vm1984
OG 900i Automaatti Vm1985 & 1988
99 Vm 1970 2kpl (projekti + varaosa auto)
jusa_71
"Hölösuu"
Viestit: 1631
Liittynyt: La Kesä 25, 2005 20:50
Paikkakunta: lahti

Re: NG900S "piiloviat" kolarin jälkeen?

Viesti Kirjoittaja jusa_71 »

laitappa jonnekkin kuvia nähtäville niin helpompi antaa tohon ohjeita
# 4490
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
Vastaa Viestiin